SEO nu înseamnă doar să fii primul în pagina cu rezultatele căutării. SEO înseamnă să fii găsit de cine trebuie, exact atunci când trebuie. Prin optimizările on-page și off-page, specialiștii se asigură că business-ul tău este găsit de utilizatorii interesați de produse ori de servicii similare. E un proces complex, care necesită timp și atenție.
Cum azi se pune un mare accent pe ideea de comunitate, afacerile locale depind de clienții din zonă, de cei interesați de produse sau servicii similare, care se află la doar o aruncătură de băț. Ai un business cu desfacere în oraș? Înseamnă că trebuie să apari în Google Maps și ai nevoie de o mână de ajutor oferită de SEOGenius.ro. Descoperă, pe parcursul acestui articol, ce este SEO local și cum îți poate influența business-ul.
Ce înseamnă local SEO?
Hai să vedem, pentru început, ce este local SEO! Imaginează-ți că urmează să vizitezi o persoană dragă într-un alt oraș. Nu știi ce să-i cumperi, așa că te-ai gândit că florile sunt întotdeauna binevenite. Ce faci? În mod evident, scoți telefonul din buzunar, intri pe Google și tastezi „florărie în orașul X”. Imediat ce apeși butonul de „search”, motorul de căutare îți va furniza o listă cu florăriile din zonă. Magia se întâmplă cu ajutorul localizării, dar rezultatele vor apărea pe ecranul telefonului tău doar dacă floriștii au implementat deja o strategie de SEO.
Ne întoarcem acum la mica sau la marea ta afacere. Prin SEO local, business-ul tău poate fi găsit mult mai ușor în căutările locale. Asta înseamnă că vei fi văzut în online de oamenii care au nevoie de serviciile sau produsele tale și se află în apropiere.
Factori de ranking în local SEO
Dacă și tu îți dorești să atragi mai mulți clienți din zonă, atunci trebuie să știi care sunt principalii factori de ranking în SEO local. Iată o prezentare succintă:
- Listarea afacerii in Google My Business: Acest instrument, pus la dispoziție în mod gratuit, te poate ajuta să-ți gestionezi prezența în mediul online, atât în căutările Google, cât și în Google Maps. Dacă vrei să atragi mai mulți clienți în comunitate, atunci e musai să te înregistrezi în Maps. Tot ce trebuie să faci este să creezi un cont și să completezi cu atenție informațiile despre companie. Poți cere oricând ajutorul specialiștilor;
- Citarea NAP constantă: NAP vine de la „nume, adresă și telefon”. Acestea sunt informații vitale pentru vizitele clienților din apropiere. Trebuie să te asiguri că le furnizezi corect pe toate directoarele online, inclusiv pe site și rețele de socializare. Google apreciază sinceritatea;
- Recenzii pozitive: Îți poți îmbunătăți locul în clasamentul local cu ajutorul recenziilor pozitive. Roagă clienții să-ți evalueze produsele sau serviciile în Google. Stelele oferite sunt privite cu ochi buni de către motoarele de căutare;
- Optimizarea conținutului: Nu e suficient să pui toate informațiile în Google My Business. Trebuie să te ocupi îndeaproape de site-ul tău web. Creează conținut de calitate, unic și relevant pentru audiență, creează link-uri de legătură și asigură-te că site-ul tău poate fi accesat atât de pe desktop, cât și de pe mobil. E important ca interfața acestuia să fie de tip user friendly. Dacă utilizatorii întâmpină dificultăți în a naviga pe paginile tale direct de pe telefon, s-ar putea să pierzi clienți importanți.
În cele din urmă, trebuie să știi că SEO local se adresează tuturor afacerilor care dețin locații fizice, celor care oferă servicii la domiciliu, dar și profesioniștilor care lucrează în regim freelancing. Cere ajutorul specialiștilor și prioritizează-ți apariția în Google Maps! Sunt foarte mulți potențiali clienți în apropiere. Ar fi păcat să nu te găsească.