Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a anunțat că s-a semnat contractul pentru construcția celui de-al 4-lea tronson al drumului expres Craiova-Pitești. Era ultima porțiune a șoselei de peste 120 de kilometri pentru care încă nu era contractat constructorul.
Drumul expres Craiova-Pitești, necesar pentru a decongestiona traficul rutier dintre Oltenia și centrul țării, este împărțit în 4 tronsoane.
La Tronsonul 1 (17,7 km) - care va face legătura între Craiova si limita judetelor Olt si Dolj – lucrează italienii de la Tirenna Scavi. Lucrările sunt realizate în proporție de o treime, la acest moment, potrivit Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). În teorie – potrivit aceleiași instutiții, tronsonul ar trebui să fie gata la finele acestui an și să poată fi inaugurat în 2022.
La cum au mers lucrurile până acum, însă, e aproape imposibil ca termenele să se respecte. Cel mai probabil, Tirenna Scavi va avea nevoie de cel puțin încă un an pentru a-și finaliza lucrările.
Merită menționat că acest tronson de drum a avut nevoie de ajustări importate din cauză că - în forma în care fusese proiectat inițial - ajungea printr-un câmp de unde se extrag gaze naturale.
Tronsonul 2 (lung de 41 de km, de la limita județelor Olt și Dolj până în vestul Slatinei), dar și Tronsonul 3 (de 31,75 km, dintre Valea Mare și Colonești) vor fi construite de grupul de firme deținut de familia omului de afaceri Dorinel Umbrărescu.
Este vorba despre asocierea de firme formată din SA&PE Construct, UMB Spedition, Tehnostrade SRL, cărora li s-a alăturat Cositrans.
Până la acest moment, lucrările pe tronsonul 2 au ajuns la 88,8%, iar cele de pe tronsonul 3 au ajuns la 88,2%.
Potrivit CNAIR, aceste șantiere s-ar putea închide până la finalul anului, iar în 2022, șoseaua ar putea fi inaugurată,
În cele din urmă, CNAIR a semnat marți, pe 17 august, contractul pentru realizarea ultimului tronson al drumului expres, lung de 31,8 km, dintre Colonești și Oarja-Cătanele.
De construcția acestei porțiuni de șosea se vor ocupa tot firmele UMB. Termenul de finalizare al lucrărilor este de 36 de luni (din care 12 pentru proiectare și 24 pentru execuție). De regulă, însă, grupul UMB scurtează perioada de proiectare, în încercarea de a finaliza și șantierul înainte de termen.
Potrivit ministrului Transporturilor, Călălin Drulă, despre acest sector de drum expres merită reținut că:
- va cuprinde 30 de structuri cu lungimea totală de 1.680 de metri (14 pasaje și 16 poduri), cărora li se adaugă 28 de podețe;
- va avea 2 noduri rutiere: la Podul Broșteni (pentru legătura cu DN65A și DN65), respectiv la Catanele (pentru legătura cu A1);
- este prevăzut cu o bază de întreținere și deszăpezire la Oarja;
- va avea două spații de parcare/servicii, amplasate de-o parte și de alta a drumului.
Cu alte cuvinte, dacă și Tirenna Scavi reușește să scoată șantierul la capăt, chiar și cu mare întârziere, în cel mult 3 ani drumul expres Craiova Pitești ar putea fi deschis în întregime.
Citește și: