Gata cu antrenamentele plictisitoare, în speranța că într-o bună zi îți vei atinge obiectivele. Și vei reuși, în sfârșit, să slăbești, să arăți mai bine, să ai mai multă forță ș.a.m.d..
Cu ajutorul tehnologiei, acum poți avea alături, în permanență, un antrenor personal. Poate chiar o vedetă! Și poți fi mereu în competiție cu alți practicați ai sportului pe care-l iubești. Vei putea obține victorii, zi de zi!
Cum să faci asta, a explicat la Digital Shift, Antonio Enache, fondatorul și directorul general al companiei Sense4FIT.
Antonio Enache a luat contact cu lumea sportului la 4 ani, când tatăl lui l-a dus la un bazin de înot. De atunci, sportul a fost o constantă în viața lui. A evoluat, a performant și a devenit antrenor. Apoi antrenor de antrenori.
A început să facă business la 18 ani. A deschis, mai întâi, centre de nutriție. Apoi a închiriat spații în care să-și ajute clienții să facă mișcare corect, ca să obțină rezultatele dorite.
Mai târziu a deschis săli de fitness care aveau succes. Până când a venit pandemia și totul s-a oprit.
Din acel punct, conceptul Sense4FIT a evoluat continuu. Acum există o aplicație cu acest brand, săli de sport și un summit internațional de fitness care se desfășoară, anual, la Romexpo.
Cum a ajuns tehnologia să ne asigure un antrenor personal mereu pregătit să ajute, dar și cum ne provoacă să intrăm în competiție cu noi și cu ceilalți, afli ascultând integral episodul de podcast Digital Shift al cărui invitat este Antonio Enache.
Mai jos poți citi câteva dintre declarațiile lui Antonio Enache, fondator și director general al Sense4FIT și minutele din podcast la care le poți asculta:
De ce era nevoie de o nouă aplicație de fitness. Și cum a apărut Sense4FIT (de la min. 06:51):
„Ce ne interesa foarte mult este să venim cu diferențiator care răspunde la o nevoie a pieței.
Pentru că produsele tehnologice trebuie făcute în jurul nevoii pieței, nu pur și simplu de dragul de a avea un produs sau că crezi tu, fondator, că ai o idee bună.
(...) Problema fundamentală în piață, în fitness – atât în online, cât și în offline - este că, dintre oamenii care pornesc un ciclu de transformare corporală sau un journey (o călătorie către schimbare - n.red.) pentru a arăta mai bine, a se simți mai bine, pentru a-și schimba modul de alimentație, a slăbi, a pune masă musculară, doar 10% au succes pe o perioadă de 6-12 luni.
Dacă ne raportăm la toți oamenii care în seara de Revelion or să zică «Gata, anul ăsta mă las de fumat, mă apuc de sală, vreau să slăbesc»... doar 10% au succes.
De ce doar atâția?
Pentru că produsele care există în piață în acest moment nu sunt create și într-un context care să motiveze omul, să îl țină în comunitate, care să se adapteze după nevoia lui, mai exact și după scopul lui.
Foarte mulți dintre noi vor să slăbească. 70% din populația României are surplus de greutate. Dar, de fapt, scopul lor e altul. Poate unii vor să fie mai sănătoși. Sau să arate mai bine. Să prindă un job mai bun.
Sau, pentru o doamnă care se pregătește de nuntă, scopul poate fi să poată purta o anumită rochie, iar pentru asta are nevoie să slăbească.
Deci trebuie să ne mulăm după scopul omului. Dar să înțelegem și cum funcționează creierul uman.
Ce ne place? Să evoluăm. Să vedem că facem progrese. Ne place să câștigăm. Suntem competitivi. Și ne place să facem parte dintr-o comunitate. De foarte multe ori, suntem motivați când vedem că altcineva a făcut.
Puterea exemplului, faptul că îi vedem pe alții că realizează niște lucruri ne trezesc în noi un «burning desire», o flacără interioară care ne determină să zice, „Aș putea și eu, ok!”.
Am creat produsul tehnologic pe aceste fundamente”.
Jocul provocărilor. Poți să fii cel mai bun? (de la min 10:19):
„Am creat o infrastructură de challenge-uri (provocări – n.red.) în care oamenii pot să fie competitivi și să se întreacă unii cu alții, în momentul în care fac fitness.
Cum reușim să știm că oamenii chiar fac antrenamentele? Ne-am legat aplicația cu toate trackerele de pe piață (brățări și ceasuri smart, în cea mai mare parte – n.red.). Și de acolo ia aplicația PMB (beats per minute – frecvența cardiacă – n.red.) și numărul de calorii arse.
Și am creat un algoritm propriu care îți dă recompense atunci când, într-un challenge de 30 de minute, 45 de minute sau 60 de minute atingi un anumit BPM sau calorii arse.
Pe de o parte, câștigi ceva pentru că te antrenezi. Dar nu e neapărat motivația asta, de a câștiga bani. Motivația va fi să nu pierzi bani. Pentru că știind că poți să câștigi, te vei gândi, de fapt, că pierzi, dacă nu te antrenezi!
Am creat un joc, în care evoluezi pe măsură ce te antrenezi.
Iar oamenii își doresc să devină ultra challengeri. Să ajungă la nivelul 10, cel mai mare de la noi. Să fie cei mai buni! Este această poziție de leader board (liderul clasamentului - n.red.). E un nivel de meritocrație. Te văd și ceilalți din comunitate”.
Câți utilizatori folosesc acum aplicația? (de la min. 31:00):
„Avem 10.000 de subscriberi. Și 80.000 care folosesc doar nivelurile I și II din aplicație, din zona freemium (adică gratuită, dar cu content premium - n.red.). De pe toate continentele.
Aplicația s-a dezvoltat datorită sistemului nostru pe care îl numim «My club» și prin care poți să recomanzi alte persoane. Și așa s-a dezvoltat exponențial”.
Pe toate continentele, zici. Cine a recomandat africani? (de la min 19:54):
„Poți să îți spun despre Bangladesh (din India - n.red.). Dar e a treia țară ca grad de utilizare dintre toate cele în care suntem prezenți. N-am avut niciun fel de marketing acolo. Nu știm cum s-a ajuns la asta. Dar se pare că acei cenți sau dolarul câștigat în timp ce se antrenează reprezintă mult pentru cei din Bangladesh. Și și-au pus trackerele și s-au apucat de alergat.
A doua țară, ca număr de descărcări ale aplicației, este Franța”.
Ce sporturi poți să faci, cu aplicația? (de la min 20:42):
„Poți să alergi. Poți să mergi la sală. Și dezvoltăm aplicația și adăugăm sporturi noi.
A fost o provocare. Pentru că cei care alergau își atingeau obiectivele mai repede și ajungeau să se plictisească. Cei de la sală nu reușeau să atingă BPM-ul necesar, din cauză că făceau pauze prea mari între repetări.
Fiecare se antrenează cum vrea. Ceea ce facem noi acum este să creăm challenge-uri pentru înotători, pentru cicliști, pentru alegători, pentru cei care merg la sală... fiecare cu algoritm de gamificare diferit”.
Aveți și nutriție, în aplicație. Cum funcționează partea asta? (de la min 21.55):
„Avem 3 nivele de gamificare. Primul ține de antrenament. Al doilea nivel ține de nutriție: ai grijă ce mănânci și bifezi, în aplicație.
Încă de la înregistrare calculăm rata metabolică a fiecăruia. Iar aplicația îți indică nivelul pe care nu trebuie să-l depășești. E una dintre marile probleme ale oamenilor. Că nu știu cât mănâncă și consumă mai multe calorii decât arde corpul, în stare de repaos.
Ceea ce facem acum este să ne legăm la cât mai multe alimente din lumea asta și să ne finalizăm modelul privat de AI. Și când îl vom pune în funcțiune, va fi de ajuns să faci poză la ceea ce mănânci. Și îți va calcula aplicația câte calorii, câte proteine și câte grăsimi are masa respectivă.
Asta va fi undeva prin martie.
În acest moment, prototipul funcționează. Ne distrăm cu el în biroul, noi cu developerii și cu colegii de la marketing.
Vrem să avem (ca interfață – n.red.) mai mult decât un chat-bot pe care să-l întrebi și care să-ți răspundă.
Vrem să avem un metavers, în care sfaturile să le primești de la avatarul meu și de la cel al lui Dani Oțil, care este parte din companie, alături de noi.
Vom fi noi acolo, iar în momentul în care vorbești cu aplicația, vorbești cu mine, să zicem. Și eu îți voi spune - în 6 limbi diferite, în funcție de opțiunea ta - ce trebuie să mănânci, din ceea ce ai mâncat dacă ai depășit caloriile, dacă – să spunem – ai mâncat prea multă proteină vegetală, deși trebuia să fi combinat cu proteină animală, ce ți-aș recomanda să mănânci mâine ș.a.m.d.”
...
Ascultă integral acest episod al podcastului Digital Shift și află cum - pornind chiar de la aplicație - au apărut și săli de fitness Sense4FIT, dar și cum folosește compania tehnologia blockchain la summit-urile de fitness organizate anual sub același brand, la Romexpo.
Transcriptul interviului a fost realizat cu aplicația Vatis Tech