Volkswagen analizează dacă să conteste în justiţie amenda antitrust impusă de Comisia Europeană afirmând că penalizarea discuţiilor tehnice legate de emisii cu alţi producători auto stabileşte un precedent discutabil.
În schimb, BMW a anunţat un acord cu Comisia pentru închiderea cazului, în urma căruia va plăti o amendă de 373 milioane de euro, transmite Reuters.
”Comisia intră într-un nou teritoriu judiciar, întrucât tratează pentru prima oară cooperarea tehnică, drept fiind o încălcare a legislaţiei din domeniul concurenţei. Mai mult decât atât, impune amenzi, deşi conţinutul discuţiilor nu a fost implementat niciodată, iar clienţii nu au fost afectaţi”, a anunţat Volkswagen, după ce a fost amendată cu 502 milioane de euro.
Volkswagen a cerut reglementări mai clare.
”Amenzile mari impuse în acest caz scot în evidenţă necesitatea unor recomandări mai cuprinzătoare din partea Comisiei, pentru a se asigura că incertitudinile legislative nu împiedică inovaţia în Europa”, potrivit VW.
Daimler, care a decis să dezvăluie înţelegerea, a primit o imunitate totală şi a evitat astfel o amendă în valoare de 727 de milioane de euro.
BMW a anunţat, în schimb, că a încheiat un acord cu Comisia Europeană pentru închiderea investigaţiei antitrust, afirmând că instituţia a renunţat la suspiciunea că a utilizat dispozitive de manipulare a emisiilor pentru a trişa la testele de poluare.
Grupul a plătit o amendă de 373 de milioane de euro, pentru coalizarea în vederea stabilirii standardelor pentru aditivul Adblue utilizat la maşinile diesel, dar că alte acuzaţii legate de tehnologia în domeniul emisiilor au fost eliminate.
”Acest fapt scoate în evidenţă că nu au fost aduse niciodată acuzaţii privind manipularea ilegală a sistemelor de control al emisiilor de către grupul BMW”, a afirmat compania, într-un comunicat.
BMW a arătat că discuţiile referitoare la Adblue au avut loc acum zece ani şi că ”nu au avut nicio influenţă asupra deciziilor companiei referitoare la decizii.