Accesul limitat la resurse și informații
Circulația mărfurilor este un subiect de interes, atât la nivel național, cât și în afara țării. Motivul? Pe lângă faptul că transportul mărfii contribuie direct la creșterea economiei, în cele din urmă toate bunurile și mărfurile livrate ajung pe rafturile afaceriștilor și în gospodăriile oamenilor. Astfel, se poate spune că modul în care se desfășoară întreg procesul de transport marfă afectează și calitatea vieții oamenilor.
La fel ca orice alt domeniu de interes major, în care sunt implicate desfășurări impresionante de forțe, nici acesta nu este ocolit de probleme.
Aglomerația din porturi, de pe căile rutiere de transport sau infrastructura sistemului feroviar – toate acestea au impact semnificativ asupra companiilor de transport mărfuri.
De asemenea, problemele de mediu legate de circulația mărfurilor prin porturi au devenit o preocupare din ce în ce mai mare pentru comunitate.
Nici comunicarea dintre părțile implicate sau garantarea siguranței mărfurilor nu sunt aspecte de neglijat. Dintre toate aceste dificultăți cu care se confruntă atât cei care apelează la servicii de transport marfă, cât și cei care le asigură, unele sunt mai des întâlnite decât altele. Este vorba despre accesul limitat la resurse și informații, procesul greoi de găsire a unui transportator pe care clienții să se poată baza și lipsa comunicării.
Resursele și accesul la informație sunt importante pentru ambele părti implicate în transportul mărfii: client și firma care se ocupă de transport. În caz contrar, pot să apară diverse neplăceri, una dintre cele mai frecvente fiind documentația care însoțește marfa. Din acest punct, efectul este similar cu cel al unui bulgare de zăpadă, care devine din ce în ce mai mare. Marfa trebuie însoțită de anumite tipuri de documente, care diferă în funcție de mai multe aspecte.
Dacă cei care se ocupă de documentație nu sunt corect informați și nu au acces la resursele necesare, pot să apară erori, iar fiecare eroare sau întârziere în acest proces va duce la costuri suplimentare. Camionul sau containerul de transport marfă va rămâne blocat în vamă, clientul care își transportă bunurile va plăti în plus pentru greșeli, iar termenul de livrare va avea de suferit.
Lipsa de transparenta a transportatorilor
Din păcate, unele companii care se ocupă cu transportul mărfii nu sunt transparente atunci când își pun la dispoziție serviciile. În acest sens, problema întâlnită cel mai des este cea a costurilor ascunse. Deși la începutul discuțiilor se specifică un anumit preț pentru transport, acesta nu mai este respectat ulterior. Lipsa de seriozitate a transportatorilor se reflectă și în termenul de livrare a mărfurilor, care nu ajung la destinație conform cerințelor.
Consecințele acestor probleme se răsfrâng direct asupra celui care își transportă bunurile și care va trebui să achite costurile suplimentare și să discute cu destinatarul în încercarea de a explica situația. Bineînțeles, garanția că bunurile sunt transportate în siguranță cu un astfel de transportator nu mai poate fi luată în calcul.
Lipsa de comunicare dintre părțile implicate
Comunicarea este vitală în procesul de transport mărfuri. În caz contrar, clientul nu poate ști locul în care se află marfa pe traseu, care este situația transportului în timp real sau când este finalizat transportul. Indiferent de natura bunurilor transportate, este necesar să existe o comunicare fluidă între toate părțile implicate, pentru ca totul să se desfășoare cu maximă eficiența. În acest caz, soluția este oferită de tehnologie.
Prin intermediul unor aplicații speciale, care facilitează comunicarea, transportul mărfii poate fi urmărit în timp real. Însă, din păcate, în unele cazuri, când comunicarea ar trebui făcută în mod direct cu șoferul care se ocupă de transport, încă exista probleme.
Cum pot fi evitate consecințele acestor probleme?
Pentru o bună desfășurare a întregului proces și pentru ca transportul de marfă să se efectueze în condiții optime, se recomandă ca între cei care au nevoie de astfel de servicii și cei care le oferă, adică firmele de transport, să existe un intermediar capabil să evite sau să gestioneze problemele menționate anterior.
Astfel de companii intermediare dispun de resursele necesare, au acces la informații, monitorizează marfa, oferă certitudinea asigurării bunurilor și sunt disponibile non-stop pentru asistența de care ar putea avea nevoie clienții. Acest mod de lucru asigură simplificarea procesului de transport mărfuri, iar consecințele tuturor problemelor care ar putea să apară sunt evitate cu succes.