O idee fresh pe o piață de peste 5 miliarde de euro #Interviu Andrei Popescu, Freshful by eMAG

O idee fresh pe o piață de peste 5 miliarde de euro #Interviu Andrei Popescu, Freshful by eMAG

Pandemia a schimbat felul în care facem cumpărături, inclusiv cele alimentare, de zi cu zi. Tot mai mulți oameni au evitat aglomerația și au căutat alternative. Iar piața cumpărăturilor online a crescut considerabil în pandemie, inspirând noi și noi idei de afaceri.

Una dintre ele este Freshful, o idee în care eMag a investit 5 milioane de euro. Miza e clară: oamenii au nevoie de produse proaspete, de la pâine caldă la fructe și legume bio, dar și produse casnice de uz zilnic, iar unul din giganții comerțului online românesc a creat toate condițiile pentru a le oferi bucureștenilor asta, cu un singur click.

Cu un depozit frigorific propriu de 10.000 mp lângă București și o flotă de mașini cu temperatură controlată, care transportă produsele în orice colț al Capitalei, Freshful demarează în forță pe o piață de 5,6 miliarde de euro.

Și toată afacerea stă în mâinile unui tânăr manager, Andrei Popescu.

Andrei a fost mereu atras de cifre și procese economice, astfel că a absolvit un Masterat în Cercetări Avansate în Finanțe la Academia de Studii Economice și a continuat dezvoltarea academică prin urmarea unui MBA la Maastricht School of Management și a unui al doilea MBA la Yale School of Management.

Experiența sa în online a început la eMAG în urmă cu aproape 7 ani, perioadă în care a contribuit la dezvoltarea afacerii prin proiecte și instrumente care au ajutat la maximizarea vânzărilor și a profitabilității. Absolvirea Future 25, un program eMAG de dezvoltare a noii generații de lideri, a reprezentat un pas important pentru consolidarea experienței sale în e-commerce și vânzări.

Anterior postului de General Manager Freshful by eMAG, Andrei a ocupat postul de Director Comercial și ulterior Country Manager pentru eMAG Bulgaria.

”Online-ul românesc este în continuă dezvoltare, iar consumatorii găsesc în el soluții de a-și simplifica viața (de la telemuncă - adoptată masiv în pandemie- până la servicii bancare și mai ales comerț). Totul a fost posibil cu ajutorul tehnologiei, care va continua să fie un suport pentru noi toți în a comunica și intermedia servicii de la distanță”, povestește Andrei Popescu, într-un interviu acordat spotmedia.ro.

Dacă ar fi să faci o comparație între noi și vecinii noștri la capitolul digitalizare, cum ar suna aceasta?

Este dificil de menționat diferențe între România și Bulgaria, însă ce ne bucură este că în ambele țări am observat în ultimul timp un apetit din ce în ce mai crescut pentru tehnologie, digitalizare și mai ales e-commerce, venit mai ales din partea populației, iar decalajul față de țările mai dezvoltate din Europa poate fi recuperat cu susținere din partea tuturor celor implicați, de la autorități și până la utilizatori.

Acum, însă, conduci un proiect Fresh pe piața românească. Ce este, ce v-a inspirat și cum s-a născut ideea Freshful?

Suntem conștienți de faptul că mersul la cumpărături ne ocupă un timp săptămânal prețios, dar în același timp avem nevoie de produse proaspete.

Sub sloganul “Viața ar trebui să fie Freshful”, am intodus conceptul de cumpărături fără efort dintr-o gamă diversificată de produse proaspete, preponderent locale, dar și delicii internaționale.

Practic, Freshful este un hypermarket online cu livrare rapidă a produselor alimentare proaspete (fructe, legume, lactate, mezeluri), produse congelate, băuturi, dar și articole de uz casnic pentru nevoile zilnice.

Colaborăm cu peste 550 de furnizori și avem peste 19.000 de produse stocate în depozit frigorific, pe care le livrăm acasă în mașini cu temperatură controlată din flota proprie.

Ne place să spunem că Freshful livrează bunătăți și timp liber, iar prin gama de produse proaspete inclusiv sute de produse bio, vrem să avem un rol important în cultivarea unui stil de alimentație echilibrat în România.

În plus, Freshful aduce clienților o serie de beneficii pentru confort maxim: depozit propriu, flota proprie de mașini cu temperatura controlată, livratori instruiți, urmărirea în mod real a stocurilor disponibile din depozit, servicii de livrare programată, comenzi preambalate și pregătite de echipe dedicate fiecărei categorii de produse în parte pentru un minim contact și chiar posibilitatea de a returna livratorului pungile de hârtie Freshful utilizate. 

În ce măsură pandemia a fost, și ea, sursă de inspirație pentru Freshful?

Contextul pandemic a schimbat comportamentul de consum în toate industriile și cu atât mai mult în retail și FMCG, unde am observat atât o creștere generală a vânzărilor, cât și o creștere cu cel puțîn 30% a valorii achizițiilor online.

Freshful vine în întâmpinarea românilor cu un stil de viață activ, oferindu-le un nou mod de a-și face cumpărăturile zilnice – digital, rapid, eficient, controlat, sigur - pentru că ei să se poată bucură mai mult de momentele care contează cu adevărat.

În condițiile în care consumatorul modern dorește să își facă achizițiile oricând, prin intermediul Freshful, locuitorii din București și mare parte din Ilfov pot să-și comande online, cu doar câteva click-uri, produse alimentare proaspete și produse de brutărie proaspăt coapte.

Mulți oameni au ales cumpărăturile online (Bringo, Glovo) tocmai pentru a evita aglomerația din magazine. Ce v-ați propus să faceți diferit?

Ecosistemul creat în ultimii ani de eMAG și investițiile constante în tehnologie ne fac să avem încredere că putem oferi clienților ce își doresc cu adevărat - simplitate, rapiditate și confort.

Astfel, cu o nouă echipă dedicată și beneficiind de expertiza eMAG în tehnologie și operațiuni, Freshful este noul serviciu online care livrează bunătăți și timp liber.

Suntem un produs inovator pe piața din România: suntem primul hipermarket online cu depozit propriu, vrem să avem un rol important în cultivarea unui stil de alimentație echilibrat în România și avem în portofoliu sute de produse bio și avem în plan cooptarea cât mai multor fermieri și producători locali. 

De asemenea, suntem preocupați de sustenabilitate și am implementat în această direcție o serie de măsuri printre care menționăm dotarea depozitului cu surse de energie sustenabilă sau posibilitatea returnării, în vederea reciclării, a pungilor de ambalaje utilizate în livrarea comenzii.

Cum arată piața pe care ați intrat?

Piața este una extrem de dinamică - piața locală de eCommerce a atins pragul de 5,6 miliarde de euro la finalul anului 2020, cu 30% mai mult decât în 2019 când valoarea comerțului online a fost estimată la aprox. 4,3 miliarde de euro.

Estimăm că și piața din România va urma acest trend de creștere din acest sector, așadar, este potențial de business și de creștere.

Ați adus chiar și o premieră pe piața românească, un depozit frigorific propriu. Spuneți-ne mai multe despre el. Unde se află și cum decurge, mai exact livrarea, de la click/comanda până la adresa?

Depozitul ultramodern Freshful, situat la ieșirea din nordul Bucureștiului, măsoară 10.000 de metri pătrați și este dotat cu echipamente de ultimă generație, inclusiv sisteme de energie regenerabilă.

De altfel, urmărim o abordare sustenabilă a business-ului Freshful – utilizăm ambalaje din hârtie reciclabilă și încurajăm reciclarea lor prin colectarea și returnarea acestora la comenzile următoare, utilizăm sisteme de energie regenerabilă și avem în plan o serie de măsuri pentru evitarea risipei alimentare.

Utilizatorii Freshful (fie că folosesc platforma Freshful.ro sau aplicația de mobil Freshful, utilizând contul de log-în access eMAG) pot alege dintr-o varietate de peste 18.000 produse de calitate și cu prospețime garantată (de la fructe, legume, carne, lactate, mezeluri, produse congelate și băuturi până la articole de uz casnic pentru nevoile zilnice și chiar pâine proaspăt scoasă din cuptor, cu maia și ingrediente 100% românești).

De asemenea, clienții pot vedea disponibilitatea stocurilor în timp real, așa că pot fi siguri că vor primi întotdeauna tot și exact ce au comandat, fără compromisuri.

Alimentele proaspete sunt depozitate în condiții riguroase de igienă, în zone dedicate, cu temperatură controlată, după o verificare minuțioasă a fiecărui articol de la aprovizionare până la livrare. Produsele sunt livrate rapid și în deplină siguranță în mașini cu temperatură controlată, respectând lanțul frigorific până la ușa clienților. 

In plus, oferim servicii de livrare rapidă sau livrare programată în intervale începând de la 30 de minute, în intervalul zilnic de livrare 8.00 – 22.00.

Freshful înseamnă o investiție de 5 milioane de euro. Spune-ne mai multe despre această investiție.

Freshful reprezintă o investiție de peste 5 milioane de euro în tehnologie, operațiuni și depozit propriu frigorific. Cea mai mare parte a investiției a fost direcționată către dotările depozitului de 10.000 mp cu temperatura controlată și sisteme de energie regenerabilă. De asemenea, investițiile au vizat construirea platformelor digitale, achiziționarea flotei de mașini cu temperatura controlată, construirea și instruirea echipei Freshful, inclusiv echipele de livratori.

În cât timp estimezi că se va amortiza investiția?

Vom continua să investim și să creăm noi locuri de muncă în acest segment, inclusiv a crea valoare în piață. Un astfel de model de business ajunge profitabil în 3-4 ani, însă vom ține cont de dorința consumatorilor și vom adăuga constant noi servicii prin care le vom face shopping-ul alimentar mult mai plăcut și ușor.

Ce planuri aveți pentru primul an de activitate și ce cifră de afaceri estimezi?

Freshful își propune să strângă într-un singur loc mii de produse proaspete de la producători locali și fermieri români, alături de o selecție importantă de articole BIO, de aceea o parte din demersurile noastre constau în extinderea conținuă a gamei de produse și atragerea de noi parteneri Freshful. 

Pentru început ne îndreptăm atenția și resursele în a oferi clienților noștri cel mai bun serviciu de livrare pentru groceries.

Targetăm o piață de peste 1 milion de gospodării din București și Ilfov și ne dorim să ajungem nu doar în casele și frigiderele tuturor, ci să introducem Freshful că parte din viața de zi cu zi.

Pe când previzionezi o extindere în toată țara?

În acest moment lucrăm la extinderea zonei de livrare în județul Ilfov și avem în plan extinderea serviciului în principalele orașe în următorii ani.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇