Generația Z: cum schimbă conceptul de mediu de lucru ideal

Generația Z: cum schimbă conceptul de mediu de lucru ideal

Tinerii din generația Z joacă un rol important în evoluția conceptului de mediu de lucru pentru că au crescut în era digitalizării și a schimbării priorităților pentru angajați. De aceea, angajatorii care doresc să rămână relevanți pe piața muncii iau măsuri interne pentru a se adapta noilor nevoi.

Descoperă în cele ce urmează cum schimbă generația Z conceptul de mediu de lucru și ce soluții pot fi adoptate în acest sens.

Tinerii Gen Z au nevoie să lucreze cel puțin 3 zile pe săptămână de la birou

Conform unui sondaj inițiat de Genesis Property, compania fondată de Liviu Tudor, aproape 70% dintre tinerii din Generația Z susțin că au nevoie să lucreze cel puțin 3 zile pe săptămână de la birou pentru a fi productivi și pentru a colabora cu colegii. 

ADVERTISING

Explicația din spatele rezultatelor acestui studiu este una destul de simplă. 

În primul rând, angajații din Generația Z sunt ambițioși și își doresc să se dezvolte cât mai mult profesional, încă de la 20-25 de ani. De aceea, ei își doresc interacțiuni față în față cu colegii și superiorii lor pentru că acest lucru le permite să obțină o înțelegere mai profundă asupra sarcinilor în desfășurare și să își îmbunătățească aptitudinile de comunicare și negociere.

În al doilea rând, tinerii din Generația Z simt o mai mare nevoie de apartenență la comunitate decât generațiile anterioare. Lor le place să simtă că fac parte dintr-un grup la locul de muncă și, de cele mai multe ori, vin cu propriile inițiative de a consolida cultura organizațională. Așadar, și în acest context, prezența la birou este indispensabilă pentru ei.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

O componentă esențială pentru Generația Z este tehnologia avansată

Generația Z a crescut într-un mediu în care tehnologia avansată este extrem de accesibilă. De aceea, ei se așteaptă să poată beneficia de ea și la locul de muncă, motiv pentru care se vor îndrepta mereu către companii care pun accentul pe inovație tehnologică.

Conform unui studiu efectuat de compania Adobe, 70% dintre angajații din Generația Z ar schimba actualul loc de muncă pentru un job într-o companie care le oferă acces la mai multe instrumente tehnologice avansate. Conform credințelor lor, astfel de instrumente îi ajută să fie mai eficienți la locul de muncă și să își gestioneze mai bine timpul petrecut la muncă, acest lucru contribuind la un echilibru sănătos între viața personală și cea profesională.

ADVERTISING

Generația Z caută un mediu de lucru modern și creativ

Nu numai tehnologia avansată este importantă pentru Generația Z, ci și mediul de lucru fizic. Având în vedere că majoritatea dintre ei au nevoie să fie prezenți fizic la birou cel puțin 3 zile pe săptămână, mediul în care lucrează trebuie să fie unul modern și creativ.

Ceea ce pot face angajatorii în acest sens este să investească în modernizarea birourilor, de exemplu. O altă variantă eficientă poate fi închirierea unor spații aflate în clădiri de birouri moderne. Acestea din urmă, pe lângă un design modern și mobilier ergonomic, dispun și de spații dedicate relaxării și zone cu plante verzi care construiesc o atmosferă propice unui loc de muncă contemporan.

Toate aceste aspecte creează un mediu de lucru pe care și-l doresc tinerii din Generația Z, motiv pentru care reprezintă și un motiv care să-i motiveze în general pe angajați să lucreze mai des de la birou.

Generația Z apreciază un mediu de lucru sustenabil

Pe lângă aspectul estetic modern și dotările tehnologice avansate la birou, tinerii din Generația Z apreciază și caracteristica sustenabilă a unui loc de muncă. Ce înseamnă asta? Ei bine, aceasta se referă la implementarea unor politici și practici sustenabile în interiorul companiei, cum ar fi reducerea consumului de hârtie prin digitalizarea proceselor sau utilizarea materialelor reciclabile. 

Fiind atât de preocupați de sustenabilitate și impactul activităților macroeconomice asupra mediului, tinerii din această generație au ambiția de a se implica alături de compania în care lucrează la obținerea unui mediu mai curat și a unei comunități mai sustenabile.

Așa cum ai putut observa pe parcursul acestui articol, Generația Z determină angajatorii să creeze un mediu de lucru care promovează relațiile autentice și respectul față de mediu. De aceea, dacă ești angajator, este importantă aplicarea soluțiilor în acest sens, pentru un business sustenabil.