Procesul de optimizare SEO este unul incredibil de tehnic. Evident, nu se rezumă totul la scrierea de conţinut deseori creativ şi optimizat SEO pe anumite cuvinte cheie. De exemplu, un aspect esenţial al website-ului tău este viteza de încărcare a acestuia, precum şi compatibilitatea cu dispozitivele mobile.
Poate părea greu de crezut, dar de lucrurile menţionate se va ocupa o agenţie SEO sau cel puţin departamentul SEO al unei agenţii de marketing.
Totuşi, mulţi se întreabă cum începe (sau cum ar trebui sa înceapă) o agenţie SEO să lucreze la un website? Ei bine, iată care este răspunsul la această întrebare!
Totul începe cu un audit SEO
Auditul SEO implică o analiză tehnică şi un audit la nivelul întregului website. Acestea au rolul de a determina, în principal, două lucruri:
- Care este starea tehnică a website-ului – dacă sunt erori, viteza de încărcare, compatibilitatea cu dispozitivele mobile, instalarea corespunzatoare a diferitelor module etc.;
- Care este starea SEO a website-ului – se verifică dacă există pagini care se clasifică pentru anumite cuvinte cheie sau care este starea unei strategii SEO aplicate în trecut. În cazul în care SEO nu a fost aplicat niciodată, se verifică structura şi arhitectura website-ului. De cele mai multe ori, primele modificari sunt realizate la nivel de arhitectură.
Desigur, specialiştii SEO vor arunca o privire şi la traficul organic generat de website. În lipsa unei strategii SEO, prezenţa traficului poate sugera un brand cunoscut printre clienti şi potenţiali cumpărători.
Toate acestea reprezintă fundaţia pe care o agenţie SEO o va folosi pentru a pune la punct strategia SEO pentru clientul respectiv. Totuşi, auditul SEO nu se opreşte aici.
Analiza competiţiei clientului
Un audit SEO complet implică verificarea stării website-ului clientului şi mai apoi analiza competiţiei acestuia. De ce este importantă aceasta în SEO?
- Cunoştintele tehnice în domeniul SEO pot fi utilizate pentru a extrage informaţii despre strategia SEO folosită de competiţie. Astfel, o agenţie SEO trebuie să fie formată atât din oameni creativi, cât şi din specialişti înclinaţi spre partea tehnică a SEO.
- Mai exact, un audit SEO asupra competiţiei oferă agenţiei oportunitatea de a învăţa mai multe despre nişa, domeniul de activitate, etc.
- Scopul final este punerea la punct a unei strategii care să o depăşeasca pe cea a competiţiei. Evident, această strategie va folosi şi o parte din tehnicile implementate de competiţie, acoperind lacunele.
După cum poţi vedea, partea tehnică a SEO este incredibil de importantă. Tocmai de aceea, fiecare agenţie SEO are nevoie de un specialist în SEO tehnic. Acesta se poate ocupa de toate cele menţionate şi poate crea o strategie optimă pentru fiecare client în parte.
Totodată, un specialist SEO se poate ocupa şi de keyword research. În ziua de astăzi, acest proces este mult mai complicat, deoarece trebuie luate în calcul atât cuvintele cheie scurte relevante pentru nişă, cât şi cuvintele cheie lungi care prezintă cele mai bune şanse de clasare în motoarele de căutare.
Pe scurt, identificarea cuvintelor cheie pe care trebuie să le integrezi în conţinutul scris de tine este un proces anevoios, dar mai ales un proces care necesită multe cunoştinte la nivel de piaţă şi strategii utilizate de competiţie.Dacă vrei să afli mai multe despre modul de operare al unei agenţii profesioniste, echipa SEO The Markers îţi poate oferi informaţiile de care ai nevoie. Ba chiar mai mult, aceştia oferă noilor clienţi un audit SEO realizat în mod complet gratuit. Astfel, ai şansa de a afla unde se situează website-ul tău din punct de vedere SEO fără nicio investiţie!