Investițiile în domeniul ospitalității încă pot conduce la dezvoltarea unui business viabil. Cu toate că, în ultima perioadă, domeniul economic s-a confruntat cu o criză fără precedent, cauzată de apariția noului coronavirus, acest lucru i-a făcut totodată pe oameni să-și regândească modul în care vor să facă afaceri. Așadar, observăm că mulți au optat pentru deschiderea unor pensiuni retrase în inima naturii sau pentru construcția unor hoteluri high-tech. Fără îndoială, există o mulțime de soluții ce pot fi adoptate pentru a pune pe picioare o afacere rentabilă întrucât un lucru este cert: oamenii vor continua să călătorească. Totuși, visul deschiderii unei astfel de unități devine realitate în momentul în care investiția este viabilă, eficientă și generează profit. Iată, așadar, câteva modalități prin care poți înregistra câștiguri dacă intenționezi să activezi în acest sector:
Utilizează inovațiile tehnologice într-un mod eficient
Investițiile notabile sunt cele mai eficiente când sunt însoțite de combinarea tehnologiei cu experiența clienților. În prezent, există o mare varietate de sisteme și instrumente moderne disponibile pentru industria hotelieră. De exemplu, softul Freya pentru gestiunea hotelului poate scuti angajații de sarcini complicate precum organizarea rezervărilor sau gestionarea eficientă a veniturilor. În această epocă digitală, inovațiile tehnologice ajută hotelurile și pensiunile să fie cu un pas în fața concurenței și implicit, să obțină mai mult profit cu ajutorul unor funcționalități complexe.
Oferă-le clienților pachete și oferte turistice
Atunci când vine vorba despre atragerea clienților, este necesar să iei în considerare modalitățile care determină oaspeții să aleagă hotelul sau pensiunea ta în detrimentul altor unități. Cei mai mulți oameni sunt impresionați de promoții, reduceri și oferte diverse, așa că un lucru bun pentru a da startul afacerii sau a crește vânzările îl reprezintă crearea unor pachete speciale pentru oaspeți. Ai în vedere, însă, că, pentru a utiliza această metodă într-un mod profitabil, promoțiile oferite trebuie să fie adaptate la sezon și, în funcție de situație, la rata de ocupare a hotelului. Pachetele turistice presupun o creștere a valorii percepute dar mulți oameni vor opta pentru ele dacă le sunt prezentate într-un mod cât mai atrăgător.
Adaptează serviciile oferite la profilul clienților tăi
Pentru a gestiona cu succes o afacere cunoașterea temeinică a pieței și înțelegerea profilului clienților sunt esențiale. Încearcă, așadar, să determini punctele tari și cele slabe ale unității tale, dar și oportunitățile de care poți profita ca să obții beneficii. În baza acestor informații, stabilește care este profilul oaspeților, identifică-le nevoile și dorințele și adaptează serviciile la preferințele lor. În acest fel, vei putea să te diferențiezi întotdeauna de concurență prin valoare, nu prin preț, lucru destul de important în ceea ce privește profitabilitatea. În timp ce alte unități de primire turistică vor concura la preț, tu le poți oferi oaspeților serviciile de care au nevoie și pentru care sunt dispuși să plătească în plus.
Încearcă să mergi și pe varianta rezervărilor directe
Extrem de importante pentru creșterea brandului, rezervările directe le permit clienților să intre în contact chiar cu hotelul sau pensiunea dorită. Într-adevăr, mulți turiști apelează la agenții ca să-și rezerve o vacanță simplu și eficient, dar pentru hotelieri asta înseamnă comisioane destul de mari percepute pentru fiecare rezervare. Prin urmare, îți poți crea un plan de marketing solid care să conducă la creșterea vânzărilor directe și la notorietatea unității tale. De pildă, campaniile pe social media sau optimizarea website-ului și a motorului de rezervare pot fi de ajutor pentru mărirea conversiei.
Folosește prognoza cererii turistice
Cu toate că cererea este supusă unor fluctuații imprevizibile, estimarea nivelurilor viitoare reprezintă un punct cheie pentru maximizarea veniturilor. Cu cât prognoza cererii este mai precisă cu atât vei aloca mai bine resursele în procesul de marketing și vei reduce riscul aferent deciziilor strategice de stabilire a prețurilor.
Cu siguranță, tehnologia hotelieră trebuie să fie o parte integrantă a afacerii ca să-ți menții un avantaj competitiv pe această piață din ce în ce mai digitală. Pe lângă adoptarea inovațiilor din domeniu este însă necesar să implementezi soluții adaptate nevoilor specifice ale clienților, dar care pot conduce ușor la obținerea profitului.