În weekend, experiențele de pe Via Transilvanica au putut să fie trăite în centrul Bucureștiului (Galerie foto)

În weekend, experiențele de pe Via Transilvanica au putut să fie trăite în centrul Bucureștiului (Galerie foto)

Weekend plin de evenimente în capitală. Între cele care au adunat un public numeros, dar și multe aprecieri s-a aflat Festivalul Povestirilor de pe Via Transilvanica. Timp de trei zile, meșteșugari, antreprenori, artiști, reprezentanți ai unor ONG-uri de pe Via și ai destinațiilor turistice și-au dat întâlnire cu bucureștenii pentru a-i aduce în povestea drumului care unește. 

Accesul la Festivalul Povestirilor de pe Via Transilvanica a fost deschis tuturor, indiferent de vârstă. Pentru copii au fost inclusiv desene animate tematice, dar și un tren în miniatură, precum și ateliere de cahle. Intrarea s-a făcut  pe baza unei donații, sumele colectate urmând să fie direcționate către Asociația Tășuleasa Social, creatoarea Via Transilvanica, și Asociația Human Made Art (Humart), susținătoarea platformei culturale Cronicari Digitali.  

ADVERTISING

„Motivul pentru care Via Transilvanica trece prin București și peste 100 de oameni au venit de la casele lor din Putna, trecând pe diagonală prin toată țara, este că vor să vă dea binețe și să vă spună Haideți la noi acasă să vedeți ce fain e. Festivalul Povestirilor de pe Via Transilvanica este rezultatul a doi ani de plimbat prin țară, pentru că a devenit unul dintre proiectele importante pe care Cronicari Digitali și Raiffeisen Bank le fac împreună. Cei de la Tășuleasa Social au scos la lumină comunități pe care nu le cunoștea nimeni, sau le cunoșteau prea puțini. Cu siguranță este un festival de oameni minunați pe care România încă îi mai are”, a declarat Silvia Teodorescu, coordonatorul Cronicari Digitali.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Pentru Cronicari Digitali, cele trei zile de festival în centrul Bucureștiului au venit ca o descărcare de povești și experiențe adunate în doi ani de când a început rezidența itinerantă de storytelling digital de pe Via. Dacă în 2021 se căutau „Bornele nevăzute de pe Via”, anul acesta  a fost momentul în care creatori de conținut și jurnaliști au umplut, în două săptămâni de cărare, câte un „Rucsac cu Povestiri de pe Via Transilvanica”.

„Suntem foarte onorați să fim aici și pentru proiectul Cronicari Digitali, dar și pentru Via Transilvanica. Eu văd Via Transilvanica precum  vasele de sânge care vor iradia în stânga și în dreapta. Va dezvolta mult zonele, oamenii și va schimba vieți.

ADVERTISING

Sunt foarte fericită că Raiffeisen Bank face parte din acest proiect și vă invităm pe Via Transilvanica. Toți de aici am fost și vă spunem că merită”, a transmis Anca Hașegan, reprezentanta Raiffeisen Bank România, în deschiderea Festivalului Povestirilor de pe Via Transilvanica.