Vorbește ultimul! Principiul pe care Jeff Bezos îl respectă întotdeauna

Vorbește ultimul! Principiul pe care Jeff Bezos îl respectă întotdeauna
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Miliardarul american Jeff Bezos are o regulă de la care nu se abate niciodată pentru a afla ce gândesc cu adevărat angajații lui.

Dacă ai avea vreodată ocazia să-l întâlnești pe Jeff Bezos, ar trebui să nu te aștepți ca el să vorbească primul. Înainte de a renunța la funcția de CEO al Amazon, în 2021, el își făcuse un obicei pe care îl respecta consecvent: angajații luau cuvântul înaintea lui.

Este cea mai importantă lecție de afaceri pe care iubita omului de afaceri, Lauren Sanchez, fondatoarea Black Ops Aviation, companie din California specializată în filmări aeriene, a învățat-o de la Bezos de când sunt împreună, scrie CNBC.

ADVERTISING

"Să trăiești cu Jeff este ca și cum ai avea un master class în fiecare zi. Ceea ce m-a învățat foarte mult este managementul", a spus Sanchez, fostă prezentatoare de televiziune, pentru Wall Street Journal.

Există un motiv important pentru care Bezos consideră că șefii ar trebui să vorbească mereu ultimii într-o întâlnire de afaceri.

"Țin o mulțime de ședințe și eu aș vorbi mai întâi, dar el mi-a zis: 'Nu, nu, nu. Tu ești şefa. Tu vorbești ultima. Îi lași pe toți să vorbească, să nu fie influențați de părerea ta'", a povestit Sanchez despre sfatul pe care i l-a dat Bezos.

ADVERTISING

Într-un discurs din 2018, miliardarul a spus că remodelarea abordării întâlnirilor din compania lui a fost "probabil cel mai inteligent lucru" pe care l-a făcut vreodată la Amazon. El a renunțat la prezentările PowerPoint și a decis ca fiecare întâlnire să înceapă cu 30 de minute în care să nu se vorbească, pentru ca participanții să poată citi un memo detaliat cu subiectele de discuții.

Timpul de lectură în tăcere creează contextul pentru ceea ce va fi "o discuție bună", consideră el. Angajații își prezintă apoi părerile asupra documentului înaintea lui, pentru ca aceștia să nu-i poată imita punctul de vedere.

ADVERTISING

Lectura în tăcere este și un mod prin care Bezos se asigură că participanții chiar citesc documentul. În opinia lui, simpla trimitere prin e-mail nu este suficientă.

Documentul ajută, de asemenea, la evitarea îndepărtării de subiect, a adăugat Sanchez, mai ales dacă ședința e scurtă și la subiect, fără să se piardă detalii importante.

"Un alt lucru pe care mi l-a arătat: dacă vei avea o ședință, pune persoana care o organizează să scrie un document despre ce se va discuta și de ce. Și să nu fie mai lung de șase pagini", a spus Sanchez.

Bezos recomandă, de asemenea, ca ședințele să fie cât mai scurte posibil după terminarea citirii documentului. "Păstrează ședința sub o oră, dacă poți", a sfătuit-o el.

Mai multe studii au arătat că ședințele care durează prea mult, fie că sunt întâlniri-maraton de mai multe ore sau întâlniri mai scurte una după alta, pot crește nivelul de stres și reduc concentrarea la serviciu.

Metoda preferată a lui Bezos de organizare a ședințelor este folosită și de alți directori executivi din sectorul tehnologic american. Fostul CEO al Twitter, Jack Dorsey, de exemplu, a scris pe rețeaua de socializare în 2018 că preferă să înceapă ședințele cu citirea timp de 10 minute a notelor interne dintr-un fișier Google Doc.

"Această practică le oferă timp tuturor să fie pe aceeași pagină, ne permite să lucrăm din mai multe locuri și să ajungem mai repede la punctele cu adevărat importante", a explicat el.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇