Băluță vrea metrou până în comuna Berceni. În ce fază sunt celelalte proiecte de extindere

Băluță vrea metrou până în comuna Berceni. În ce fază sunt celelalte proiecte de extindere
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Daniel Băluță a anunțat astăzi că Primăria Sectorului 4 și Consiliul Județean Ilfov au semnat un contract pentru realizarea studiilor de prefezabilitate și fezabilitate în baza cărora magistrala de metrou M2 să fie extinsă până în comuna Berceni din județul Ilfov.

„Am semnat contractul în valoare de 5 milioane de lei pentru studiile de prefezabilitate și fezabilitate, cu o asocierea de firme (cu care primăria de sector are un acord cadru – n.red.) SC Concrete & Design Solutions SRL (lider de asociere), Bau Stark SRL, Yardman SRL și Euro Building Ideea.

Durata realizării studiilor este de 9 luni. Așa că în anul 2022 vom fi în situația de a putea lansa o licitație pentru proiectare și execuție. Iar în 2023 – 2024 sperăm să putem începe lucrările (...)

ADVERTISING

Berceni va deveni prima comună din România cu stație de metrou. Vom avea, probabil, 3 stații de metrou (noi – n.red.), dar și 3 parcări de tip park and ride (câte una la fiecare stație – n.red.). Valoarea proiectului este de circa 300 – 400 de milioane de euro”, a precizat Daniel Băluță.

Ducem metroul bucureștean în Ilfov! Primul pas tocmai a fost făcut!#haicasepoate #s4capitalabucurestiului #totulpentruoameni #danielbaluta

Publicată de Daniel Băluță pe Miercuri, 10 noiembrie 2021

Primele detalii tehnice clare le va avea, însă, Primăria Sectorului 4 abia peste 9 luni, după ce studiile se vor finaliza.

Potrivit primarului Daniel Băluță, proiectul pe care îl pregătește în parteneriat cu Consiliul Județean Ilfov va include nu doar extinderea magistralei de metrou M2 spre sud, în comuna Berceni, ci și cumpărarea de garnituri noi de metrou.

ADVERTISING

„În acest fel, timpul de așteptare al călătorilor – atât al celor din București cât și al celor din Ilfov – să nu fie mai mare de 2 – 2,5 minute”, a mai spus Băluță.

Acesta susține că investițiile în extinderea rețelei de metrou – cu park and ride la fiecare acces în stație – vor duce la dezvoltarea mediului de business din sudul Capitalei. În plus, va reduce poluarea, pentru că un bucureștean care lucrează în nordul orașului, spre exemplu (cum ar fi în zona Pipera), își va putea lăsa mașina în parcare și va lua metroul până la serviciu.

În ce fază sunt celelalte proiecte de extindere a rețelei de metrou din București

De regulă, de extinderea rețelei de metrou nu se ocupă primăriile, ci Ministerul Transporturilor (care deține Metrorex SA, societate de metrou din București).

ADVERTISING

Iar din cauză că lucrările sunt scumpe, greu de finanțat și de durată, ministerului îi ia, de regulă, o mulțime de timp să decidă ce potențial traseu nou ar merita construit.

Spre exemplu, ani la rând guvernele au vorbit despre un traseu construit cu bani europeni care să lege Bucureștiul de Aeroportul Henri Coandă ca despre o investiție de maximă necesitate.

Era vorba despre o magistrală de circa 14 kilometri. Ulterior, însă, UE a decis să finanțeze, într-o primă etapă, doar jumătate din magistrală, care să plece de la Stația 1 Mai și să ajungă la Băneasa (unde ar urma să se construiască o stație numită Tokyo).

În context, fostul ministru al Transporturilor, Cătălin Drulă (USR), a declarat că nu i se pare oportună continuarea acelei magistrale, în condițiile în care densitatea de călători dintre viitoarea stație Tokyo și Aeroportul Henri Coandă ar fi cea mai scăzută din București.

În schimb, a susținut Drulă, oportună ar fi extinderea rețelei de metrou din oraș. Iar printre proiectele cu potențial era continuarea Magistralei M5. Momentan, aceasta leagă Drumul Taberei de Eroilor 2. Dar ar putea continua – potrivit planurilor inițiale – până în Pantelimon.

La finele lunii trecute, Metrorex a semnat un contract care prevede proiectarea și asistență tehnică pentru extinderea M5 cu încă 5,4 km, până la Piața Iancului.

De proiectare se va ocupa - în următorii 2 ani - Asocierea 3TI Progetti Italia - Ingegneria Integrata SpA & Sws Engineering SpA & Coding Srl & Metrans Engineering SRL.

După aproxomativ o lună de la momentul în care Cătălin Drulă a demisionat de la conducerea Ministerului Transporturilor – în contextul crizei din interiorul fostei coaliții USR – PNL – secretarul de stat liberal Ionel Scrioșteanu a anunțat că proiectul porțiunii de magistrală M6 dintre Băneasa și Aeroportul Henri Coandă, lungă de circa 8 kilometri, a fost deblocat. În consecință, în curând se va lansa o licitație pentru execuția acelui segment de magistrală, a susținut Scrioșteanu.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇