Google a lansat Fabricius, un instrument pentru descifrarea hieroglifelor

Google a lansat Fabricius, un instrument pentru descifrarea hieroglifelor

Google a lansat Fabricius, un instrument de descifrare a hieroglifelor cu ajutorul Machine Learning, disponibil în limbile engleză şi arabă.

În urmă cu peste 200 de ani, pe 15 iulie 1799, soldaţii lui Napoleon au descoperit întâmplător într-un zid dintr-o construcţie fortificată din oraşul egiptean Rosetta, situat în Delta Nilului, o piatră pe care era inscripţionat un text în trei limbi şi sisteme de scriere antice diferite: hieroglife, greacă şi demotică (o formă de scriere în limba egipteană).

Astfel, Piatra din Rosetta i-a permis cercetătorului Jean-François Champollion să descifreze unul dintre cele mai bine păstrate mistere ale Antichităţii: hieroglifele egiptene.

ADVERTISING

Folosite în urmă cu mai bine de 4.000 de ani, hieroglifele erau cunoscute şi utilizate doar de un grup restrâns şi privilegiat.

Cu ajutorul noului instrument Google Arts & Culture Fabricius, oricine poate descoperi în mod interactiv limbajul fascinant al hieroglifelor. Pot fi aflate mai multe informaţii despre hieroglifele Egiptului antic urmând o scurtă introducere în şase paşi.

Instrumentul poate fi şi unul distractiv, dar ajută şi profesorii şi cercetătorii.

Fabricius include primul instrument digital - lansat ca open source pentru a sprijini dezvoltarea în continuare a studiului limbilor antice – care decodifică hieroglifele egiptene pe baza învăţării automate (machine learning).

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Tehnologia Google Cloud AutoML, AutoML Vision, a fost utilizată pentru a crea un model de învăţare automată care să poată „înţelege” ce reprezintă o hieroglifă.

Disponibil în engleză şi arabă, Fabricius poartă numele lui Georg Fabricius, părintele epigrafiei (studiul inscripţiilor).

A fost creat în colaborare cu Australian Center for Egyptology de la Macquarie University, Psycle Interactive, Ubisoft şi egiptologi din întreaga lume. 

Citește și:

Google va plăti pentru ştiri de „înaltă calitate”. Primele site-uri care primesc bani

ADVERTISING

Postările de pe Twitter şi căutările pe Google, folosite pentru a anticipa izbucnirea unui focar de coronavirus cu mult timp înainte


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇