Ai idee cum se simte un client care tocmai a primit un colet de la tine și descoperă că produsul său a avut de suferit din cauza transportului? Nici măcar nu mai este vorba despre retur sau despre înapoierea banilor, cel mai tare trebuie să te deranjeze faptul că acel client este frustrat și, cel mai probabil, nu va recurge la serviciile tale din nou. Dacă nu te ocupi inclusiv de livrări, poate te gândești că nu poți preveni astfel de situații. Ei bine, în cele ce urmează îți vom oferi câteva sfaturi în acest sens!
Alege cu grijă colaboratorul
Poate că ai cel mai bun și calitativ produs din lume, dar dacă la client ajunge stricat, atunci n-ai rezolvat nimic. Tocmai de asta te sfătuim să lucrezi cu agenții de livrare serioase, de preferat cele care-ți pot pune la dispoziție inclusiv garanții și acces la diverse documente de transport. Ba, mai mult, dacă te ocupi singur de livrare sau dacă ai de gând să colaborezi cu mai mulți curieri, ți-ar prinde bine o aplicație specială care să-ți permită să generezi chiar tu documentele necesare, de pildă borderoul de transport pentru curier. Doar cu ajutorul informațiilor și datelor poți avea control asupra livrărilor pe care le efectuezi!
Ambalează corect produsul
Mai mult ca sigur nu vei putea controla ce se va întâmpla cu produsul trimis pe perioada transportului sau cât va fi acesta manipulat de curier, așadar sfatul nostru presupune câteva măsuri de siguranță. Cu alte cuvinte, asigură-te că produsul pleacă bine ambalat de la tine. Cutia trebuie să fie cât mai rigidă sau să conțină o carcasă exterioară.
În funcție de tipul de produs se prea poate să existe proceduri diferite. Așadar, iată câteva indicații valoroase:
- Pentru produsele din sticlă sau geamuri se recomandă un ambalaj compartimentat din lemn, neapărat umplut cu polistiren;
- Pentru mobilă sau instrumente muzicale se recomandă ambalajele de carton multiplus stratificat, umplut tot cu polistiren;
- Pentru frigider, aragaz, mașină de spălat sau alte produse albe se recomandă ambalajul din lemn umplut cu polistiren;
- Pentru piesele auto sau echipament electrocasnic se recomandă ambalajul de carton presat umplut cu polistiren;
Pentru mai multă siguranță există și opțiunea de a ambala individual fiecare produs într-un strat de folie cu bule. În cazul în care coletul va fi expus umezelii, include și o pungă de plastic sau poate o folie termocontrolabilă.
Folosește o cutie de mărimea potrivită
Ca regulă generală, întotdeauna folosește o cutie mai mare decât produsul ce urmează a fi expediat. În partea inferioară a cutiei te sfătuim să pui un strat foarte gros de hârtie sau înveliș cu bule. Tot la fund vor fi depozitate cele mai grele articole, iar deasupra lor cele mai ușoare. Înainte de a închide cutia, adaugă și un strat de umplutură în partea de sus. Ai grijă ca greutatea totală a cutiei să nu fie mai mare de 30 de kilograme, în caz contrar riști să forțezi recipientul peste măsură și acesta va ceda.
Dacă încă mai ai griji, n-ar strica nici să asiguri coletul. Vei beneficia de despăgubire în cazul în care acesta va fi furat, deteriorat total sa va dispărea.