Comisia Europeană anunță blocarea/eliminarea a peste 200 de milioane de anunțuri legate de coronavirus

În primele luni de la declanșarea pandemiei de SARS-CoV2, au fost blocate sau chiar eliminate aproximativ 200 de milioane de anunțuri privind coronavirusul, a anunțat, miercuri seară, Comisia Europeană.

Măsurile au fost luate pentru a preveni înșelătoriile referitoare la coronavirus, ca urmare a solicitării Comisiei de a combate produsele și publicitatea înșelătoare asociate cu coronavirusul.

Este cea de-a doua examinare de acest tip

Printre cele 73 de verificări ale platformelor principale, o treime (23 de verificări) au evidențiat un număr semnificativ de oferte și reclame dubioase. Companiile deținătoare ale platformelor au fost informate cu privire la constatările generale și au prezentat rapoarte actualizate privind măsurile pe care le-au luat pentru a soluționa această problemă.

ADVERTISING

„Marile platforme online continuă să răspundă apelului nostru de a colabora îndeaproape cu Comisia Europeană și cu autoritățile naționale pentru protecția consumatorilor. Cele mai recente verificări efectuate de aceste autorități demonstrează că nu este momentul să lăsăm garda jos. Cooperarea dintre autorități și principalii actori ai piețelor digitale este un instrument puternic și eficace de protejare a consumatorilor în aceste vremuri tulburi”, a declarat comisarul pentru justiție, Didier Reynders.

ADVERTISING

Astfel, Google a raportat blocarea sau eliminarea a peste 200 de milioane de anunțuri legate de coronavirus la nivel mondial în ultimele luni.

eBay a raportat blocarea sau eliminarea a peste 31 de milioane de listări care au încălcat politicile lor privind coronavirusul.

Facebook a declarat eliminarea a cel puțin 2,3 milioane de părți de conținut de pe Facebook și Instagram legate de coronavirus la nivel global, 27.000 fiind eliminate în UE în luna mai.

În ultimele săptămâni, cele mai multe platforme au raportat o scădere bruscă a listărilor de produse legate de coronavirus.

ADVERTISING

De exemplu, Amazon a raportat o scădere cu 95 % a numărului săptămânal de noi listări de produse care încercau să facă afirmații legate de coronavirus comparativ cu media din luna martie, iar Rakuten și Allegro au raportat tendințe similare.

Autoritățile CPC vor urmări aceste constatări și vor lua măsuri de asigurare a respectării legislației atunci când acest lucru este necesar, iar rețeaua își va continua activitatea cu privire la subiectele considerate a fi frauduloase.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇