Dacă ai un business pe piață și dorești să îl extinzi, atunci există câteva informații pe care ar trebui să le cunoști, înainte de a încheia noi colaborări. Extinderea unei afaceri vine la pachet cu noi responsabilități, atât din partea ta, cât și din partea entității care urmează să îți fie partener pe piața muncii. De aceea, alegerile trebuie să fie făcute cu maximă atenție, să cunoști obiectivele pe care dorești să le urmezi și ce ținte aveți în colaborarea care urmează să aibă loc între cele două businessuri. În cele ce urmează, vei descoperi câteva aspecte esențiale de știut, înainte de a extinde afacerea.
Iată ce ar trebui să iei în considerare, înainte să extinzi afacerea pe care o deții:
- Înainte de a lua decizia de a încheia un parteneriat cu o altă firmă, ar fi indicat să cunoști ce impact are pe piața muncii, dar și date despre aceasta. Dacă ai dorința de a îți extinde businessul, nu uita că trebuie să aveți ținte și țeluri comune, care să ajute ambele entități pe piață în zona profitului și a popularității. Însă, pentru a cunoaște informații despre un business existent, trebuie să consulți piața. Astfel, verificarea firmelor active după CUI poate fi efectuată prin intermediul Termene.ro. Acolo, vei avea posibilitatea de a descărca diverse rapoarte, în format PDF, pentru a afla date despre partenerii de afaceri. CUI-ul reprezintă Codul Unic de Înregistrare al unui business. Codul este primit odată ce firma este înregistrată în Registrul Comerțului.
- Pe de altă parte, un alt aspect important pe care ar trebui să îl ai în vedere reprezintă stabilirea unor obiective care urmează să fie îndeplinite de ambele părți. Trebuie pusă la punct o strategie pe piața muncii, pentru ca ambele entități (businessuri) să aibă de câștigat. De altfel, trebuie evaluate riscurile pentru afacerile prospere, pentru a putea alege partenerul de afaceri potrivit. Relația profesională trebuie să fie avantajoasă și profitabilă în timp.
- De asemenea, un alt aspect căruia să îi oferi importanță reprezintă bugetul care este disponibil de ambele părți. Ar fi indicat ca parteneriatele să fie încheiate între firme care nu doar că au obiective comune, ci și un profit asemănător, pentru a exista un echilibru pe piață. Este foarte important să cunoști datele financiare aferente afacerii care urmează să încheie un contract cu entitatea pe care tu o reprezinți. De altfel, o evaluare prealabilă ar fi necesară, aspect pe care îl poți îndeplini prin intermediul site-urilor de profil, precum cel amintit anterior. Pentru ca totul să funcționeze normal, este esențial să existe o liniaritate profesională și, mai presus de toate, expunerea datelor reale.
Comunicarea joacă un rol important într-o colaborare profesională, motiv pentru care ambele entități trebuie să expună clar obiectivele și rezultatele pe care doresc să le atingă în următorul trimestru. De altfel, înainte de încheierea unui parteneriat, tu, ca reprezentant al businessului tău, trebuie să începi verificarea datelor existente pe piață, pentru a vedea dacă profilul posibilului colaborator se mulează pe cel al afacerii tale.