Numărul şi valoarea comenzilor făcute online au crescut în luna octombrie cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut, anunţă platforma MerchantPro, platformă locală SaaS de eCommerce.
Trendul ascendent va continua şi în noiembrie.
”Contextul imprevizibil care se menţine a generat noi creşteri spectaculoase în online în lunile septembrie-octombrie.
Astfel, pe platforma MerchantPro, la nivelul celor peste 1.500 de magazine active, numărul şi valoarea comenzilor în octombrie au crescut cu 50% faţă de perioada similară a anului trecut.
În perspectiva Black Friday, trendul ascendent va continua şi în noiembrie, când se aşteaptă creşteri medii de 35-40% faţă de vânzarile înregistrate la Black Friday 2019”, anunţă platforma.
După ce perioada iunie – august a cunoscut o creştere mai temperată faţă de 2019, de 35% în valoarea tranzacţiilor, respectiv 30% în numărul comenzilor plasate pentru magazinele care funcţionează pe platforma de eCommerce MerchantPro, toamna a venit cu noi creşteri-record.
Astfel, în luna septembrie creşterea pe cele două segmente analizate a fost de 39%, faţă de perioada similară din 2019, în timp în octombrie aceasta a fost de 50%.
Restricțiile au accentuat creșterile în comerțul online
”Printre factorii care au stat la baza dinamicii pozitive se numără atât începerea şcolii, cât şi noile restricţii şi precauţii în contextul pandemic actual.
Comportamentul de cumpărare orientat către online pe care l-am observat în primele luni de pandemie se menţine. Acesta produce noi creşteri la nivelul magazinelor de pe platformă.
Cel mai probabil, sfârşitul de an va continua trendul ascendent având în vedere atât perioada campaniilor de Black Friday, cât şi a sărbătorilor ce urmează”, a precizat Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.
Starea de urgență a adus schimbarea cu 5 ani mai devreme
Perioada a marcat şi schimbări în zona domeniilor active pe platformă.
Astfel, iniţial a crescut interesul pentru zona produselor de consum necesare, mai exact în domenii ca produse alimentare, de îngrijire personală şi curăţenie.
Apoi interesul românilor a mers şi către zona magazinelor cu servicii şi produse din segmentul fashion, beauty, home&deco.
”La începutul acestei perioade s-a crezut că odată cu ieşirea din starea de urgenţă este posibil să înregistrăm scăderi mult mai mari.
Dimpotrivă, zona de online a continuat să crească. Observăm că această nouă predilecţie pentru online – atât din partea furnizorilor de produse şi servicii, cât şi a clienţilor finali – se menţine şi nu dă semne că reorientarea este una temporară.
Practic, această schimbare de comportament ar fi avut loc, într-un context normal, în 3-5 ani”, a mai precizat Arthur Rădulescu.
Citește și: