Peste 17.000 de participanți la Rocanotherworld 2023

Peste 17.000 de participanți la Rocanotherworld 2023

Între 22 și 25 iunie 2023, în zona de agrement Aroneanu din Iași, a avut loc cea de-a opta ediție a festivalului Rocanotherworld. Timp de patru zile, reuniți de cele trei valori ale festivalului, #becurious, #bedifferent și #beforothers, publicul prezent s-a bucurat de concerte, jocuri educative, activități recreative, dezbateri, instalații artistice și multe altele. Organizatorii au anunțat datele celei de-a noua ediții Rocanotherworld, care va avea loc între 20 și 23 iunie 2024 în Iași, iar biletele au fost puse deja în vânzare online

Rocanotherworld 2023 a avut peste 17.000 de participanți, iar concertele difuzate live online au avut peste 80.000 de vizualizări din partea publicului prezent în mediul digital.  

Line-up-ul Rocanotherworld 2023 a reunit nume iconice ale scenei muzicale internaționale precum Madrugada și Warhaus sau proiectul emergent al franțuzoaicelor de la Ottis Coeur, cu artiști emblematici ai alternativului autohton precum Subcarpați, The Mono Jacks, byron, Luna Amară, Moonlight Breakfast, Basska, We Singing Colors, Orkid, HVNDS, Andra Andriucă, Muse Quartet, Zimbru, Coven Clash și Rana. Scena de muzică electronică, Silent Disco și Longe Area au fost reprezentate de Mihai Popoviciu, Afgo, Lemon, UFE, Bully, K-Lu, Alien, Andrei C., Cristu și Eduard Draude. Cei 10 DJ au animat ringurile de dans și au încântat publicul printr-un mix vibrant de beat-uri electronice, drum and bass, soulful și groovy. 

ADVERTISING

În cadrul Rocanotherworld 2023 au avut loc două dezbateri la Acaju: „Etică și echilibru în lumea evenimentelor culturale” i-a avut ca invitați pe Ștefan Teișanu, Iulia Pop, Corina Giurgia, Amelia Gheorghiță și Patricia Butucel, iar discuția „Artă, oameni și AI” a fost purtată de Marius Ursache, Maria Comârlău, Ciprian Făcăeru și moderată de Ștefan Teișanu. 

Misiunea asumată începând cu anul 2021 de festival prietenos cu mediul, alături de partenerul principal, Kaufland România, a continuat și în acest an, întreaga organizare fiind realizată pe principii de prevenire, reutilizare, redesign și reciclare. 

În vederea atingerii obiectivelor propuse, principalele acțiuni întreprinse în cadrul festivalului reprezintă: colectarea separată a deșeurilor, eliminarea plasticului de unică folosință din zona de food and beverage, personalizarea textilelor prin vopsire bio, eliminarea promovării clasice de tip OOH (bannere, panouri, afișe) și înlocuirea acestora cu panouri stradale digitale, utilizarea materialelor sustenabile în realizarea mobilierului și a signalisticii, folosirea energiei verzi, regenerabile pentru iluminatul ambiental.

ADVERTISING

În cadrul apelului pentru proiecte artistice desfășurat cu sprijinul partenerului principal, Kaufland România, a fost finanțată o instalație artistică sustenabilă realizată pe principii zero waste friendly, iar câștigătorul acesteia este Savin Mihai Aureliu. Instalația a fost expusă în cadrul festivalului pe întreaga perioadă de desfășurare al acestuia. 

Tot cu sprijinul partenerului principal, participanții la festival au beneficiat de o instalație artistică de încărcare a telefoanelor alimentată prin panouri fotovoltaice, realizată de Atelierul Noble Mind Concepts, iar artistul Ionuț Ciocan care activează în cadrul acestuia menționează: „Instalația artistică "AnotherWorld" aduce arta vizuală și designul într-o formă inedită. Prin elementele sculpturale, culorile vibrante și sistemul de energie regenerabilă, aceasta oferă o soluție sustenabilă ce transformă spațiul public într-un loc curios și energic, inspirând publicul să exploreze noi orizonturi. Elementele sculpturale integrate în mobilierul urban servesc drept suport sistemului de încărcare solară ce ajută la minimizarea impactului negativ asupra mediului. Scopul lucrării este de a inspira și  încuraja comunitatea să adopte o perspectivă mai largă asupra artei și a sustenabilității, evidențiind puterea creativității și a inovației în contribuția lor la binele comun. Arta poate fi o forță puternică pentru schimbare și ne indeamna sa fim mai conștienți, mai curiosi, mai diferiți și să fim acolo unii pentru ceilalți.

ADVERTISING

Pe 24 și 25 iunie au avut loc două Ateliere de Colaj Climatic, un board game despre schimbările climatice, bazat pe inteligență colectivă și creativitate. 

Pentru a contribui la reducerea amprentei de carbon, s-a încurajat folosirea transportului alternativ (fiind montată o parcare cu suport de biciclete chiar la intrare) și s-a prelungit programul transportului public până la ora 03:00, cu rute regulate spre și din oraș, asigurate cu ajutorul Primăriei Municipiului Iași și al Companiei de Transport Public Iași. 

În cadrul festivalului a fost invitată echipa Centrului de Prevenire, Evaluare și Consiliere Antidrog Iași, aceasta oferind servicii de informare tuturor persoanelor interesate, încurajând astfel un comportament responsabil și sigur în rândul persoanelor tinere și predispuse influenței de consum.

Rocanotherworld este un festival pet friendly, iar în cadrul campaniei „Ai cumva o păturică?” au fost donate peste 260 kg de hrană uscată și umedă pentru câini și pisici, 450 lei, produse de curățenie, litiere și căsuțe pentru pisici, boluri și multe alte produse necesare animalelor fără stăpân din padocurile ieșene. Campania reprezintă o celebrare și o continuare a demersului inițiat de Ioan Dan Niculescu, creativul ieșean în memoria căruia are loc festivalului.

Direcția caritabilă Rocanotherworld, devenită tradiție, continuă și în acest an, prin sprijinirea proiectului educațional #Preƨent, implementat de Asociația Industrii Creative, cu sprijinul Kaufland România și al DGASPC Iași, Bacău, Botoșani, Piatra Neamț, Vaslui. Această inițiativă oferă accesul la educaţie alternativă și nonformală pentru 200 de copii instituționalizați, în vederea egalităţii de şanse, din județele din Moldova. Astfel, organizatorii Rocanotherworld își propun la finalul verii realizarea unor activități recreative pentru copii desfășurate în afara centrelor, sub formă de tabere.

Rocanotherworld este un festival explorator de muzică, artă, gânduri, oameni și idei, organizat la Iași de Asociația Industrii Creative și Showberry, ce a luat naștere în 2016, in memoriam Ioan Dan Niculescu. Acesta reprezintă o călătorie colectivă, o stare de spirit, o celebrare a vieții prin (re)conectarea la valori, o efervescență culturală și o conturare a felului de-a fi - curios, diferit și pentru ceilalți. 

Organizatori: Asociația Industrii Creative, Showberry

Partener principal: Kaufland România

Sponsori: Modular Systems, Nuvei, Vitamin Aqua, Montana

Parteneri instituționali: Primăria Municipiului Iași, Primăria Aroneanu

Partener cultural: Institut français de Roumanie à Iasi

Parteneri de promovare: Wink, Ippu, Printco

Partener de siguranță: IașiSting, Serviciul Voluntar de Ambulanță

Partener de mobilitate: Bras Renault, Compania de Transport Public Iași

Parteneri de ospitalitate: Time Out, Domeniile Averești, Acaju, DiNapo

Parteneri media: Radio Guerilla, Zile și Nopți, Viva FM, Iqads, Observatorul Cultural, Spotmedia, Ziarul de Iași, Suplimentul de Cultură, Ziarul Metropolis, Happ, BZI, Revista Golan, Impact FM, Radio România Cluj, Iași TV Life, Radio România Iași, Fashion Premium Magazine.

Asociația Industrii Creative este organizator al festivalurilor Rocanotherworld și Classix din Iași, având drept scop revitalizarea culturală a orașului, angrenarea comunităților creative și implicarea în viața civilă a societății prin acțiuni care promovează spiritul proactiv, contributiv și participativ.

Showberry este un startup câștigător al programului Investește în oameni! Din 2015 dezvoltă proiecte culturale și creative, fiind unul dintre principalii promotori de concerte publice și evenimente tematice din regiunea de nord-est a României. Din 2016 este co-organizator al festivalului Rocanotherworld iar din 2020 a Classix Festival, alături de Asociația Industrii Creative.