În ciuda credinței populare ca un business online nu prezintă probleme deosebite, afacerile de acest fel au și ele parte de provocările lor. Unele dintre ele nu au nevoie de stocuri fizice, funcționând în regim de drop shipping, dar, în cazul altora, nevoia de a beneficia de depozite pentru a stoca materia primă, utilajele sau produsele este stringentă.
Dacă și tu ai o afacere online și ai nevoie de un depozit, ar trebui să iei în calcul încă de la început următoarele aspecte.
Alegerea depozitului în funcție de nevoile reale ale afacerii
Planurile antreprenoriale sunt o estimare a modelului de afacere. Pe măsură ce aceasta înaintează, modelul se transformă în certitudine și vei știi deja mult mai clar care vor fi prioritățile și necesitățile din punct de vedere al logisticii și al depozitării.
Este nevoie să fii realist și să alegi spații care să răspundă în totalitate nevoilor tale și care să faciliteze desfășurarea în condiții optime a activității.
Va trebui să ai în vedere, de asemenea, și delimitarea spațială a depozitului, astfel încât să asiguri circuitele corecte între zonele de producție (dacă ai și o fabrică) și cele din depozit: zonele de recepție, picking, verificare, sortare, ambalare și livrare pentru a-ți ușura munca și pentru a eficientiza costurile.
Este indicat ca în momentul în care alegi un astfel de spațiu de depozitare, necesar unui business online, să ceri sfatul unor specialiști sau să te inspiri din poveștile altora, pentru a ști exact ce anume să eviți și ce anume să îmbunătățești astfel încât afacerea să meargă ca pe roate.
Selectarea corectă a spațiului de depozitare - propriu (cumpărat) sau închiriat?
Depozitarea este o activitate complexă. În cele mai multe dintre cazuri, este vorba despre sute de mii de produse care trebuie să fie organizate, astfel încât procesele de depozitare - livrare să se desfășoare fără timp pierdut. Iar depozitul este esențial.
Unele firme aleg deseori să opteze pentru varianta de închiriere a depozitelor, scutind astfel costurile mai mari la început, care ar putea include și prețul de achiziție al acestor spații.
Achiziționarea unei aplicații de gestionare a depozitului
Gestionarea depozitelor, mai ales dacă vorbim despre facilități ample, cu foarte multe produse, sau chiar de spații de stocare pentru unități proprii de producție, va avea întotdeauna nevoie de claritate la nivelul datelor interne.
De aceea, programele dedicate sau aplicațiile software care asigură o gestionare automată și corectă a informației din depozit, în timp real, sunt foarte utile pentru menținerea unei evidențe clare a stocurilor și accelerarea ritmului de livrare, aducând astfel beneficii majore oricărei afaceri online.
Trasabilitatea mărfurilor stocate, utilizarea optimă a spațiului de depozitare, eficientizarea activităților prin optimizarea proceselor de lucru, evidența clară a inventarului și a tuturor celorlalte resurse se pot realiza cu ajutorul unei aplicații software de tip WMS, care să permită o colectare și procesare rapidă a datelor, precum și o centralizare și vizualizare clară a tuturor informațiilor.
Specialiștii în domeniu te pot ghida, astfel încât să te poți familiariza rapid cu această aplicație, pentru ca, în final, să te poți concentra pe lucrurile importante ce țin de desfășurarea activităților și de creșterea productivității.
Afacerile online au evoluat de-a lungul timpului, urmând în mare parte traseul ascendent impus de comerțul economic și de regulile sale. În ultimii ani se pune din ce în ce mai mult accentul pe rapiditate, pe livrarea în cel mai scurt timp a produselor către beneficiari, iar pentru acest lucru este nevoie de depozite fizice, în care produsele să existe efectiv pe stoc, gata să fie pregătite în vederea expedierii.
Așadar, dacă ai nevoie de un depozit, ia în calcul aceste aspecte și fii pregătit pentru orice provocare lansată de către clienții companiei tale.