Laszlo Pacso, fondatorul proiectului BusinessDays, a explicat la Digital Shift – cu câteva zile înainte de conferința anuală de business pe care o organizează – cât de mult a schimbat digitalizarea industria evenimentelor.
Spre exemplu, dacă acum câțiva ani trebuia să călătorești ca să ai acces la marile conferințe de business din România, acum te poți conecta din orice colț al lumii. Iar locul formularelor prin care organizatorii evaluează gradul de satisfacție al participanților e pe cale să fie luat de inteligența artificială.
Mai jos, câteva dintre declarațiile lui Laszlo Pacso și minutul la care le puteți asculta:
Când și unde a părut BusinessDays. Și cum a evoluat proiectul (min 00:58)
„2010 este anul de naștere al proiectului BusinessDays.
Au fost 2 ediții în Târgu Mureș, organizate cu Junior Chamber International (JCI), a cărei filială locală o organizasem, împreună cu 12 colegi.
A fost o primă ediție pe 24-25 martie și apoi un fel de replică, pe 29-30 septembrie 2020.
Dar proiectul – așa cum este el acum - a apărut în 2011, când am extins BusinessDays la nivel național. Iar în următorii ani, am ajuns cu evenimentele în toate oreșele mari ale României, printre care Brașov, Cluj, Iași, Constanța, Oradea, Sibiu și Craiova”.
De ce organizarea de evenimente de business e o afacere de de succes (min 03:44)
„Omul este o ființă socială, are nevoie să interacționeze social, nu poți să scoți din ecuație.
Iar în mediul de business, în special în partea de business to business (B2B) – unde afacerile au nevoie de interacțiune - un mediu de eveniment este foarte eficient din foarte multe puncte de vedere.
Unu: strânge laolaltă oameni cu aceeași preocupare, interesați de nou, de viitor, de schimb de experiență.
Sunt oameni care nu vin doar ca să schimbe între ei cărți de vizită sau să își vândă unii altora produse și servicii, ci și ca să împărtășească din experiențele și provocările lor.
Nu în ultimul rând, este o zonă foarte bună pentru, hai să spunem, conectarea la oportunități și provocările viitorului. Evenimentele ca BusinessDays aduc laolaltă atât top manageri din companii multinaționale care sunt, hai să spunem, mai bine conectați la nivel global la noile realități decât suntem noi. Și ei vin cu exemple de bună practică din mai multe țări.
Găsești aici și antreprenori și manageri implicați activ în procesul de decizie, deci cei care participă la bugete, cei care pun planurile să se miște în organizații.
Apoi, vin reprezentanți ai autorităților relevante ale statului: reprezentanți ai Guvernului, secretari de stat, reprezentați din organisme de normare sau de reglementare, care te pot ajuta să vezi și perspectiva statului și ce măsuri ia ca să reglementeze anumite aspecte sau sincope care există în economie”.
Cum a schimbat digitalizarea industria evenimentelor (de la min 26:38)
Digitalul a schimbat totul. Lumea a început să țină mai mult la confortul pe care îl are atunci când nu se mai deplasează, când nu mai stă la cozi și nu mai e nevoită să caute loc de parcare.
Acel timp pe care-l petrecem pe drum a devenit foarte valoros pentru noi. Și-atunci trebuie să vii cu ceva în plus și să îi oferi omului posibilitatea să participe online.
Dar și la online trebuie să te gândești la contextul volatil din prezent. Astăzi nu doar că nu poți face predicții pe 1 an, dar nici pentru următoarele 3 luni nu poți, uneori, prevedea ce se întâmplă.
Și-atunci, pe lângă că venim cu acces online, îi oferim posibilitatea clientului să acceseze nu doar live, ci și sub formă de înregistrare pe platformă, timp de 30 de zile, sesiunile pentru care și-a cumpărat bilet.
Există instrumente pe care le folosim ca să măsurăm satisfacția participanților.
Cu vreo 2 ani de zile înainte de pandemie foloseam hârtii. După care, din 2018-2019, am început să folosim foarte multe tool-uri (instrumente - n.red.) digitale pentru măsurarea acestor chestiuni.
Acum avem inclusiv tool-uri de inteligență artificială care pot să măsoare din energia din sală, din zumzet, din aplauze, din chestii de genul ăsta să-ți măsoare interesul participanților. Așa cum la site-uri poți măsura ce accesează mai des oamenii.
Nu folosim noi, încă, aceste tool-uri, dar suntem pe care să le implementăm”.
Pe lângă conferințe, BusinessDays îi ajută pe antreprenori să devină vizibili în mediu digital (de la min 07:51)
„Serviciile au apărut, la solicitarea antreprenorilor, după 4 ani de la lansarea proiectului.
Avem, spre exemplu, partea asta de content și comunicare. Ne-am specializat mai ales în pandemie.
Am făcut peste 65 de cursuri cu echipa în care noi am specializat foarte mult pe inbound marketing (găsirea clienților potriviți pentru a le transmite un mesaj - n.red.) și pe marketing digital.
Generăm content, facem articole, podcast-uri... fel și fel de lucruri.
Să revenim la inbound marketing. Ceea ce facem este să lăsăm diverse lead-uri (adică utilizatorii de internet interesați de anumite subiecte – n.red.) care se pot transforma în potențiali clienți.
Prin platforme, articole, mecanisme de comunicare directă, atragem potențialii clienți prin targetare țintită către ei.
Și le atragem atenția asupra unor elemente de conținut premium, pe care, ca ca să le poți accesa, trebuie să completezi un formular. Iar prin intermediul formularului, tu îți dai acordul să primești și alte informații legate de acel tip de topic.
Astfel, intri – ca și potențial client – în mecanismul de «lead nurtering».
Acest «lead nurtering» înseamnă tocmai să ai grijă de acel lead, să îi menții interesul față de acel topic, față de platforma ta, să-i arăți că tu ești pentru el principala sursă de informare despre acel subiect și automat să începi să creezi o legătură mai strânsă între el, nevoile lui și brand-ul, produsele și serviciile clienților tăi”.
Mai multe despre serviciile BusinessDays, dar și despre cum va decurge conferința de business numită Business Focus pe care o organizează în acest an, pe 2-3 noiembrie, la Hotelul Raddison Blue din București, aflați ascultând integral interviul de podcast realizat de Gabriel Kolbay cu Laszlo Pacso.