Ca să le deschidă întreprinzătorilor mici și mijlocii căi de comunicare cu presa și să-i ajute să înțeleagă cum să își promoveze eficient afacerile, Tudor Communication investește în digitalizare.
Mai exact, agenția de Public Relations și comunicare a creat o platformă online numită 2Value prin intermediul căreia chiar jurnaliști cu experiență lucrează împreună cu antreprenorii, până când informațiile acestora de business capătă suficientă consistență și sunt așezate în forma optimă pentru difuzare. Totul, într-un mediu administrat digital.
Cum a luat naștere platforma 2Value, cum susține ea o inițiativă care ar putea schimba lumea tehnologiei, dar și ce șanse are să fie folosită în curând dincolo de granițele țării - până în Emiratele Arabe Unite și în SUA - a povestit pe larg, la Digital Shift, fondatorarea afacerii, Mihaela Tudor.
În cei peste 9 ani de existență, agenția Tudor Communication a lucrat pentru promovarea a peste 600 de companii, din țară și din străinătate.
A fost o experiență în urma căreia fondatoarea și actualul CEO al agenției, Mihaela Tudor, a ajuns la concluzia că pentru mulți dintre antreprenorii care conduc afaceri mici și mijlocii e nevoie de anumite servicii digitale care pot fi oferite cel mai bine prin intermediul unor instrumente digitale.
A fost și momentul în care Tudor Communication a început să construiască o afacere nouă, în domeniul tehnologiei.
Cum a apărut 2Value
„Agenția (Tudor Communication - n.red.) a crescut constant. Organic. Am lucrat cu branduri din diferite industrii. Am avut șansa să lucrez cu antreprenori cu care am început în momentul în care erau la un revenue de 100.000 de euro și ale căror afaceri au ajuns acum să valoreze milioane de euro.
Ce am realizat este că, în continuare, cei care vor să crească - marea lor majoritate – încă se tem să apeleze la o agenție. Fug de costurile pe care trebuie să le plătească pentru această creștere de imagine.
Noi facem foarte multă educație și încercăm să-i ajutăm să înțeleagă importanța fenomenului și – de ce nu? - să poată face și singuri parte din ceea ce facem noi acum (cu privire la promovare – n.red.).
Dar e un proces de lungă durată. Și atunci am zis că am de ales între a face o divizie low cost (special destinată antreprenorilor mici și mijlocii care au nevoie de promovare – n.red.) și a crea un produs care să le ofere un start, un boost.
Și așa a venit ideea creării 2Value. Nevăzându-mă în situația de a face o divizie low cost – pentru că țin foarte mult la calitate - și pentru că mi-am dat seama că doar prin tehnologie pot să-mi îndeplinesc dorința de a sprijini IMM-urile să comunice și jurnaliștii să aibă acces la conținut relevant”, a povestit Mihaela Tudor la Digital Shift.
Ideea a fost, însă, doar un prim pas. Până să apară 2Value, a fost nevoie de câțiva ani de muncă susținută.
„Am început punând pe hârtie tot ce cred eu că ar trebui să facă acest software pe care mi-am dorit de la început să îl dezvolt într-o platformă «all inclusive» de comunicare pentru companii.
Dar am zis: hai să încep cu ce înțeleg cel mai ușor antreprenorii. Și anume: promovarea în media. Și am creat această primă etapă prin Start Up Nation. Am depus proiectul în 2019. Am primit banii undeva prin 2020.
Inițial, am zis că îl fac singură cu o echipă de programatori. Dar am realizat că e foarte complicat să ai o echipă de programatori angajați, nefiind o persoană tehnică și neînțelegând ce fac ei acolo.
Așa că am avut și eu foarte multe provocări pe parcus. Dar în cele din urmă am reușit să găsesc oamenii potriviți care cred enorm de mult în această idee și înțeleg că economia are nevoie și de aceste companii mici și dinamice care să crească mult mai sănătos”, a mai spus Mihaela Tudor.
Cum funcționează platforma unde antreprenorii primesc ajutor de la jurnaliști
Atât jurnaliștii, cât și antreprenorii care vor să folosească 2Value trebuie să își facă un cont pe platformă. Pentru jurnaliști, accesul și utilizarea sunt gratuite. Pentru antreprenori, însă, există costuri, în funcție de serviiciile de promovare alese.
„Există două tipuri de jurnaliști care s-au înscris pe platformă. Sunt cei care vor să primească informații de la platformă și cei care vor să susțină IMM-urile să crească prin preluarea acestui conținut pentru publicațiile lor.
Și sunt jurnaliști care doresc să câștige un ban în plus de la echipa 2Value și își petrec parte din timpul lor editând, practic, textele pe care companiile le creează pentru a fi distribuite în presă.
Am realizat că nimeni nu știe mai bine decât un jurnalist ce are valoare de informație și cum ar trebui să fie împachetat astfel încât să câștige media pe bune. Să nu fie încă o comunicare media oficială și fără niciun fel de noimă.
Și le-am oferit companiilor posibilitatea să înțeleagă chiar de la ei – sigur, într-un mod automatizat, pentru că totul este mediat de platformă – ce anume are valoare de informație, care este forma optimă în care comunicatul de presă sau anunțul să ajungă la publicația respectivă”, a mai spus Mihaela Tudor.
Potrivit acesteia, în curând, 2Value va avea o nouă opțiune, care să le permită antreprenorilor să comunice direct cu jurnaliștii.
Negocieri cu investitori din Emiratele Arabe și SUA
Mihaela Tudor spune că deja și-au arătat interesul pentru 2Value mai mulți investitori străini, din mai multe zone ale lumii, de la Europa până în Emiratele Arabe.
Și că afacerea va putea fi scalată cu succes. Spre deosebire de creșterea clasică a unei afaceri (care presupune investiții masive în vederea majorării veniturilor), scalarea - cel mai des întâlnită în domeniul afacerilor cu tehnologie - înseamnă obținerea unor venituri semnificativ mai mari, fără o creștere împovărătoare a cheltuielilor de producție.
„Am avut norocul, în decursul celor aproape 9 ani de existență a Tudor Communication, să lucrez în cadrul mai multor proiecte internaționale.
Peste tot, nevoile antreprenorilor și ale media sunt cam aceleași. Nu sunt diferențe majore. Toată lumea se confruntă cu aceleași probleme. Aceleași provocări.
Antreprenorii nu înțeleg o serie de aspecte. «De ce nimeni nu preia comunicatul meu?», «De ce au tăiat ceva ce mie mi se părea important?» sau chiar «De ce ar trebui să comunic eu în media»?
Sau «Uite, dacă te duci la publicația X să transmiți un comunicat, te costă o avere. E câteva mii de euro!».
Pe de alt parte, jurnaliștii sunt supraaglomerați, sunt obosiți, de multe ori nu au timp să găsească subiecte valoroase. Sunt bombardați și frustrați de companiile foarte mari care încearcă să le îndese subiecte fără valoare.
Și atunci, descoperind și analizând și făcând foarte mult research și discutând cu foarte multe asociații din întrega lume (...) am înțeles că acest produs este foarte ușor de dezvoltat în întreaga lume.
Și investitorii cu care vorbesc în acest moment din Emiratele Arabe Unite, Statele Unite, Franța, UK și România mi-au confirmat că acest produs cu siguranță poate ajunge în câțiva ani să fie folosit la scară internațională și să fie acel instrument «all inclusive» care dă putere companiilor mici și care ajută atât presa cât și companiile să își ofere valoare reciprocă, cu adevărat”, a declarat Mihaela Tudor.
2Value vrea mai multe femei în tehnolgie. Exemplul Emiratelor Arabe Unite
2Value promovează Women in Tech, o organizație internațională non-profit care își propune să le ofere femeilor acces la educație tehnică și la joburi în tehnologie.
„În 2020 am aflat despre acest program.
Deși eram un antreprenor cu experiență, mi-am dat seama că acest venture are foarte multe aspecte de noutate pentru mine. Este o provocare tocmai pentru că nu sunt o persoană tehnică. Și atunci am încercat să îmi găsesc suport și să văd ce organizații internaționale există.
Am aflat de Women in Tech de la cea care chiar coordonează programul de startup-uri în România. Și am fost surprinsă să văd programe cu mentori valoroși, închegate și care îți dau șansa să pornești cu dreptul în zona de tehnologie.
M-am bucurat foarte mult și că este vorba despre femei. Global, la acest moment, doar 30% din forța de muncă din domeniul tehnologiei este formată din femei.
Și cred că este important să creștem acest procent. Pentru că un echilibru vine din acest gender equality. Și-atunci, de ce nu femei în tehnologie? Pentru că și femeile sunt tehnicieni buni! Și chiar am un tehnician care este femeie în echipă.
Și femeile sunt extrem de creative. De regulă comunică chiar mai ușor decât bărbații. Și sunt pricepute la multitasking, trec ușor de la o sarcină la alta”, spune Mihaela Tudor.
De curând întoarsă la București după o excursie de afaceri în Dubai, fondatoarea Tudor Communication susține că a fost surprinsă să descopere cum a implementat cel mai mare oraș din Emiratele Arabe Unite politica de egalitate de gen.
Mai multe despre acest subiect, dar și despre Tudor Communication și 2Value puteți afla ascultând integral podcastul realizat de Gabriel Kolbay cu fondatoarea celor două afaceri, Mihaela Tudor.