Pentru un interviu de angajare reușit e nevoie să ții cont de câteva aspecte importante – indiferent de angajator sau de poziția pentru care ai aplicat.
Schimbarea jobului este o prioritate pentru mulți români, în contextul în care pandemia i-a făcut să-și reanalizeze prioritățile: peste 90.000 de români au aplicat pentru locuri de muncă pe platforma BestJobs în februarie.
Aceştia căutau să se angajeze mai ales în domenii precum retail & comerţ (25%), BPO (24%), financiar-contabilitate (15.75%), medical&pharma (14%) şi administraţie publică (13%).
Viitorul muncii va fi hibrid?
Pe parcursul pandemiei, mulți angajați au lucrat în sistem remote sau hibrid și au constatat faptul că se pot organiza mai bine și că pot fi mai eficienți la job.
„Unul dintre motivele pentru care a crescut productivitatea constă în faptul că oamenii nu mai sunt nevoiți să petreacă timp în trafic sau în mijlocele de transport în comun.
Așa încât au mai mult timp pentru ei, sunt mai odihniți, mai puțin stresați și se bucură de mai multă flexibilitate. Cei mai mulți angajați își doresc în continuare să lucreze fie remote, fie în sistem hibrid - adică câteva zile de la birou, câteva zile de la distanță.
Sistemul de lucru hibrid este unul eficient, întrucât le oferă oamenilor atât flexibilitate, cât și posibilitatea de a socializa”, explică Ana Nicoleta Zafiu, consilier în carieră, CareerInvest, pentru SpotMedia.ro.
Această tendință se resimte mai ales în rândul angajaților care au copii.
Un alt sondaj BestJobs relevă faptul că 67% dintre intervievați nu s-ar întoarce la birou și 72% consideră că acum reușesc să mențină mai bine echilibrul între viața de familie și cea de la job.
La mai bine de un an de când lucrează de la distanță, angajații care au copii spun că s-au adaptat condițiilor de muncă și reușesc să își organizeze bine timpul între activitățile de serviciu și cele cu familia.
Totuși, un sfert dintre cei care au răspuns sondajului declară că se simt obosiți după acest efort prelungit de organizare, în timp ce 13% simt că în programul lor ar mai fi loc de îmbunătățiri. Prin urmare, un grad mai mare de flexibilitate și/sau un timp redus de muncă le-ar fi de mare folos.
5 tips&tricks pentru un interviu de angajare reușit, de la Ana Nicoleta Zafiu, consilier în carieră:
1. Atenția la detalii
Chiar dacă discuția este online este bine că persoanele care participă la interviu să fie atente la vestimentaţie și la modul în care arată spațiul unde aleg să susțină interviul.
2. Abilitățile digitale
În acest context, în care procesele de recrutare sunt gestionate online, angajatorii își dau seama mai ușor cât de familiarizați sunt candidații cu platformele dedicate.
3. Capacitatea de organizare
Este important că atunci când oamenii știu că urmează să participe la un interviu să se asigure că nu vor fi întrerupți de alte persoane sau de apeluri telefonice.
4. Spontaneitate
Totuși, chiar dacă uneori ne luăm toate măsurile astfel încât să nu fim întrerupți, acest lucru uneori se poate întâmplă. În astfel de situații, este importantă prezența de spirit, iar uneori abordarea situației cu umor poate fi un plus.
5. Abilitățile de comunicare și abilitatea de a găsi soluții
Dacă, de exemplu, se întâmplă ca pe parcursul interviului candidatul să nu mai aibă conexiune la Internet, este recomandat să contacteze telefonic intervievatorul, să-i expună situația și să facă tot ce se poate pentru remedierea rapidă a situației.