"Mi-au furat banii și Revolut refuză să mă despăgubească". De ce se întâmplă asta

"Mi-au furat banii și Revolut refuză să mă despăgubească". De ce se întâmplă asta

Deborah Wright a fost distrusă când a aflat că a fost victima unei fraude și și-a pierdut toate economiile de pe cardul Revolut.

Femeia în vârstă de 55 de ani, o îngrijitoare de câini din comitatul North Yorkshire, a făcut greșeala de a introduce datele ei bancare într-un site despre care nu și-a dat seama că era folosit pentru sustragerea banilor. După câteva săptămâni, a fost sunată de un bărbat care a susținut că lucrează la departamentul antifraudă al băncii. Iar atunci ea a făcut încă o eroare.

Escrocul i-a spus că s-a înregistrat un atac informatic asupra contului ei și a convins-o să descarce un program care i-a permis să preia controlul asupra computerului femeii. El i-a dat în mai multe rânduri asigurări că situația se va rezolva și a întrebat-o despre celelalte conturi ale ei, determinând-o să transfere bani din cele 12 "seifuri" pe care ea le deținea în Revolut, relatează BBC.

Femeia a transferat economiile pe care le-a strâns timp de mai mulți ani pentru nepotul său și pentru o vacanță în Statele Unite. Cu totul, peste 8.000 de lire sterline (9.272 de euro) numai din Revolut, pe lângă alte sume din contul bancar.

În timp ce rămânea fără bani, ea primea alerte de la Revolut, însă escrocul nu i-a dat timp să le citească - știa că notificările vor fi emise și i-a spus că el i le trimite.

Femeia nu înțelege de ce Revolut nu a blocat tranzacțiile care nu au urmat modelul ei obișnuit de operațiuni, așa cum a făcut banca.

Ceea ce a pățit Deborah se numește "fraudă autorizată de plată push", adică un caz de fraudă în care escrocii își conving victimele să le trimită cu mâna lor bani.

Zece bănci importante din Marea Britanie au semnat un cod pentru despăgubirea persoanelor care cad victime acestor tipuri de escrocherii.

Revolut nu este, însă, o bancă britanică, ci o companie care furnizează servicii financiare digitale, așa că nu a aderat la acest cod. De altfel, Revolut nu deține licență de bancă în Marea Britanie, statut pentru care a aplicat în ianuarie 2011, fiind încă în așteptare.

Pățania femeii nu este un caz izolat. Mark, care conduce o firmă de design și artă grafică în Brighton, a fost sunat de niște escroci care l-au convins să descarce un program. Softul le-a permis să intre în computerul său, dar, pe parcursul procesului, el a intrat la bănuieli. După zece minute, când a verificat aplicația Revolut, a văzut că aproape 56.000 de lire (aproape 65.000 de euro) dispăruseră. Revolut a anunțat că îi va înapoia 30.000 de lire (34.772 de euro).

În schimb, George, un project manager din Northampton, a fost ținta unui alt tip de fraudă. În octombrie, el a ieșit seara în Londra cu prietenii. La un moment dat, probabil din cauza băuturii, a fost inconștient, iar când s-a trezit, a descoperit că i s-au furat telefonul și cardurile. Hoții au retras 3.000 de lire (3.477 de euro) de la bancomat și au mai cheltuit 17.500 de lire (20.284 de euro) pe cumpărături achitate cu cardul în magazine.

Când a contactat Revolut, i s-a refuzat despăgubirea, fiindcă și-a pierdut PIN-ul sau l-a oferit el singur.

Compania a anunțat că tratează separat fiecare caz de fraudă, iar decizia este luată pe baza analizei eficienței avertismentelor emise și a comportamentului utilizatorului.

Mark, singurul din cei trei păgubiți care a primit o parte din bani înapoi, a avut parte de un alt tratament întrucât Revolut a admis că ar fi putut face mai mult pentru a-l avertiza.

Cei trei clienți au acuzat și faptul că nu au putut intra imediat în legătură telefonică cu un angajat al Revolut, primind doar posibilitatea de a discuta printr-un live chat. Revolut susține că aceasta este cea mai sigură modalitate de comunicare.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇