Digital Shift: Shakti Spa - povestea unui business care a fost salvat și apoi crescut de un marketplace

Digital Shift: Shakti Spa - povestea unui business care a fost salvat și apoi crescut de un marketplace
Foto: spotmedia.ro
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Alin Simion este un antreprenor român cu povești de viață și de business captivante, care este exemplul perfect pentru cât de important să te adaptezi rapid, să ai încredere și să muncești pentru a trece cu bine peste provocările pe care ți le aduce viața.

În mod particular, salvarea afacerii lui Alin Simion și a soției sale a venit din capacitatea lor de a înțelege importanța digitalizării business-ului și a utilizării unui ecosistem esențial pentru orice vânzător astăzi, marketplace-ul, piața online, cea care îți oferă un potențial de clienți imposibil de obținut în alte medii.

Alin Simion a fost de acord să își spună povestea la Digital Shift și poate fi un bun reper pentru cei care nu au încercat până acum lumea digitală, dar și pentru cei care vor să își sporească vânzările online, pentru care are multe sfaturi bune.

Povestea lui Alin Simion începe în anul 2009, când el locuia la Londra și viitoarea soție la Bruxelles, dar s-au întâlnit în Tibet, într-o vizită la Dalai Lama. „A fost o experiență înălțătoare, care după puțin timp avea să îmi schimbe viața”, povestește Alin Simion.

ADVERTISING

Cel mai frumos lucru a fost să își întâlnească viitoarea soție, pe Svetlana, iar în 2011, împreună au decis să se întoarcă în România și să deschidă un centru, numit Shakti Spa, care a pornit de la ideea de a oferi oamenilor o stare de bine. Au pornit business-ul cu multă încredere, chiar dacă niciunul dintre ei nu avea experianță în acest domeniu.

„Shakti a plecat pe doi piloni, am vrut să unim partea interioară cu partea exterioară a oamenilor. Până în 2011 nu cred că a existat un loc care să ofere în același timp terapii alternative, dezvoltare pesonală - gen psihoterapie, coaching -, masaj, cosmetică, manichiură și coafor. A fost un concept în care am vrut să aducem împreună și să îi susținem pe oameni să se regăsească, să fie frumoși, dar să găsească și să cunoască acea frumusețe nu doar din servicii pe parte exterioară, ci să strălucească din interior”, povestește Alin Simion.

ADVERTISING

Business-ul a crescut, iar în 2013, s-a dezvoltat și în altă direcție.

„Mergând la un târg de produse cosmetice, am cumpărat câteva produse pentru mine și pentru terapeuți și a fost, din nou, o experiență care ne-a schimbat viața”, povestește Alin Simion.

Erau produsele Lakshmi, niște produse nișate și versatile, cu care au lucrat la spa din acel moment, dar și-au propus și să facă tot ce se poate pentru a obține drepturile de import pentru acest brand. Ceea ce s-a și întâmplat în 2016.

„Din acel moment, lucrurile au mers în altă direcție. Acest brand de produse eco bio profesionale a făcut să crească lucrurile enorm pentru noi ca spa, pentru că Lakskmi a venit cu foarte multe protocoale, educație și lucrurile au crescut, fiind obținute multe premii naționale și internaționale pentru calitatea serviciilor”, spune Alin Simion.

Interesant este și că Lakshmi interzicea vânzarea produselor în online, se puteau vinde doar în spa-uri și centre de înfrumusețare.

ADVERTISING

Dar pentru că știa că produsele sunt foarte bune, că ar putea ajunge cu ele direct la oameni și să treacă de reticența sau lipsa de deschidere a saloanelor, terapeuților și astfel să crească anvergura business-ului, a decis să intre și să șe comercializeze pe eMAG Marketplace, în 2017.

„La începutul pandemiei, în martie 2019, patronul Lakshmi m-a sunat să îi explic cum stă treaba cu vânzările online, pentru că dintr-o firmă cu vânzări de 100 de milioane de euro s-au trezit că toate canalele lor de vânzare s-au închis și au fost aproape de faliment. A fost momentul când au făcut pasul spre online, ca să supraviețuiască”, spune Alin Simion.

Experiența cu eMAG Marketplace

În 2017, înscrierea în eMAG Marketplace se făcea în urma unei întâlniri față în față între un angajat al eMAG Marketplace și vânzător. Astăzi, tot procesul de înscriere are loc integral online.

„Aveam emoții la acel moment, am fost cu punguțe cu produse la întâlnire, să le prezint, m-am dus cu emoții, ca la examenul vieții mele. Și m-au acceptat”, povestește Alin Simion.

Și s-a dovedit cea mai buna decizie, pentru că, practic, i-a salvat business-ul și l-a ajutat să supraviețuiască în ultimele 15 -16 luni, de când a început pandemia.

„Pe 12 martie, m-am trezit când s-a închis spa-ul cu 20 de oameni, cu salarii pe două luni, utilități, furnizori, chirie și niciun ban în cont și am simțit că totul colapsează. Câteva zile, lucrurile au mers într-o direcție depresivă, după care mi-am dat seama că există o licărire de speranță și asta a fost eMAG Marketplace. Din acel moment, vânzările online au crescut și în primele două luni, cele de stare de urgenșă, singurul venit a fost cel din eMAG Marketplace, iar din acel venit am avut cum să susțin plata salariilor, a utilităților și să investesc și în importuri, ca să susțin acest proces”, povestește Alin Simion.

„Singurul client care m-a susținut în acea perioadă a fost eMAG Marketplace”, mai spune Alin Simion, motiv pentru care a decis să facă toate investițiile pentru a-și potența prezența pe eMAG Marketplace.

„Am angajat un fotograf profesionist, am creat peste 10.000 de poze pentru produse, am urcat pe marketplace încă 300 de produse noi, am investit în grafică, pentru că în acele momente a fost un partener care m-a salvat”, explică Alin Simion.

Investiția a fost de circa 10.000 de euro, trei, patru luni de zile a muncit câte 8-9 ore pe zi doar pe marketplace, dar rezultatele au fost remarcabile. Vânzările au crescut foarte mult, au venit comenzi din toată țara și chiar și din străinătate, iar clienții persoane fizice au pus presiune pe saloane să cumpere aceste produse.

„Din comune au vezit comenzi de care am fost uimit, în condițiile în care mă loveam de credințe că nu or să cumpere niciodată, însă oamenii călătoresc și experimentează foarte mult în toată lumea și experimentează și apoi cumpără. De multe ori, acești clienți au pus presiune pe saloane să cumpere produsele noastre, foarte bune, pe care ei le folosesc acasă și sunt foarte mulțumiți”, spune Alin Simion.

Detalii despre experiența de business în marketplace, sfaturi de ce e bine să faci din propria experiență, dar și despre alte provocări, chiar cumpene, și cum a reușit să treacă de ele, găsiți ascultând în varianta podcast a interviului.

Mai multe informații despre Shakti Spa și produsele Lakshmi puteți găsi pe site sau pe pagina de Facebook

Cum poți să ai acces și să îți vinzi produsele pe eMAG Marketplace


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇