Au dat de mai multe ori examenul de titularizare pentru a prinde un loc permanent în educație. Însă, cu toate că au luat note mari și în anii trecuți, nu au avut noroc de un post de titular. Nici anul acesta nu le e clar dacă vor avea succes.
SpotMedia.ro a stat de vorbă cu câțiva dintre cei 239 de concurenți care au obținut media 10 la examenul de titularizare.
Mădălina Mireuță are 22 de ani și este educatoare la Cluj-Napoca. A absolvit Liceul Pedagogic și în prezent este studentă la Științele Educației. Lucrează de doi ani ca educatoare.
„Dacă dai examenul de titularizare ai o stabilitate, se termină perioada de a fi suplinitor, de a participa an de an la concurs. Însă nota 10 nu-ți garantează un post, dar șansele sunt mari. La Cluj-Napoca există 3 posturi”, arată Mădălina Mereuță pentru SpotMedia.ro.
”E foarte plăcut să-i formezi pe cei mici de la zero, iar la finalul grupei mari observi o diferență”
A ales să rămână în învățământ pentru că îi place foarte mult să lucreze cu cei mici.
„Copiii sunt mici, iar grădinița e primul lor contact cu altceva decât familia. Și e foarte important pentru ei. Noi suntem mai mult mămici pentru copii, îi ajutăm cu problemele fizice, îi ajutăm să se încheie la șireturi, îi învățăm să numere, să diferențieze formele unor obiecte.
E foarte plăcut să-i formezi pe cei mici de la zero, iar la finalul grupei mari observi o diferență”, explică Mădălina Mereuță.
Educatoarea speră ca cel puțin la grădiniță cursurile să înceapă față în față. „Consider că în învățământul preșcolar este obligatorie prezența fizică. Și cum distanțarea nu prea poate avea loc, pentru că cei mici au nevoie de o încurajare, ar fi destul de dificil în condițiile actuale.
Decât online mai bine cu puțini copii în grupe. Prezența fizică e foarte importantă în învățământul preșcolar”, ne-a mai spus educatoarea.
”Resurse educaționale online există, doar trebuie să le cauți și să le înveți și tu”
O altă educatoare de 10 este Alexandra Moldovan din Cluj-Napoca. La 25 de ani, este a treia oară când dă titularizarea, pentru că nu a găsit loc.
„Trebuie să-ți placă meseria, dacă îți place meseria, rămâi dincolo de orice obstacol. Eu iubesc foarte mult copiii și din acest motiv am și rămas”, a spus educatoarea.
Pentru ea școala online a fost o provocare.
„Dar putem să o vedem și ca pe o evoluție, poate uneori am stagnat în tradiționalismul predării de la clasă. Iar o mică experiență de a preda online nu ne strică.
Să ne deschidem orizonturile pentru că elevii din zilele noastre sunt pasionați de așa ceva. Iar resurse educaționale online există, doar trebuie să le cauți și să le înveți și tu. Cred că treptat putem să evoluăm”, arată Alexandra Moldovan.
Cu toate acestea, pentru grădiniță ar vrea ca cei mici să vină fizic la clasă.
„E puțin mai dificil să faci grădiniță online. Cei mici au nevoie de suportul părinților pentru a putea realiza activitățile pe care noi încercăm să le desfășurăm cu ei.
Cred că ar trebui să înceapă la grădiniță, pentru că e puțin mai dificil să o facem la distanță, copiii au nevoie să simtă că suntem alături de ei și că-i iubim și că atenția noastră e dedicată lor”, ne-a mai spus educatoarea.
”Profesorul este un om de acțiune care trebuie să fie în mijlocul elevilor”
Flaviu Duduman este unul dintre cei 10 profesori de religie care au luat 10 la titularizare în județul Iași. Predă din 2015, dar până acum nu a găsit niciodată un post liber.
„Sunt 4 posturi la peste 50 de km de Iași. Sper să reușesc să prind un loc pentru că sunt 10 candidați cu media 10”, a spus profesorul.
Pentru el, profersoratul ține de vocație și de dedicație, pentru că între profesori și elevi se leagă o relație care nu poate fi exprimată în cuvinte.
A predat și la Iași și în mediul rural, însă experiența predării online a fost diferită față de ce făcuse până în acest an.
„Până acum, am folosit foarte platforme online. Anul acesta am predat în Iași și am putut să văd că nivelul de implicare al părinților de la oraș e foarte diferit față de cei din rural.
Am început cu platformele online și am putut facilita relația elev-profesor, însă în niciun caz nu am avut impactul pe care îl aveam la clasă.
Profesorul este un om de acțiune care trebuie să fie în mijlocul elevilor. Așa distanțarea aceasta.... Din toamnă nu știm cum va fi, însă măsura aceasta hibrid poate fi aplicată pe anumite paliere și la anumite școli, pentru că nu toți vor avea acces la tehnologie”, consideră profesorul de religie
Rezultatele de la Titularizare 2020 arată că 239 de candidați au obținut nota 10, iar 14.269 - note între 7 și 9,99, potrivit datelor centralizate de Ministerul Educației. Cele mai multe note de 10 le-au obținut candidații din București – 35, Iași- 23, Cluj – 16, Bihor-16, Suceava – 13.
Citiți și: Rezultate Titularizare 2020: Unde s-au obținut cele mai multe note de 10