Ministerul Educației a publicat marți rezultatele finale ale Evaluării Naționale, peste 16.000 de elevi obținând în urma recorectării notă mai mare.
Au fost înregistrate 27.128 de contestaţii, 8,52% din numărul total de lucrări, cele mai multe la limba română. În cazul a 16.476 de lucrări contestaţiile au schimbat nota prin creştere, iar pentru 7.668 de lucrări notele au fost modificate prin scădere.
În urma reevaluării lucrărilor contestate, ponderea elevilor cu medii mai mari sau egale cu 5 este 76,4%, crescând cu 0,2% (291 de elevi).
A crescut, de asemenea, numărul elevilor cu media generală 10, de la 429, la 466.
Procentual, la nivel naţional, 71,2% dintre notele contestate - 19.320 de lucrări (74% în 2022) au fost modificate cu diferenţe mai mici de 0,5 puncte, 4.597 (16%) note au fost modificate cu diferenţe între 0,5 şi 1 punct, 226 de note cu diferenţe între 1 şi 2 puncte (sub 1%), iar 6 note au înregistrat diferenţe mai mari de 2 puncte (3 la Limba şi literatura română şi 3 la Matematică).
La nivel naţional, la proba de Limba şi literatura română, 120.268 de elevi (77,8%) au încheiat examenul cu note mai mari sau egale cu 5 (cinci). Dintre aceştia, 1.500 de elevi au obţinut nota 10 (+46 în raport cu prima afişare).
La Matematică,116.369 de elevi (75,4%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar dintre aceştia, 3.188 au obţinut note de 10 (+122 în raport cu prima afişare).
La Limba şi literatura maternă, 8.513 elevi (90,5%) au primit note mai mari sau egale cu 5 (cinci), iar 64 de candidaţi au obţinut note de 10 (+1 în raport cu prima afişare).
Potrivit datelor transmise de Ministerul Educaţiei, Evaluarea Naţională a fost susţinută, în acest an, de 154.115 absolvenţi ai clasei a VIII-a, din totalul absolvenţilor înscrişi: 161.652.
Comparație cu rezultatele din 2022
Comparativ, în sesiunea 2022 au fost depuse 21.854 de contestaţii (7,12% din numărul total de lucrări).
Anul trecut, notele au crescut în cazul a 13.757 de lucrări, în timp ce 5.906 de elevi au primit note mai mici la recorectare.
În 2022, după soluţionarea contestaţiilor, ponderea elevilor cu medii egale sau mai mari decât 5 a fost de 82,4%, în creştere cu 0,1 procente faţă de evaluarea iniţială.
Anul trecut au fost 237 de medii de zece.