Legile Educaţiei: Directorii vor fi demiși dacă nu oferă calitate, inspectoratele se transformă și apar noi instituții

Legile Educaţiei: Directorii vor fi demiși dacă nu oferă calitate, inspectoratele se transformă și apar noi instituții

Dacă nu îndeplinesc standardele minimale de calitate, directorii de școli vor putea fi schimbați din funcții, se arată în proiectul noilor legi ale educaţiei naţionale, prezentat azi de ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu.

„Există pentru prima oară menționată în lege posibilitatea de încetare a mandatului unui director de școală, în situația în care se constată că nu s-au îndeplinit standardele minimale de calitate. Este o legătură directă între asigurarea calității în interesul elevilor în fiecare școală și responsabilitatea directorului acelei școli”, a afirmat Cîmpeanu.

Se va schimba și procedura de recrutare a directorilor și a directorilor adjuncți și apare o nouă funcție, de director administrativ.

„Procesul de selecție va fi profesionalizat total și va cuprinde următoarele etape: o evaluare motivațională în cadrul căreia se testează capacitățile și aptitudinile candidaților. Se realizează de către comisia de concurs și specialiști în psihometrie. Proba scrisă va rămâne, interviul va rămâne”, a punctat Cîmpeanu.

Inspectoratele şcolare judeţene se transformă

Inspectoratele şcolare judeţene se transformă în direcţii judeţene de învăţământ preuniversitar, aflate în subordinea Ministerului Educaţiei, a mai anunțat Sorin Cîmpeanu.

Totodată, urmează să se reorganizeze și alte instituții, dar și să se înființeze unele noi.

Astfel, se reorganizează şi Centrul Naţional pentru Politici şi Evaluare în Educaţie, înfiinţându-se Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, precum şi Institutul pentru Ştiinţele Educaţiei.

O altă instituţie care apare este Centrul Naţional de Excelenţă, o structură care va avea rolul coordonării activităţii de excelenţă, a susţinerii excelenţei şi performanţei. Unităţile pilot de excelenţă vor putea fi acele şcoli care au demonstrat capacitatea de a susţine performanţa.

O altă structură la nivel naţional va fi un Centru Naţional pentru educaţie incluzivă, inclusiv pentru atribuţii în ceea ce priveşte de-segregarea.

Acest articol face parte din secțiunea NEW EDU, susținută de
brio

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇