Te-ai gândit vreodată că mirosul ambiental poate fi un criteriu definitoriu pentru brand-ul tău? Angajarea consumatorilor într-o experiență senzorială deosebită, prin parfumuri care să le ofere o impresie plăcută și memorabilă, poate conduce la asocierea business-ului cu o anumită aromă. De altfel, aceasta este o strategie mai nouă în rândul companiilor și poartă numele de scent marketing. Practic, prin crearea unui logo olfactiv, clienții vor reacționa în mod automat când simt aroma și vor dori să intre din nou în contact cu produsele sau serviciile firmei respective. Dacă intenționezi să alegi un miros imediat recognoscibil pentru afacerea ta, iată câteva aspecte pe care trebuie să le iei în considerare:
Ține cont de specificul activității
Descoperă experiențele aromatice pentru business-ul tău având în vedere tipul activității pe care o desfășori. De exemplu, în restaurante și cafenele aromele trebuie să mascheze eventualele mirosuri neplăcute, dar, în același timp, să nu concureze cu miresmele preparatelor culinare. În sediile companiilor și clădirile de birouri sunt ideale parfumurile subtile, cu note ușoare de citrice, care ajută la creșterea capacității de concentrare sau aromele relaxante precum lavanda.
În cazul în care îți dorești ca mirosul hotelului pe care îl administrezi să fie foarte ușor de identificat alege miresme fresh, în funcție de locație și scopul zonei. De pildă, unui hotel de la malul mării i se potrivesc aromele oceanice sau de cocos, în timp ce unei structuri de la munte cele de brad și condimente. Pentru sălile fitness sunt indicate parfumurile fructate, de pildă mango, pepene ori ananas, iar în saloanele de înfrumusețare și SPA-uri aromele florale și orientale.
Ai grijă la mesajul pe care vrei să-l transmiți
Dacă te-ai decis să folosești parfumurile ambientale ca strategie de marketing, asigură-te că ceea ce este transmis senzorial se identifică perfect cu valorile afacerii tale. În cazul în care vrei să oferi clienților sentimentul de încredere, ia în calcul arome precum vanilia. Mirosurile florale încurajează gândirea pozitivă și contribuie la crearea unui ambient solar, în timp ce aromele de piele naturală sau lemn de mahon sugerează luxul și calitatea. În situația în care vrei să atragi atenția asupra produselor eco, pot fi de ajutor aromele de bambus, ceai verde și iarbă tăiată, iar pentru transmiterea sentimentelor de calm și liniște folosește arome de levănțică, iasomie, eucalipt, bergamotă ori anason.
Acordă atenție aromelor de sezon
Trebuie să știi cum să atragi consumatorii și în funcție de sezonalitatea afacerii. Dacă brand-ul tău face referire la anumite produse sau servicii ce țin cont de anotimp, atunci și mirosul trebuie să fie adecvat. Prin urmare, primăvara se asociază cu prospețimea și revigorarea, iar cele mai potrivite pentru asta sunt aromele de mosc, lămâie, portocală și iasomie. Vara poate fi identificată cu ușurință prin intermediul parfumurilor florale, iar toamna de aromele care oferă sentimente de căldură și intimitate – vanilie în combinație cu citrice. Pentru un brand care desemnează produse specifice anotimpului rece sunt potrivite aromele de scorțișoară și cele de pin, brad și eucalipt.
Creează o poveste pe care să o spună parfumul
Marketing-ul olfactiv este original, inovativ și atrăgător. Ca să te asiguri că brand-ul tău poate fi asociat cu o anumită aromă, oferă-le clienților experiențe memorabile și încearcă să le stârnești anumite emoții și dorințe prin parfumuri unice, care să-i încânte și să-i transpună într-o poveste.
Exploatarea emoțiilor legate de miros este deosebit de importantă pentru a ajuta oamenii să se identifice cu brand-ul tău. O aromă specială poate conduce cu ușurință la conexiune, loialitate, memorie și o experiență inedită, așa că ai grijă să alegi un parfum potrivit pentru afacerea ta.