Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, consideră că autostrada Comarnic-Braşov este foarte scumpă, iar de la Ploieşti nu vom ajunge rapid la Braşov nici în 2028.
În schimb, Grindeanu a declarat că, într-un scenariu precaut, în următorii patru ani, în România, ar trebui să se circule pe încă 1.000 de kilometri noi de autostradă şi drum expres.
Ministrul Transporturilor a fost întrebat luni ce se întâmplă cu autostrada Comarnic-Braşov.
”E o autostradă care costă foarte mult, costă în jur de vreo 4 miliarde. Am încercat, am ajuns mai jos un pic, fiindcă pe 160 de kilometri de autostradă să plăteşti vreo 4 miliarde de euro e un pic cam mult. Eu sper să se termine studiul de fezabilitate la această autostradă în 2025 şi să se intre în zona de execuţie, în licitaţie, bineînţeles, proiectare şi execuţie în anul viitor. Nu pot să vă spun, dinainte, cu ce oferte vor veni cei care vor să construiască. V-aş minţi dacă v-aş spune aşa ceva”, a spus Grindeanu, citat de News.ro.
El susţine că PSD a trecut în programul de guvernare, legat de acest proiect, doar chestiuni care ţin de realitate, şi anume faptul că între Ploieşti şi Braşov, şi dacă s-ar intra astăzi, mâine, în execuţie, ar fi aproape imposibil să termini până în 2028.
Însă "va fi un pic mai bine pe Valea Prahovei”, după ce se fac nişte centuri.
”Cine trece altceva minte. Dacă vreţi să trecem lucruri care nu ţin de realitate şi să trecem să vorbim chestiuni care dau bine pe hârtie, dar în realitate nu se pot întâmpla, se poate face lucrul ăsta. Eu refuz să fac treaba asta, pentru că ar însemna să minţi. Eu vă spun că se poate intra în zona de execuţie, în perioada următoare, având licitaţie anul viitor. De asemenea, e în fază de execuţie, aşa cum bine ştiţi, centura la Comarnic, centura la Buşteni şi Azuga, care o mare parte, odată cu realizarea acestor două variante ocolitoare, o mare problemă de trafic va fi rezolvată”, a completat ministrul.
Planuri pentru 4 ani - între 1.000 şi 2.300 km de drum de viteză
Cât despre planurile PSD pe domeniile Transport şi Infrastructură, Grindeanu s-a lăudat că "astăzi avem în lucru aproximativ 800 km de autostradă sau drum expres în România".
El a precizat că până la finele anului urmează să se ajungă la "300 şi ceva spre 400 de kilometri" de autostradă şi drum expres daţi în circulaţie pe perioada mandatului său ca ministru al Transporturilor.
"Într-un scenariu precaut, ar trebui să dăm în următorii patru ani să se circule pe încă 1.000 de kilometri noi de autostradă şi drum expres. Scenariul, să zicem, într-o zonă mai optimistă, ar trebui să ajungem pe la 2.300. (…) Sunt toate premizele ca anual să dăm în circulaţie, în medie, cam 250 de kilometri de autostradă şi drum expres", a afirmat Grindeanu, citat de Agerpres.
Grindeanu a punctat că în următorii patru ani un obiectiv important este conectarea Portului Constanţa şi, implicit, a Bucureştiului, la reţeaua europeană de autostrăzi.
161 de trenuri noi
Ministrul Transporturilor s-a referit şi la necesitatea continuării programelor de achiziţie de garnituri de tren moderne.
"În acest moment, sunt în diverse etape de achiziţie (…) cam 161 de garnituri noi de tren în licitaţie care încep să fie livrate. Săptămâna viitoare pe ruta Bucureşti-Braşov va fi introdus acest tren nou", a estimat Grindeanu.
La naval, vina e la bulgari
Cu privire la infrastructura navală, el a menţionat, între priorităţi, realizarea proiectelor ce ţin de Dunărea navigabilă pe tot timpul anului.
"Din păcate, în aceşti trei ani, şi trec pe zona cu minus, fiindcă sunt şi lucruri bune şi lucruri rele, nu am reuşit să intrăm într-un dialog constructiv cu colegii de la sud de Dunăre, din Bulgaria, pentru a pune în aplicare un proiect la care noi ţinem foarte mult, Comisia Europeană ţine foarte mult, şi anume Dunărea navigabilă aproape întreg anul, 340 de zile, ca să fiu mai exact. 365 de zile am văzut că e trecut în alt program de guvernare, vă spun că e imposibil. (…)
Eu când am venit la acest minister România îşi terminase studiul de fezabilitate şi stătea după partea bulgară să finalizeze aceste studiu. Bulgarii nu au mers în ritmul pe care mi l-aş fi dorit, dar au finalizat şi ei. Într-un final, intrăm pe zonă de finanţare şi pe acest proiect. . (…) Navigaţia pe Dunăre e un alt mod de transport pe care avem obligaţia să-l folosim şi odată cu acest proiect vom putea să mergem şi pe această componentă de transport", a declarat Grindeanu, citat tot de Agerpres.