Despre alegeri în era sustenabilității: Ce înseamnă o cafea bună azi?

Despre alegeri în era sustenabilității: Ce înseamnă o cafea bună azi?

Atunci când alegi o cafea, chiar dacă nu ai drum pe la o prăjitorie artizanală, trebuie să ai grijă să fie de calitate și, dacă se poate, crescută sustenabil. Apoi, când ajungi acasă, încearcă să o guști fără să adaugi zahăr în ea.

De ce spunem asta? Pentru că mirosul unei cafele poate fi uneori înșelător, să fie doar o esență de cafea bună peste boabe amare sau, mai rău, chimicale peste boabe, iar plăcerea de a savura o cafea dispare la prima ceașcă.

În plus, termenul de ”sustenabil” câștigă noi sensuri în aceste timpuri.

Dacă vrei să poți savura această cafea și alături de copiii sau nepoții tăi când vor fi mari, atunci ar trebui să te documentezi și asupra felului în care este cultivată cafeaua pe care o alegi.

Iar pentru asta, am întrebat un om din business-ul cafelei care afișează mereu eticheta sustenabilități și l-am mai întrebat, ce ar trebui să știm, de fapt, despre cafeaua pe care o bem.

ADVERTISING

Ce este o cafea bună?

”Credem că o cafea de bună calitate este cafeaua care, pe lângă gustul bun și aroma bogată, are și un impact pozitiv asupra societății.

Credem că, atunci când vorbim despre cafea, trebuie să vorbim despre tot ce implică savurarea ei – de la aromă, gust și note, până la momentul și compania în care o savurăm.

Dar trebuie să vorbim și despre un aspect care ne implică pe toți: protejarea viitorului cafelei”, spune Atana Škalko, Business Executive Officer în categoria Beverage pentru piața Nestlé din Europa de Sud-Est.

”Calitatea cafelei reiese din felul în care este cultivată, recoltată, modul în care este prăjită, ambalată și preparată”, mai spune ea.

Ce înseamnă o cafea sustenabilă?

O ceașcă de cafea sustenabilă înseamnă, pentru fiecare dintre noi, că vom mai putea savura cafea nu doar azi, ci și mâine, indiferent că vorbim despre cineva care se bucură ocazional de cafea sau de un cunoscător.

ADVERTISING

Cei care aleg o cafea produsă în mod sustenabil știu că alegerile lor influențează viitorul cafelei în mod pozitiv și că susțin practici sustenabile în întreaga lume, printr-o simplă alegere de-ale lor, la raft.

În plus, consumul unui produs despre care băutorii de cafea știu că are un impact pozitiv asupra mediului, dar și asupra viitorului cafelei, aduce sentimentul și bucuria că fiecare dintre noi poate contribui la asta.

Când vorbim despre culturi durabile, ne uităm la plantele de cafea, la soiurile de cafea disponibile și la abilitățile fermierilor de a cultiva cea mai bună cafea posibilă.

Cu ajutorul centrelor noastre de cercetare și dezvoltare, în ultimii 10 ani am reușit să dezvoltăm 15 noi soiuri de cafea Arabica și Robusta pe care le-am oferit în mod gratuit fermierilor cu care lucrăm, selectând variante rezistente la boli și cu randament ridicat.

ADVERTISING

Desfășurăm sesiuni de pregătire și instruire frecvente pentru agricultori, în cadrul cărora aceștia învață cum să adapteze cele mai bune practici agricole pentru culturile lor, ceea ce înseamnă că resursele naturale sunt utilizate în cel mai eficient mod, cu productivitate și costuri optimizate, reducând amprenta de mediu prin metode eficiente de irigare sau tehnici de toaletare a plantelor.

Cel mai important element pentru dezvoltarea sustenabilă pe termen lung a comunităților locale și a partenerilor este reprezentat de investițiile pentru susținerea fermierilor, în special a tinerilor, prin programe de leadership, planificare economică pentru gospodăriile lor și dezvoltarea alfabetizării financiare.

Companiile care aduc un plus de valoare pentru toată lumea demonstrează că business-urile pot contribui la binele nostru comun.

Pentru ca acest lucru să se întâmple, ne concentrăm activitatea pe 3 domenii interconectate, pentru care am formulat o serie de angajamente publice, valabile pentru întreaga noastră companie, în scopul de a ne responsabiliza. Aceste trei domenii sunt:

  • Persoanele și familiile: plănuim să ajutăm 50 de milioane de copii să ducă o viață mai sănătoasă
  • Comunitățile: ne propunem să îmbunătățim 30 de milioane de locuri de muncă în comunitățile direct conectate cu activitățile noastre
  • Planeta: ne propunem ca operațiunile noastre să aibă zero impact asupra mediului

Progresul Nestle este urmărit anual prin raportul CSV, iar cel mai recent care poate fi găsit aici.

Ce alegem: cafea boabe, cafea măcinată sau cafea ușor de dizolvat? Care sunt diferențele?

Practic, aceleași boabe de cafea care sunt utilizate în segmentul de prăjit & măcinat sau în capsule trec printr-un proces diferit (liofilizat sau uscat prin pulverizare), care păstrează aroma naturală a cafelei și o face extrem de ușor și rapid de pregătit.

Atana-Skalko_Nestle-11
Foto: Atana Škalko

Atana Škalko este Business Executive Officer în categoria Beverage pentru piața Nestlé din Europa de Sud-Est (România, Bulgaria, Croația, Bosnia şi Herţegovina, Serbia, Slovenia, Macedonia de Nord, Kosovo, Muntenegru). Anterior, din 2012 până în 2018, a lucrat ca BEO în categoria Beverage & Confectionery din Nestlé Adriatic și a fost o persoană cheie pentru creșterea cu succes a sectorului cafelei. A început să lucreze pentru Nestlé în 2004 și, de-a lungul anilor, a fost, printre altele, responsabilă atât pentru categoria produselor culinare, cât și pentru categoria alimentelor pentru bebeluși. Conducerea și implicarea ei au contribuit foarte mult la consolidarea poziției de lider a mărcii NESCAFÉ în toate țările. A absolvit Facultatea de Economie din Zagreb și a obținut un MBA (Master of Business Administration) la CEU Business School (Central European University).

O.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇