Primul tronson de șosea de mare viteză din Moldova: Iohannis și Orban au inaugurat 16 km, cu restricții de viteză

Primul tronson de șosea de mare viteză din Moldova: Iohannis și Orban au inaugurat 16 km, cu restricții de viteză

Președintele Klaus Iohannis, premierul Ludovic Orban și ministrul Transporturilor, Lucian Bode, au participat miercuri la inaugurarea primilor kilometri de autostradă din Moldova.

Este vorba despre cei circa 16 kilometri de autostradă care fac parte din Șoseaua de centură a Bacăului.

Această șosea va avea per total 32 de kilometri. Dar numai jumătate va fi autostradă, din cauză că doar această porțiune (situată în estul orașului -n.red.) se suprapune pe traseul viitoarei Autostrăzi A7 Ploiești - Bacău - Siret.

ADVERTISING

Inaugurare cât încă se lucrează

Președintele Asociației Pro Infrastructura (API), Ionuț Ciurea, a precizat pentru SpotMedia.ro că – deși se deschid cei 16 kilometri de autostradă – în zonă încă mai sunt lucrări de făcut.

A7-din-surse-DRDP-Iasi-1
Foto: Facebook DRDP Iași

În consecință, pe parte dintre cei 16 kilometri, șoferii nu vor putea circula, momentan, cu viteza maximă de 130 de kilometri pe oră. În plus, e posibil ca pe alocuri să se mai lucreze pe șosea, așa că se va putea circula doar pe o bandă.

A7-DRDP-3
Foto: Facebook/DRDP Iași

E ceea ce pasionații de infrastructură numesc ”porțiune de autostrada la semiprofil”. Adică o autostradă care nu e încă pe deplin funcțională și poate fi utilizată doar ca drum național.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Șoseaua ar urma să fie gata înainte de termenul din contract

Restul de centură a Bacăului va fi drum național. Din lungimea totală a acestui drum național, puțin peste 7 kilometri s-au inaugurat deja în luna septembrie 2020.

Termenul de finalizare al întregii centuri este ianuarie 2022. Dar constructorul - UMB Tehnostrade (societăți ale familiei omului de afaceri Dorinel Umbrărescu) - apreciază că în cursul verii următoare va finaliza lucrarea.

Or asta ar însemna că întreaga centură va fi gata înainte de termen cu vreo jumătate de an. Ar fi un lucru rar în România, unde inaugurarea autostrăzilor întârzie cu anii!

ADVERTISING

Societățile familiei Umbrărescu au, însă, toate motivele să lucreze repede. Și asta pentru că au deja multe sectoare de autostradă și drum expres în lucru, în România. Și e în interesul lor să termine parte dintre proiecte ca să lucreze intens la celelalte. Și eventual să încerce să câștige noi contracte.

Citește și:

Ce autostrăzi promite să construiască fiecare partid, dacă ajunge la putere după alegerile din 6 decembrie


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇