Casa de-a casa - lansare de carte la Muzeul Țăranului Român

Lansare-carte-Casa-de-a-casa

Muzeul Național al Țăranului Român vă așteaptă vineri, 8 martie 2024, de la ora 19, la Londohome, la lansarea cărții CASA DE-A CASA [exerciții de auto-etnografiere în pandemie], Editura MARTOR, 2023.

Participă: Călin Torsan, Cosmin Manolache, Lila Passima, Iris Șerban, Ioana Popescu, Ciprian Voicilă 

Moderator: Bogdan Iancu 

Treziți peste noapte într-o criză globală, eram nevoiți să ne reconfigurăm viețile după noile reguli ale izolării. O lume transformată în motor de căutare părea să fi devenit supra-conștientă de ceea ce i se întâmpla, dar și asaltată de dileme. Ce fel de muzeu vom fi în condiții de distanțare socială? Ne puteam face un aliat real din rețele de socializare? Ne vom transforma casele în variante ale muzeului unde lucram? Dacă muzeul și arhiva pot fi considerate forme bizare – dar și salvatoare – de reconfigurare a umanității, cum ar fi putut afecta muzeele această criză neașteptată? Refugiul neprevăzut transformat în homeworking ne redescoperea treptat calitățile latente și posibilități de auto-explorare. 

ADVERTISING

CASA DE-A CASA [exerciții de auto-etnografiere în pandemie] transpune în volum tipărit un proiect on-line derulat în perioada pandemiei de SARS-Cov 2 (aprilie – iulie 2020), fiind un experiment etnografic derulat de mai mulți specialiști ai Muzeului Național al Țăranului Român. Proiect de comunicare și interacțiune cu diverse segmente de public, acesta a constat în  publicarea pe paginile de Facebook ale muzeului a unei serii de texte care surprindeau diverse ipostaze sau elemente ale locuirii, dar și practici și relații subsecvente acesteia: ce ne leagă de spațiul în care locuim, cum am ajuns acolo, de ce am plecat, relații de vecinătate, relocări și mobilitate urbană, petreceri, nostalgii, reactivarea memoriei locului, sărbătoare, colțurile nevăzute, reinventarea spațiilor, curățenia, spațiile exterioare adiacente, grădina, locurile sfinte, spațiile comune, relația rural-urban etc. Scopul era acela de a transforma experiența izolării la domiciliu într-un exercițiu de auto-etnografiere ca posibilă terapie culturală, folosind spațiul și arhivele personale, poveștile locuirii, memoria, tehnologia, aplicațiile asociate smartphone-ului și platformele de socializare ca pe o soluție eficientă de comunicare în menținerea legăturii cu publicul.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Volumul a apărut cu sprijinul financiar al Administrației Fondului Cultural Național. Intrare liberă, acces în limita locurilor disponibile. 

Parteneri media ai MNȚR: Radio România, Radio România Actualități, Radio România Cultural, Radio România Internațional, RFI România, Igloo, Arhitectura, Observator Cultural, Infinitezimal, Revista Timpul, Ziarul Lumina, LiterNet.ro, Agenția Națională de Presă AGERPRES, spotmedia.ro, www.ordineazilei.ro, www.modernism.ro, propagarta.ro, www.matricea.ro, www.promenada-culturala.ro, www.daciccool.ro, www.gokid.ro, www.invietraditia.ro, www.accmediachannel.ro, revistapatronatuluiroman.ro, cult-ura.ro, www.iqool.ro, www.Financiarul.ro, www.News24.ro, www.qmagazine.ro, visitbucharest.today, zelist.ro 

ADVERTISING