Încearcă o campanie de tip Retargeting
Ca să atragi trafic relevant pe website-ul afacerii tale, unul dintre cele mai rapide și eficiente instrumente de marketing digital îl constituie campaniile PPC. Ca să obții rezultate într-un timp scurt, cel mai indicat ar fi să combini o strategie SEO pe termen lung cu modelul de publicitate PPC. Prin intermediul unor platforme ca Google Ads (cunoscută anterior ca Adwords), ai ocazia să targetezi potențiali clienți și să le arăți că afacerea ta oferă produsul/serviciul pe care ei îl caută.
Odată ce ai ales să implementezi campanii PPC ca parte din strategia de marketing a afacerii tale, este important să monitorizezi rezultatele și să faci ajustări pe parcurs. Îmbunătățirea permanentă a unei campanii îți poate garanta succesul și atingerea obiectivelor pe care le-ai stabilit inițial.
Există mai multe strategii prin care poți eficientiza o campanie Pay per Click. Una dintre acestea o reprezintă campaniile de tip Retargeting. Mai precis, campaniile de Retargeting presupun afișarea unor reclame și anunțuri pentru publicul care ți-a vizitat în trecut site-ul, că modalitate de a-i stimula să revină și să efectueze o acțiune. Printr-o astfel de campanie, potențialii clienți își amintesc de brandul tău și ai șanse mari că revenirea lor pe site lor să se concretizeze în converșii.
Anunțurile pentru campania de Retargeting variază în funcție de conținutul website-ului tău și de publicul vizat. Pentru succesul unei astfel de campanii, este important să fii la curent cu politică cookie și să stabilești o frecvența potrivită pentru reclame, astfel încât să nu difuzezi anunțuri pentru cineva care nu se încadrează în limitele publicului țintă sau să afișezi reclame prea des.
Include extensii în anunțuri
Platformele de publicitate că Google Ads, fostul Adwords, continuă să adauge noutăți pe listele lor de extensii pentru anunțuri. Una dintre cele mai eficiente extensii în anunțuri este cea care permite utilizatorilor să îți trimită un mesaj. Acest tip de extensie se potrivește cel mai bine restaurantelor și hotelurilor, dar și altor business-uri, oferind posibilitatea de a seta răspunsuri automate.
O altă extensie care poate simplifică modul de comunicare cu potențialii clienți este cea de apel direct din pagină de rezultate generată de Google. Dacă adaugi un număr de telefon, persoanele care navighează de pe telefon nu trebuie decât să apese pe butonul de apel și în doar câteva secunde poate lua legătură cu ține sau cu un reprezentant al afacerii. Configurarea unei extensii de apel în Google Ads se potrivește în special companiilor care oferă servicii de reparații, dar și celor din sectorul turismului și ospitalității.
Că să oferi publicului informații suplimentare despre produsul/serviciu tău, poți să folosești inclusiv o extensie de preț. Acestea sunt imperative pentru magazinele online. Utilizarea extensiilor nu numai că te ajută să îmbunătățești campania de publicitate, dar contribuie semnificativ la diferențierea brandului tău de concurență.
Dezvoltă o strategie mobile-friendly
O altă strategie prin care poți optimiza și eficientiza o campanie PPC este dezvoltarea unei interfețe mobile-friendly. Afacerile trebuie să prioritizeze experiența utilizatorilor de telefoane mobile, dat fiind că mai bine de jumătate din traficul pe internet provine de pe dispozitive mobile și aproximativ 40% dintre tranzacțiile online sunt efectuate de pe același tip de dispozitive.
Astfel, nu numai anunțurile și reclamele trebuie să fie compatibile cu telefoanele inteligente, ci și pagină de destinație trebuie să respecte aceleași cerințe. O pagină de destinație sau landing page-ul trebuie să fie rapid, practic și intuitiv.
Acestea sunt doar câteva dintre strategiile prin care se poate optimiza o campanie de marketing PPC. În urmă unui audit, profesioniștii pot veni cu alte propuneri care să accelereze atingerea obiectivelor și care să îmbunătățească experiență utilizatorilor.