Consiliul General a dat undă verde pentru realizarea a 10 drumuri care să lege Bucureștiul de viitoarea A0. Pe unde ar urma să treacă și care sunt costurile

Consiliul General a dat undă verde pentru realizarea a 10 drumuri care să lege Bucureștiul de viitoarea A0. Pe unde ar urma să treacă și care sunt costurile
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

La solicitarea lui Nicușor Dan, consilierii generali au dat undă verde Municipiului București să se asocieze cu Minsterul Transporturilor și Consiliul Județean Ilfov pentru începerea lucrului la 10 drumuri care să lege orașul de viitoarea Autorstradă de Centură (A0).

În urmă cu o lună acest proiect a aprins spiritele, în Consiliul General. La acel moment, la solicitarea grupului USR și în ciuda opoziției consilierilor PNL, Nicușor Dan a retras proiectul de pe ordinea de zi.

La acel moment, liberalii au spus că proiectul trebuie votat de urgență, pentru că prin intermediul său se crează cadrul necesar pentru începerea lucrului la cele 10 drumuri numite „radiale”, cu o lungime totală de circa 95 de km, care ar urma să facă legătura între viitoarea Autostradă de Centură a Capitalei (A0) și oraș.

USR a susținut că are nevoie de mai multe informații, din cauză că proiectul - așa cum era el prezentat - ridică prea multe semne de întrebare. Spre exemplu, consilierul general Andrei Rigu a susținut că nu înțelege de ce în proiect este reprezentată o șosea cu două benzi pe sens care trece prin Pădurea Bănească, pe suprafețe care acum sunt spații verzi.

ADVERTISING

Cu câteva zile înainte de ședința de vineri, 29 octombrie, consilierul USR Andrei Rigu a anunțat că n-a primit decât foarte puține informații cu privire la proiectul șoselelor radiale. Mai exact, ministerul Transporturilor a prezentat informații pe larg, dar pentru un singur drum radial dintre cele 10.

Așa că Rigu a solicitat, din nou, scoaterea proiectului de pe ordinea de zi, până când se va lămuri situația.

Primarul Nicușor Dan n-a retras proiectul. Așa că Andrei Rigu a susținut că vrea să introducă o serie de amendamente.

„Prin amendamente stabilesc obligativitatea dezbaterii publice pentru toate etapele proiectului, soluțiile tehnice să prevadă spațiu dedicat pentru transport în comun și piste de biciclete, să nu fie distruse spații verzi.

Protocolul imputerniceste Asociatia pentru Dezvoltare Intracomunitara Zona București - Ilfov să modifice Planul de Mobilitate Urbană Durabilă, dar nu zice nimic de dezbatere publică înainte. Dacă tot punem prima cărămidă la acest proiect cu impact major, hai să acordam importanță de acum transportului în comun și alternativ.

ADVERTISING

Nu e nicio grabă din punct de vedere administrativ sau financiar să adoptăm acest protocol în orice formă ne vine, mi-a confirmat secretarul de stat de la Ministerul Transporturilor care gestionează acest proiect. Acest proiect pe care îl începem prin protocolul de acum are un impact imens pentru zona București - Ilfov pentru… totdeauna”, a precizat Andrei Rigu pentru Spotmedia.ro.

Ulterior, și consilierul Florin Covaci a prezentat o serie de amendamente care să permită - în cadrul proiectului - o mai bună dezvoltare a zonei Băneasa Nord.

Ambele amendamente au fost adoptate. Cel al lui Andrei Rigu cu 29 de voturi pentru, 17 împotrivă și 3 abțineri, iar cel al lui Florin Covaci, 30 de voturi pentru, 17 împotrivă și 2 abțineri.

În cele din urmă, cu 49 de voturi pentru si niciunul împotrivă, proiectul a fost adoptat.

Cât ar urma să coste fiecare drum de legătură cu A0

Potrivit proiectului, cele 10 drumuri care vor lega Centura A0 de oraș costă peste 667 de milioane de euro și vor urma următoarele trasee:

ADVERTISING
  • DR1 - VestExpres, are o lungime de 8,98 km și realizează legătura între Autostrada A0 - DNCB - Bulevardul Timișoara, având un cost estimat de 75,11 mil. euro cu TVA.
  • DR2 - Autostrada A1, are o lungime de 12,02 km și scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 km 23 al Autostrăzii A1. Costul estimat este de 42,90 mil. euro cu TVA.
  • DR3 - Giulești Expres, drum radial care are o lungime de 10.37 km, conectează Săbăreni la Autostrada A0, se prelungește până la DNCB apoi realizează legătură cu Calea Giulești. Costul estimat este de 72,62 mil. euro cu TVA.
  • DR4 - Nord Expres, cu o lungime de 12.59 km realizează conexiunea localității Corbeanca la Autostrada A0 apoi se prelungește spre DNCB și Bulevardul Poligrafiei. Costul total estimat este de 102,39 mil. euro cu TVA.
  • DR5 - Pipera Expres, are o lungime de 8,30 km și realizează legătura între Autostrada A0 si localitățile Otopeni - Tunari - DNCB. Costul total estimat este de 72,66 mil. euro cu TVA.
  • DR6 - Afumați Expres, drumul radial ce realizează conexiunea Autostrăzii A0 cu DN2, devenind o variantă de ocolire a localității Afumați. Are o lungime de 4,39 km și un cost total de 34,14 mil. euro cu TVA.
  • DR7 - Est Expres are o lungime totală de 6,10 km și conectează Moara Domnească la Autostrada A0 și realizează legatura municipiului București la A0 prin Dobroiești - Pantelimon - DNCB - A0. Costul estimat este de 58,34 mil. euro cu TVA.
  • DR8 - Splai Expres cu o lungime de 5,49 km conectează Autostrada A0 cu municipiul București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin nodul Cemica. Costul total estimat este de 36,51 mil. euro cu TVA.
  • DR9 - Sud Expres, are o lungime de 13,86 km și realizează conexiunea Vidra - Autostrada A0 - DNCB - Bulevardul Metalurgiei/Gara Progresu. Costul estimat este de 96,44 mil. euro cu TVA.
  • DR10 - Măgurele Expres, realizeaza legătura Autostrăzii A0 la DNCB - Parc Industrial Măgurele - Prelungirea Ferentari. Are o lungime de 9,62 km și un cost total estimat de 76,65 mil. euro cu TVA.

Și traseele, dar și prețurile sunt încă la nivel de estimare și se pot modifica ulterior.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇