Provocările deschiderii unei spălătorii profesionale de haine

Provocările deschiderii unei spălătorii profesionale de haine

Afacerile de tip spălătorie/curățătorie de haine sunt, alături de cele auto, pe un trend ascendent extrem de vizibil, atât datorită cererii ridicate pentru furnizarea acestui serviciu, cât și a opțiunilor diversificate de finanțare. Deși pare, la prima vedere, o idee de afacere facilă, nu foarte complexă și cu beneficii financiare mai mult decât decente, deschiderea unei spălătorii textile profesionale ecologice sau chimice comportă mai multe provocări.

Iată cele mai importante lucruri de care trebuie ținut seama la deschiderea unei astfel de business

  • Obținerea finanțării

O spălătorie de haine profesională necesită o achiziție de utilaje și echipamente diversificate și destul de costisitoare, capabile să automatizeze la maximum fluxul de producție. Investiția inițială este, așadar, considerabilă, motiv pentru care fondurile bugetare și/sau europene nerambursabile reprezintă cea mai bună opțiune de finanțare. Din fericire, în momentul de față există mai multe programe adresate IMM-urilor, aferente codului CAEN 9601-Spălarea și curățarea articolelor textile și a produselor din blană. Unul dintre acestea e Start-Up Nation, prin intermediul căruia antreprenorii pot recupera 100% din investiția realizată. O altă opțiune de finanțare nerambursabilă este Programul Național de Dezvoltare Rurală (PNDR), activitatea fiind eligibilă în cadrul Sub-măsurii 6.2-Sprijin pentru înființarea de activități neagricole în zone rurale.

ADVERTISING
  • Alegerea spațiului

Alegerea spațiului potrivit pentru desfășurarea unei astfel de afaceri reprezintă o provocare serioasă, de care poate depinde succesul ei în viitor. Dacă spălătoria/curățătoria se adresează persoanelor fizice, aceasta trebuie să fie amplasată într-o locație cu vad comercial, spre exemplu în zona centrală a localității sau într-un centru comercial important. Dacă afacerea se adresează persoanelor juridice - spitale, Horeca sau domeniilor ce utilizează uniforme de lucru, locația poate fi amplasată și într-o zonă mai lăturalnică, cu o zonă de parcare generoasă pentru autoutilitarele firmelor.

ADVERTISING
  • Alegerea echipamentelor și a consumabilelor

În funcție de tipul afacerii – spălătorie sau curățătorie, alegerea echipamentelor este foarte dificilă, iar dacă nu se apelează la consiliere specializată, riscul de a greși este destul de ridicat. Astfel, cel mai bun sfat este să apelezi la o firmă specializată în consultanță și vânzare de utilaje și echipamente profesionale. Un astfel de exemplu este societatea Belfix România, care deține o echipă de profesioniști cu mare experiență în domeniul Horeca. De pe magazinul lor online, echipamente-horeca-profesionale.ro, se pot cumpăra de la mașini de spălat și aparate de călcat până la uscătoare de rufe profesionale și mese de călcat.

ADVERTISING
  • Calificarea personalului

Munca într-o spălătorie nu presupune aptitudini și calificări deosebite din partea personalului, mai ales dacă fluxul tehnologic este gestionat extrem de atent și cu echipamente profesionale de ultimă generație. Cu toate acestea, angajații trebuie să lucreze eficient în echipă și să aibă abilități sociale de relaționare cu clienții.

Dacă toate aceste provocări sunt trecute la capitolul „reușite”, un business în domeniul curățeniei textilelor poate crea profituri bune, mult peste media altor afaceri similare. Totuși, cea mai importantă preocupare a unui administrator rămâne creșterea și menținerea satisfacției clienților: un singur eșec - deci un feedback negativ, poate aduce imense deservicii business-ului, mai ales dacă acesta este prezent și în spațiul virtual.