În mediul de business, reputația este un factor determinant. Dacă ai o afacere, cel mai probabil faci tot posibilul să îți menții reputația impecabilă, iar atunci când urmează să închei contracte noi, îți verifici cu grijă potențialii parteneri.
O reputație bună se construiește greu și se poate prăbuși foarte ușor, orice derapaj fiind aspru sancționat, mai ales în spațiul virtual, unde viteza cu care noutățile circulă este uimitoare.
Iată de ce o reputație bună înseamnă o afacere prosperă și de ce nu ar trebui să faci niciun compromis în această direcție
În 2023, mai mult decât oricând, ai informația aproape, la doar un click distanță. Dezavantajul, însă, îl constituie faptul că nu este întotdeauna corectă. Uneori, nu doar că nu reflectă realitatea, dar ascunde încercări perfide de sabotaj sau dărâmare a încrederii celorlalți într-un business. Astfel de crize sunt inevitabile, dar dacă reputația ta este impecabilă, le vei depăși foarte ușor, pentru că atât partenerii, cât și clienții vor avea încredere în tine și te vor sprijini.
În ultimul timp, se vorbește tot mai des despre sustenabilitate. Pentru o companie străină, de exemplu, un cocontractant român care înțelege și este preocupat de sustenabilitate, va fi mult mai atractiv decât unul care a rămas mult în spatele realității. Tocmai de aceea, trebuie să fii mereu la curent cu ceea ce se întâmplă,nu doar pe plan național, ci și internațional, dacă vrei să fii cu un pas înainte și să îți construiești o reputație solidă. Ține-ți businessul actual ancorat în tendințele și la standardele cele mai înalte și promovează-te, punând accent pe aceste aspecte.
Astăzi, este mai ușor ca niciodată să faci verificări preliminare. Ai resurse online foarte utile și rapide, precum termene.ro, o platformă care te ajută să te documentezi instant despre societățile din România. Astfel, lista de firme pe care ți-o pune la dispoziție este vastă și îți oferă acces la informații despre asociați, cifra de afaceri, evoluția societății și alte date relevante în timp real. Folosește toate instrumentele pe care le ai la îndemână, pentru că informația este un bun propulsor în arena competitivității.
Negocierea prealabilă încheierii contractelor va fi mult mai relaxată între partenerii cu o reputație neștirbită. Te vei așeza la masa tratativelor mult mai liniștit, simțind și transmițând, deopotrivă, încredere și siguranță. Concesiile reciproce vor fi mai facile, termenii contractuali mai puțin rigizi și întreaga colaborare, practic, mult mai posibilă de a rezista pe termen lung. Pe o piață competitivă, reputația chiar face diferența.
Nu în ultimul rând, din punct de vedere psihologic, s-a dovedit că oamenii sunt mai înclinați să spună „da” și să accepte o propunere de colaborare, atunci când oferta vine de la o persoană cunoscută și față de care există un nivel ridicat de apreciere. Prin urmare, dintr-o relație bună cu partenerii, furnizorii și clienții, afacerea ta va avea doar de câștigat. Construiește parteneriate solide, pune accent pe valorile comune și arată-le că îți pasă.
Așadar, asigură-te că ai o reputație impecabilă, dar verifică, de fiecare dată, și imaginea potențialilor colaboratori, pentru că se va reflecta și asupra ta. Cu cât vei avea o rețea profesională formată din oameni și companii cu o reputație bună, cu atât și modul în care ceilalți te vor percepe va fi mai favorabil. Un business de succes are în spate un set de valori, iar încrederea este unul dintre pilonii principali.