Finanțare de 2 milioane de euro pentru o platformă românească de people intelligence cerută la nivel global. Bogdan Apostol, Nestor: Punem omul potrivit la locul potrivit

Finanțare de 2 milioane de euro pentru o platformă românească de people intelligence cerută la nivel global. Bogdan Apostol, Nestor: Punem omul potrivit la locul potrivit
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Inspirați de experiența din multinaționale unde oamenii simt adesea că nu se pot dezvolta, doi tineri din Iași au creat Nestor, o platformă integrată de soluții pentru specialiștii în resurse umane, manageri și angajați.

Iar potențialul lor nu a rămas neobservat, mai ales că tinerii beneficiază de sprijinul unuia dintre oamenii care au dus și UiPath de la start-up la companie listată la bursă. Astfel, în luna decembrie, Nestor a primit o rundă de investiții de 2 milioane de euro de la Eleven Ventures, Underline Ventures, dar și de la investitori tip angel din San Francisco.

Cu finanțarea din 2022 startup-ul primește aripi nu doar în Europa, ci și în America de Nord și America de Sud, dar povestea lor a începe încă din 2018, într-un business accelerator din SUA prin care au trecut nume mari de astăzi precum Dropbox sau Airbnb.

”Noi am pornit Nestor printr-un acccelerator de business, poate cel mai mare din SUA și din lume, prin Y Combinator. Am participat la final de 2018, programul era de 3 luni, pe atunci nu era pandemia, nu era situația actuală, și atunci programul specifica foarte clar că trebuie să fii acolo pentru 3 luni, în persoană, să participi la evenimentele pe care le organizau, să participi la discuțiile pe care le organizau ei”, își amintește Bogdan Apostol, într-un interviu acordat spotmedia.ro.

”A fost un accelerator foarte fain și din punct de vedere al mentorilor, al partenerilor din program, cât și a comunității pe care ei au reușit să o creeze. Y Combinator accelerează businessuri din 2005, deci în 2018 aveau un track record destul de mare și un număr mare de companii care au trecut prin accelerator și care au ajuns să fie de succes, cum e Dropbox, Airbnb și așa mai departe.

Pentru noi a fost foarte eye-opening la nivel de business pentru a înțelege foarte mult o viziune globală. Știam mai mult viziunea din România asupra businessului, poate un pic mai puțin în Europa și aproape deloc pe zona de US.

Cred că incursiunea noastră în programul de trei luni a fost foarte importantă pentru a înțelege foarte bine viteza cu care merge businessul acolo, cum arată nevoile. Ceea ce ne-a surprins foarte mult este că, indiferent de unde ești, nevoile în zona angajați-manageri-HR și problemele pe care le-am identificat, necesitățile din piață, sunt aceleași. Și asta ne-a surprins foarte mult pentru că noi aveam cumva o viziune locală și asta ne-a ajutat să înțelegem mult mai bine.

Spune-ne mai multe despre viziune și care a fost ideea din spatele Nestor.

Necesitatea unei platforme cum este Nestor am simțit-o atât eu cât și co-fondatoarea mea Raluca, în primul rând ca și angajați în companii multinaționale și în al doilea rând ca people managers, atunci când trebuia să atragem oameni potriviți în echipă, să-i motivăm și să le oferim acele oportunități de dezvoltare în interiorul organizației.

Platforma unește procesele de engagement, performanță și dezvoltare a angajaților printr-o abordare bazată pe competențe.

Fiecare angajat din organizație are un profil al competențelor ce vizează acele skilluri recomandate pentru poziția curentă, competențele acumulate în pozițiile anterioare, în interiorul sau în afara companiei, cât și competențele pe care urmează să le dezvolte în următoarea perioadă, bineînțeles aliniate cu nevoile de business ale organizației.

Cu ajutorul Nestor fiecare angajat obține transparența necesară pentru a avea claritate asupra performanței proprii, asupra competențelor curente și viitoare și, mai important, asupra oportunităților de dezvoltare în carieră.

E foarte important pentru că de multe ori angajații nu obțin în companie această transparență deși oportunitățile sunt acolo, sunt oportunități de dezvoltare și sunt goluri în zona de skills pe care ei ar putea să le dezvolte dar nu sunt vizibile de către ei.

Ce face Nestor este să aducă aceste oportunități pe baza profilului tău, care e un profil unificat, și care-și atrage date din toate procesele de engagement, de performanță și de dezvoltare și learning.

Angajatul are un profil dar nu numai atât, are și setul complet de tool-uri pentru a face evaluări, pentru a răspunde la survey-uri, pentru a pune și updata obiective operaționale, obiective de dezvoltare cât și a-și evalua aceste skill-uri împreună cu managerii și în același timp de a lua opinia, feedback-ul din partea colegilor cu care lucrează, fie din echipa imediată, fie colegii cu care poate fac inițiative transversale sau lucrează în proiecte specifice la un anumit moment.

Care sunt companiile care lucrează Nestor și ce impact are pentru ei utilizarea platformei?

Lucrăm de la companii mici până la companii Fortune 500, de la echipe de câțiva angajați pînă la echipe de mii de angajați acolo unde ne mândrim cu o adopție de 98%, asta însemnând nu numai că angajații intră în platformă ci obțin și valoare.

Atunci când Nestor intră într-o companie, provoacă o transformare. O transformare în bine. În primul rând partea de adopție e foarte imporantă, mai ales pentru angajat, căruia îi dăm acea transparență și care poate prelua în mâinile lui dezvoltarea carierei sale, ceea ce determină un atașament mai mare față de lucrurile pe care le face de zi cu zi, cât și un atașament mai mare față de companie. Dacă ne uităm și la studiile internaționale, foarte mulți spun că e mult mai ușor să-ți iei un job în afara organizației, decât să-ți plănuiești dezvoltarea în organizație.

Noi la Nestor considerăm că fiecare dintre noi e unic, are niște abilități pe care și le poate descoperi chiar și în interiorul jobului și e foarte important pentru noi să ajutăm organizațiile să pună omul potrivit la locul potrivit.

Vorbește-ne și despre cea mai recentă rundă de investiții. Ce a însemnat ea pentru voi?

Pentru noi a fost important pentru că noi aveam o evoluție pozitivă a businessului cu clienți care folosesc activ platforma noastră și care obțin rezultate. Mai important a fost că avem o viziune clară asupra următorilor pași de dezvoltare și extindere la nivel global a platformei Nestor. În momentul de față, platforma Nestor este adoptată atât în Europa cât și în Statele Unite și America Latină. Pe piețele din America de Nord și America Latină vrem să ne dezvoltăm, motiv pentru care am și luat această infuzie de capital.

E important pentru noi, ca start-up, să găsim acei parteneri potriviți care, dicolo de aportul financiar – care desigur că este foarte important pentru următorii pași – să se alinieze foarte mult cu misiunea și viziunea noastră iar împreună cu ei să creionăm o direcție comună.

Ce planuri de dezvoltare aveți?

După cum spuneam, vrem să ne extindem mai mult pe America de Nord și America Latină. Asta va însemna că vom folosi această rundă de investiții pentru a dezvolta și echipele de vânzări și echipele de customer success pentru a accelera expansiunea noastră mai ales pe segmentul enterprise.

De asemenea, o parte din fonduri o vom folosi pentru a investi în continuare în inovație la nivelul produsului și intenționăm să lansăm mai multe module pe parcursul anului următor.

Alături de voi se află și Andreea Baciu, cea care a construit o echipă de succes la UiPath. Ce înseamnă asta pentru voi?

Andreea este primul nostru advisor. Am oficializat asta anul acesta dar noi lucram cu Andreea de câțiva ani în mod de feedback la nivel de business, la nivel de dezvoltare, de impact pe care îl aducem în momentul de față în organizații.

Ea, fiind alături de UiPath și crescând de la start-up la o companie listată la bursă, a trecut prin toate aceste etape, etape pe care noi ne bazăm și atunci când vindem produsul. Până la urmă, Nestor scalează împreună cu organizația și scopul Nestor este să aducă motivația oamenilor astfel încât să ajute businessul să crească în continuare și la o viteză accelerată.

Sunteți o platformă de people intelligence bine conectată la SUA. Cum vedeți valul de concedieri din IT care a pornit din State și se îndreaptă încet, încet, și spre noi?

Din punctul meu de vedere e un fenomen natural atunci când suntem în pragul unei potențiale crize, atunci când indicatorii financiari nu arată așa de bine.

În același timp, ceea ce vedem noi este că există un focus pe oamenii care rămân, care trebuie în continuare să rămână motivați, trebuie să se dezvolte în continuare și să dezvolte compania, să treacă cu brio de această perioadă mai complicată care a început să se întrevadă la jumătatea anului 2022 și mai ales acum spre sfârșitul anului.

Care a fost cea mai importantă lecție de start-up de la Nestor?

Cred că lucrul care ne-a ajutat pe noi cel mai mult și sfatul pe care l-aș da oricui este ca înainte să creeze un produs, chiar dacă a simțit nevoia, chiar dacă are o idee perfectă de cum să construiască un produs cred că e foarte important să porți discuții. Noi am purtat foarte multe discuții cu actorii principali din platforma noastră – cu angajați, cu manageri, cu people managers, respectiv cu departamentele de resurse umane – în care am făcut, efectiv, discovery. În care am înțeles foarte bine cum am putea construi acea legătură care să satisfacă în realitate niște nevoi pentru că, de multe ori, tendința -mai ales într-un start-up tehnic- este să construiești un produs, după care să încerci să-l vinzi pe piață, pe când lucrurile stau, de fapt, invers. Produsul trebuie să rezolve o necesitate reală din piață, o necesitate concretă și palpabilă, să o rezolve într-un mod inteligent.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇