Compania chineză Geely, care deține Volvo și Lotus, a lansat cu succes primii 9 sateliți pe orbita joasă a Pământului, pentru a oferi mașinilor autonome navigații mai precise.
Alți 63 de sateliți vor fi pe orbită până în 2025, iar în cele din urmă compania Zhejiang Geely Holding Group intenționează să aibă o constelație de 240 de sateliți, scrie Reuters.
Geely devine astfel al doilea mare producător auto care are o afacere spațială. SpaceX, deținută de Elon Musk, are peste 2.000 de sateliți pe orbită pentru rețeaua sa Starlink, care oferă servicii comerciale de Internet, și intenționează să aibă o rețea de 4.408 sateliți.
În timp ce SpaceX își folosește propriile rachete pentru a-și lansa sateliții, Geely a folosit o rachetă Long March 2C, dezvoltată și operată de o entitate de stat chineză, pentru lansarea celor nouă.
Pe lângă faptul că oferă suport de poziționare de înaltă precizie pentru mașinile care se conduc singure, Geely a spus că rețeaua sa va avea și alte funcții comerciale, cum ar fi furnizarea de servicii de comunicații la Jocurile Asiatice din septembrie.
Sateliții au o durată de funcționare de cinci ani și se vor dezintegra în atmosfera pământului fără a lăsa resturi spațiale, a adăugat compania.
Rețelele de sateliți ale Chinei sunt dominate de armată, dar Guvernul a început să permită investiții private în industria spațială a țării în 2014. De atunci, companiile comerciale, unele susținute de guvernele locale, s-au grăbit să intre în acest sector.
Majoritatea se concentrează pe fabricarea de sateliți, iar restul încearcă să construiască mici vehicule de lansare, inclusiv rachete reutilizabile.