Guvernul ia măsuri pentru scăderea prețului la lapte și anunță o strategie valabilă șase luni

Guvernul ia măsuri pentru scăderea prețului la lapte și anunță o strategie valabilă șase luni

Premierul Nicolae Ciucă și ministrul Agriculturii, Petrea Daea, au anunțat joi un plan prin care prețul laptelui ar putea să scadă.

Guvernul, fermierii și procesatorii din industria de profil au convenit o reducere a preţului pentru laptele de consum pe o perioadă de şase luni.

„Dacă laptele pleacă la 2 lei, cum ajunge la 10 lei? (...) Am ajuns la concluzia că nu-i prea bine”, a spus ministrul Agriculturii, citat de Mediafax.

În urma discuțiilor pe care autoritățile le-au avut cu fermierii și comercianții s-a convenit că reducerea prețului laptelui să se facă în baza unui plan agreat de toate părțile implicate.

ADVERTISING

Conform planului, procesatorii ar putea reduce prețul cu 10%, iar comercianții vor face aceeași reducere, a explicat premierul Nicolae Ciucă.

”Continuăm măsurile de asigurare a primei de procesare de 10% pentru produsele agricole din România, mecanismul este în Parlament şi vă rog domnule ministru să se producă amendamentele necesare astfel încât în cel mai scurt timp să putem să aprobăm ordonanţa de guvern care stabilea mecanismul prin care se asigura această primă”, a cerut premierul ministrului Agriculturii, în şedinţa de guvern.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Mecanismul ar trebui să intre în vigoare la 1 mai și va funcționa șase luni.

Scăderea prețului se aplică pentru laptele românesc, care este peste 7 lei litru la raft.

În paralel, experții vor lucra la realizarea unei strategii pe termen lung. Un grup de lucru din care vor face parte fermieri și procesatori se va înființa la Ministerul Agriculturii, a precizat Daea.

Laptele de vacă s-a scumpit în ultimul an cu 32,39%, potrivit datelor Institutului Național de Statistică.

România are cel mai mare preţ când vine vorba de laptele proaspăt, un produs care se găseşte des în coşul de cumpărături.

ADVERTISING

Un litru de lapte proaspăt, integral (echivalentul a 3,5% grăsime în România), sub marca proprie a Carrefour costă 1,45 de euro în România, faţă de 1,19 euro în Franţa sau Belgia, 1,02 euro în Spania şi doar 0,76 euro în Polonia, arată o analiză a Ziarului Financiar.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇