Pentru ce tipuri de afaceri este folositor în mod normal un CRM?

Foto: Shutterstock.com

În cazul în care te întrebi dacă un CRM (Customer Relationship Management) chiar transformă fluxul de muncă în companii, face clienții fericiți și îmbunătățește profitabilitatea, atunci acest articol este pentru tine. Ai de ales dintr-o multitudine de CRM-uri, dar e posibil să te întrebi dacă acestea chiar fac ceea ce companiile care le dezvoltă pretind că realizează. Atunci când sunt implementate corect, CRM-urile aduc beneficii mai multor tipuri de afaceri.

Mai mult decât atât, avansul tehnologic și influența ascendentă a consumatorilor asupra pieței fac CRM-urile mai necesare acum decât niciodată.

Descoperă pentru ce tipuri de companii este folositor un CRM!

Producătorii

Un sistem de CRM oferă o varietate de funcții utile pentru a susține succesul producătorilor. Un exemplu sunt OEM-urile (Original Equipment Manufacturer, așa cum sunt marile branduri producătoare de automobile și componente auto, de softuri, de produse electronice sau chiar de fashion).

ADVERTISING

Acest lucru se întâmplă deoarece OEM-urile se concentrează asupra reînnoirii produselor sau pe vânzarea de produse cu aceleași funcții, dar dintr-o categorie premium (upselling), având nevoie să urmărească parcursul muti-etapizat al clienților în relația lor cu organizația. În acest caz, CRM-ul facilitează colaborarea dintre mai multe echipe: de vânzări, de marketing, de customer support și nu numai. Producători au nevoie, de asemenea, să construiască relații cu dealerii și cu rețele de distribuție. Pe măsură ce această rețea crește, producătorii au nevoie de CRM-uri din ce în ce mai cuprinzătoare pentru a-și automatiza procesele (de la primirea ofertei la efectuarea unei comenzi) și pentru a-și organiza eficient datele colectate.

CRM-ul se dovedește a fi de folos producătorilor mai ales atunci când este integrat cu alte sisteme. Cea mai frecventă integrare se realizează cu sistemul de ERP (Enterprise Resource Planning). Acest lucru oferă o mai bună coordonare între diferite departamente și etape incluse în procesul de vânzări. Producătorii se pot folosi de datele stocate de CRM pentru a dezvolta un sistem pull (care declanșează producția ca reacție la cererea existentă pe piață), aliniindu-și astfel producția și inventarul cu cererea, pentru a elimina complet risipa de părți componente sau de materiale aflate în inventar.

ADVERTISING

Companiile care oferă servicii profesionale

Pentru companiile care oferă servicii profesionale, nimic nu e mai valoros decât relația cu clienții și cu partenerii din industrie. Relațiile de lungă durată duc la creșterea oportunităților de a-și vinde serviciile. Clienții loiali ajută la construirea reputației companiei prin recomandări și prin formularea de review-uri pozitive. Având în vedere că relațiile sunt cruciale pentru o afacere de acest fel, un CRM poate fi ingredientul necesar de care e nevoie pentru atingerea succesului. Singura mențiune este faptul că CRM-ul trebuie să răspundă nevoilor particulare ale companiei.

Dacă, spre exemplu, deții o companie de servicii financiare care nu are account manageri, atunci cu siguranță relațiile tale sunt de lungă durată și nu există un focus clar pe operațiunea de vânzări. Un sistem de CRM va fi implementat diferit decât dacă ar fi vorba despre o afacere ce dispune de account manageri dedicați. 

ADVERTISING

Sistemul se va concentra pe colectarea și organizarea datelor despre clienții tăi, iar tu vei putea să monitorizezi emailurile trimise, listele de contacte, evenimentele viitoare, gradul de participare la evenimentele trecute și nu numai. Rapoartele vor include informații despre clienți și potențiali clienți, precum și un rezumat al activității acestora, în funcție de segmentul selectat. Nu doar atât, dar cu ajutorul unui CRM performant (dotat cu RPA și AI) vei putea personaliza experiența clienților și încuraja loialitatea acestora.

Companiile B2B

Companiile business-to-business de multe ori au cicluri complexe de vânzări. Clienții lor sunt alte întreprinderi care, atunci când realizează o astfel de achiziție, implică mai mulți factori de decizie, mai ales atunci când e vorba de produse sau servicii personalizate după profilul industriei în care operează. Din această cauză, procesul de vânzări este unul complex, care implică mai multă atenție asupra pipeline-ului prin customer service și prin interacțiunea cu mai mulți factori de decizie.

Un sistem de CRM simplifică tranzacțiile B2B, utilizând instrumente avansate de management al datelor pentru a urmări progresul lead-urilor și al clienților. Astfel, echipa de vânzări poate să determine cum se poate face tranziția mai ușoară între etape consecutive ale ciclului de vânzări și poate optimiza metodele prin care sunt abordați clienții. Nu doar atât, dar CRM-ul automatizează procesul de vânzare pentru a accelera tranzacțiile fără niciun rabat de la calitatea datelor. Un software tip CRM permite companiilor B2B să mențină acuratețea datelor și să câștige un avantaj competitiv pe piața serviciilor oferite.

Producătorii, companiile care oferă servicii profesionale și organizațiile B2B sunt 3 tipuri de afaceri care-și îmbunătățesc relațiile cu clienții și generează profituri mai mari prin implementarea unui sistem de CRM. Cu toate acestea, este crucial să găsești un produs care să satisfacă nevoile business-ului tău, așadar alege cu atenție!