Facebook vrea să își mențină cât mai activi utilizatorii și anunță noi schimbări

Facebook vrea să își mențină cât mai activi utilizatorii și anunță noi schimbări

Facebook a anunţat mai multe schimbări în ceea ce priveşte grupurile de discuţii ale reţelei sociale, dintre care se remarcă afişarea conţinutului preluat din grupurile publice în newsfeed.

Facebook a identificat o nouă cale de a-şi ţine cât mai activi utilizatorii şi, totodată, de a creşte numărul celor care se înscriu în grupurile de discuţii – prin aducerea postărilor din grupurile publice în newsfeed.

Până acum, conţinutul din grupurile de discuţii era afişat în newsfeed-ul utilizatorilor doar din grupurile din care aceştia făceau parte, indiferent dacă era vorba de un grup public ori privat. Acum, utilizatorii vor vedea în newsfeed şi postări din grupuri în care nu s-au înscris, dar despre care crede algoritmul companiei că ar fi interesant.

ADVERTISING

Asta înseamnă că Facebook începe să se abată de la principiul susţinut cu atâta tărie în urmă cu 2 ani de Mark Zuckerberg, conform căruia Facebook trebuie să fie despre prieteni. Facebook a folosit această idee pentru a justifica scăderea reach-ului paginilor, în special în cazul site-urilor de ştiri, când a fost acuzat că nu face suficient pentru filtrarea ştirilor false.

ADVERTISING

Aducerea în newsfeed a unui conţinut pe care utilizatorii nu l-au cerut, din grupuri în care nu sunt înscrişi, nu are nicio legătură cu prietenii, ci cu dorinţa companiei de a ţine cât mai mult oamenii captivi în cadrul reţelei.

Conţinutul din grupurile publice considerat relevant pentru utilizator va fi afişat şi în alte părţi ale reţelei sociale şi chiar în afara acesteia. Facebook va lăsa boţii Google să indexeze acest conţinut pentru a ranka în motorul de căutare cu postările din grupurile publice.

ADVERTISING

Deschiderea în acest fel a grupurilor publice de Facebook poate atrage comentarii şi persoane nedorite, care să afecteze negativ experienţa membrilor unui grup. În plus, conţinutul grupurilor extremiste, pe care Facebook încearcă fără prea mare succes să-l cenzureze, va deveni şi mai vizibil.

Pentru a compensa cumva aceste aspecte, Facebook le promite administratorilor de grupuri instrumente automatizate de moderare, care să blocheze singure conţinutul nedorit pe baza anumitor criterii, precum cuvintele cheie.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇