Românii care își achiziționează un autoturism prin programul Rabla trebuie să dețină la vedere un autocolant pânâ la finalizarea perioadei de monitorizare.
Decizia, spune ministrul Mediului, Mircea Fechet, a fost a Fondului de Mediu, pentru a exista un element de identificare. El a precizat, însă, că proprietarii autoturismelor în pot dezlipi fără nicio problemă.
„A fost o decizie a colegilor de la Fondul de Mediu să existe un element de identificare, fac o paralelă cu acele panouri care arată că e finanțat din fonduri europene. E un mic autocolant aplicat pe lunetă. Noul proprietar îl poate dezlipi și nu e nicio problemă. Cine să verifice dacă la spălătorie s-a desprins autocolantul? Nu cred că cineva va sta să verifice autocolantele, cu atât mai puțin un polițist.
Nu ne propunem să verificăm pe nimeni la autcolant. Nu-i oprește nimeni să-l dezlipească. Vă mărturisesc că nu am văzut autocolantul, îl lipește vânzătorul mașinii, dealerul. Vom vedea cum funcționează, dacă deranjează e probabil să putem să renunțăm”, a declarat ministrul Mediului la Digi24.
Guvernul va renunța treptat la programul Rabla Clasic
Totodată, Mircea Fechet a precizat că Ministerul Mediului își propune ca în fiecare an să transfere bani de la programul Rabla Clasic către Rabla Plus.
El speră ca banii din bugetul Rabla Clasic să se regăsească în finanțarea mașinilor electrice noi precum și a infrastructurii de încărcare.
„Îmi e greu să-mi dau cu părerea la ce vor face viitorii miniștri ai Mediului. Putem să plecăm de la o certitudine. Din 2035 nu se vor mai comercializa autoturisme noi cu combustie internă. Probabil așa se va întâmpla. Dând timpul înapoi, constatăm că avem 11 ani până în 2035. Eu personal nu cred că va mai dura încă 11 ani această finanțare, pentru că îmi propun ca în fiecare an să se mute o parte nu foarte mare din bani de la Rabla Clasic la Rabla Plus.
E lucrul firesc care să se întâmple atunci când ne referim la finanțări acordate Ministerul Mediului. Dacă am face un exercițiu matematic, am putea să ne imaginăm că în 7, 8 ani întregul buget de la Rabla Clasic ar fi atât de mic că n-ar mai fi nevoie să discuți despre această finanțare. Dar este important ca în acest timp toate sumele să se regăsească în celelalte bugete, fie că discutăm despre mașini electrice ori infrastructură de încărcare”, a afirmat Mircea Fechet.