Tehnologia avansează mai repede decât ne-am putea imagina și vine tot mai mult în sprijinul industriei medicale sau auto, iar acest rezultat nu ar putea fi posibil fără oamenii potriviți din domeniul IT. Acest sector este foarte diversificat, iar candidații au șanse egale în fața echipei de HR, indiferent de vârstă, mediul social sau zona din care vin.
Deci, fie că ești junior sau ai experiență în domeniu, trebuie să știi către ce se orientează angajatorii atunci când caută un coleg nou, iar specialiștii Luxoft vin cu o serie de mențiuni cu privire la skill-urile de care au nevoie candidații care aplică pentru un job în IT.
Abilitatea de a lucra în echipă joacă un rol decizional în recrutarea unui coleg nou, deoarece avem nevoie de o echipă unită și pregătită să înfrunte orice situație de criză. Candidatul ideal pentru noi este o persoană dornică să evolueze și capabilă să își dezvolte abilitățile tehnice, odată cu cele interpersonale. Creativitatea reprezintă la rândul ei un criteriu de selecție, contrar mitului că acest domeniu nu stimulează imaginația. Nu în ultimul rând, toți cei care își doresc o carieră în IT trebuie să înțeleagă că această industrie nu este greu de accesat, iar în momentul de față, piața IT din România este foarte stabilă și într-o continuă dezvoltare.
Monica Mardare, director HR Luxoft Romania
În ultima vreme, echipele de HR din domeniul IT nu mai sunt orientate către aprecierea numărului de ani petrecuți în industrie. Lucrurile s-au schimbat, iar angajatorii sunt interesați de calitatea și complexitatea proiectelor în care potențialul angajat a fost implicat. Din ce în ce mai mult, se observă cum importanța acordată numărului de angajați este diminuată în favoarea calității potențialilor angajați. Ce nu trebuie omis, însă, este că, în procesele de recrutare se caută un profil echilibrat între hard skills și soft skills.
Atunci când vorbim despre hard skills, lucrurile sunt deja clare, deoarece acestea reprezintă competențele tehnice acumulate pe parcursul anilor de studiu sau de practică. Însă, atunci când angajatorii iau în calcul soft skills-urile, lucrurile stau puțin diferit. Recrutorii analizează, astfel, abilitățile recruților de comunicare, gândire critică, lucru în echipă sau leadership. Hard skills și soft skills sunt factorii decizionali ai echipei de HR în cadrul unui interviu de angajare.
În ce etapă din carieră este ideal să te alături unei multinaționale?
Această întrebare, pe care probabil mulți candidați o au înainte de a decide dacă este momentul să se alăture unei multinaționale sau nu, are un răspuns foarte simplu. Oricare ar fi nivelul de senioritate al unui candidat, decizia de a opta pentru un anumit angajator poate fi una excelentă. Important este ca multinațională să aibă o misiune și valori clare, orientate pe oameni și, de asemenea, un management al diversității funcțional care să îi permită să angajeze oameni cât mai diferiți. Compania Luxoft este de în căutare de noi colegi care să se alăture echipelor, dispuși să întâmpine noile schimbări ale domeniului IT și să poată gestiona munca în echipă, conform pozițiilor deschide pe site-ul companiei.