O navă s-a scufundat, sâmbătă dimineaţă, în Marea Neagră, la 26 mile marine de Sfântu Gheorghe.
Opt membri ai echipajului au fost salvaţi, trei fiind daţi dispăruţi.
Operaţiunea de căutare şi salvare, sub coordonarea Serviciului MRCC (Maritime Rescue Coordination Centre) din cadrul Autorităţii Navale Române este în plină desfăşurare după ce nava Mohammad Z s-a scufundat.
Alerta a fost primită în jurul orei 4.00, iar în zonă au fost trimise imediat navele ARSVOM, SAR Artemis şi SAR Apollo.
"A fost cerut şi sprijinul Poliţiei de Frontieră, care a trimis spre locul accidentului navele MAI 2110 şi MAI 1106. Totodată, două nave comerciale aflate în apropiere au fost imediat alertate să se alăture operaţiunii de căutare şi salvare de vieţi omeneşti”, au anunţat reprezentanţii Autorităţii Navale Române.
Ei au precizat că nava scufundată, Mohammed Z, sub pavilion Tanzania, avea la bord 11 membri de echipaj, nouă cetăţeni sirieni şi doi egipteni, iar opt dintre aceştia au fost salvaţi de către nava comercială Michel, care se afla cel mai aproape de locul accidentului.
„În acest moment se continuă eforturile pentru căutarea celorlalţi trei membri ai echipajului daţi dispăruţi, toţi de naţionalitate siriană.
Motivul scufundării navei nu este cunoscut în acest moment şi se va deschide un dosar de cercetare pentru a se stabilii cauzele şi împrejurările în care s-a produs accidentul”, a mai transmis sursa citată.
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor: Cel mai probabil a fost o coliziune cu o altă navă
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor, Adrian Mihălcioiu, spune că cel mai probabil nava scufundată în zona Sfântu Gheorghe s-ar fi lovit de o altă navă şi a explicat că, în general, un vapor se poate scufunda foarte rapid dacă este lovit în zone sensibile.
„Această navă venea de la Mersin probabil către Sulina pentru un port ucrainean. Nu ştiu dacă era încărcată sau nu. Asta ar trebui să spună Autoritatea Navală Română. În dreptul localităţii Sfântu Gheorghe probabil ar fi fost o coliziune cu o altă navă, care este acum în zonă. O navă comercială cu pavilion Belize.
O să dea şi Autoritatea Navală Română mai multe amănunte despre acest lucru. Incidentul s-a întâmplat dimineaţă, la ora 4:00 şi trei oameni încă sunt dispăruţi, din păcate”, a declarat jurnaliştilor, sâmbătă, Adrian Mihălcioiu.
El a fost întrebat în ce condiţii se poate scufunda o navă atât de rapid.
”Nava se poate scufunda foarte rapid dacă este lovită în anumite zone destul de sensibile. Nava fiind foarte veche, probabil că nu avea dublu fund, nu avea dublu bordaj.
Nava fiind din ‘80 sau din ‘88, se poate întâmpla ca navele să se scufunde la coliziuni şi ştim foarte bine că se întâmplă în toată lumea coliziune marine şi navele unele se scufundă, altele sunt doar avariate, depinde unde s-a produs coliziunea.
Dacă s-a produs sub nivelul apei, atunci normal că nava dacă nu are anumite etanşeităţi sau anumite zone sigure, navele mai noi sunt cu totul altfel construite decât cele vechi”, a povestit Adrian Mihălcioiu.
Liderul Sindicatului Liber al Navigatorilor a mai fost întrebat cum s-au salvat cei opt marinari.
„Dai semnalul de alarmă. Nava nu s-a scufundat instantaneu. Transmiţi SOS şi apoi dai drumul la mijloacele de salvare individuale de pe bord, bărcile de salvare. (...) Nu ştiu dacă se poate scufunda o navă chiar în trei minute. Dar şi în trei minute poţi să te salvezi.
Nu ştiu această în ce condiţii naviga. A fost inspectată în Egipt ultima dată şi a avut patru deficienţe. Nu ştiu ce fel de deficienţe, dar ea nu a fost reţinuţă. Nu a avut deficienţe majore. E o navă care a fost cumpărată anul acesta de la un alt proprietar, de la 1 ianuarie naviga cu noul proprietar”, a mai explicat Adrian Mihălcioiu.