Om de afaceri și medic, pe timp de pandemie: ”E normal să ajutăm atunci când este nevoie” - interviu cu Rucsandra Hurezeanu, fondator și CEO Ivatherm

Om de afaceri și medic, pe timp de pandemie:  ”E normal să ajutăm atunci când este nevoie” - interviu cu Rucsandra Hurezeanu, fondator și CEO Ivatherm

Pentru Rucsandra Hurezeanu, care este și om de afaceri, și medic, criza coronavirusului a însemnat o dublă provocare, pe care a tratat-o cu multă responsabilitate și din care a învățat o lecție importantă.

A anticipat ceea ce urmează, urmărind evoluția situației din China. Mai întâi și-a pregătit echipa, apoi a creat exact produsele de care era nevoie pe piață și ceva în plus, pentru confortul celor aflați în prima linie, pe care i-a susținut cât de mult a putut.

Capacitatea de a anticipa corect și deciziile luate rapid s-au tradus inclusiv în cifre crescute ale vânzărilor.

Privind înapoi, Rucsandra Hurezeanu știe că a avut în mâini o responsabilitate uriașă și este mândra că inclusiv cei de la BBC și-au arătat aprecierea, deplasându-se până la București pentru a afla mai multe despre Ivatherm, acest brand românesc cu tradiție si renume pe care l-a fondat.

ADVERTISING

As vrea să ne spuneți cum v-a găsit pandemia pe dumneavoastră, ca om de afaceri?

Pandemia ne-a surprins pe toți prin agresivitate, impredictibilitate, amploare. Nu pot spune însă că nu aveam semnale, știam ce se întâmplă în Asia și anticipam că va afecta și România.

Fiind medic, am urmărit și urmăresc cu atenție evoluția situației și am reacționat rapid în ceea ce privește business-ul.

Primul gând a fost să îmi protejez echipa, să mă asigur că lucrează în cele mai bune condiții. Am luat toate măsurile pentru a ne proteja și respectăm regulile de igienă și distanțare.

În ceea ce privește business-ul, impactul a fost redus pentru că Ivatherm era, la începutul anului, într-o formă foarte bună, dar și pentru că suntem flexibili și am reușit să ne adaptăm repede la noul context.

Am început anul foarte foarte bine, am avut exporturi mari, prin urmare în primele cinci luni am avut o creștere de 50% a vânzărilor față de aceeași perioadă a anului trecut.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Pe piața locală, efectul a fost chiar mai redus pentru că brandul Ivatherm este mai puternic aici după o prezență pe piață de 15 ani, spre deosebire de alte țări unde am intrat de mai puțin timp.

În concluzie, pentru mine, ca om de afaceri, fiecare zi în pandemie este diferită, planurile se adaptează continuu, trebuie să fii flexibil, să anticipezi cât mai mult. Am însă norocul de a avea alături o echipă de oameni cu care sunt pe aceeași lungime de undă.

Ne reamintim cu totii de perioada aceea sumbră în care nu mai găseai niciun dezinfectant în magazine, nici măcar spirt, și despre senzația de ușurare pe care ne-a adus-o vestea că marile companii românești încep să producă biocide și antibacteriene. Cum a fost pentru Ivatherm acel episod?

Am considerat că este responsabilitatea noastră să adaptăm produsele astfel încât să acoperim acest gol uriaș de pe piață.

ADVERTISING

Pandemia a schimbat tot ceea ce consideram noi a fi normalitate până atunci, inclusiv obiceiurile de consum.

Așa că noi am acționat rapid pentru a produce soluții pentru dezinfectarea mâinilor, conforme cu reglementările OMS.

Am obținut ușor aprobările pentru biocide de la Institutul Cantacuzino, care s-a adaptat repede în noua formulă, de când este în subordinea Ministerului Apărării.

Prin urmare, am reușit să scoatem pe piață un stoc suficient de produse, comercializate în peste 1.500 de farmacii în toată țara, așa că sperăm că populația nu a resimțit activ presiunea.

Dincolo de noua linie de produse de dezinfectare, am păstrat toate proiectele pe care le aveam înainte.

Nu doar că ați început să produceți ceea ce întreaga țara aștepta, ci ați decis să vă și implicați în comunitate prin donații. Spuneți-ne mai multe despre acest lucru si cum ați decis să vă implicați?

Ivatherm este un brand responsabil, care se adresează direct consumatorilor și este normal să ajutăm atunci când este nevoie.

Ne-am uitat în primul rând către spitale, spre personalul medical afectat de utilizarea în exces a gelurilor hidroalcoolice.

Am donat acest produs nou, dezinfectantul de mâini, dar și crema Cicaderm Bariera, un produs cu rezultate excelente împotriva dermatitei de contact.

Tot în această perioadă ați început să vă implicați într-un proiect editorial BBC. Spuneți-ne câteva cuvinte și despre el, despre ce e vorba și ce înseamnă pentru dumneavoastră.

A fost o experiență extraordinară colaborarea cu BBCStoryWorks pentru acest film. Echipa de jurnaliști a venit pentru filmări la București, unde avem sediul central, dar ne-am întâlnit și la Paris, acolo unde se află laboratoarele Ivatherm și unde lucrăm cu Alain Fructus, un cunoscut cosmetolog francez. 

Au fost ore intense de dialog și m-a impresionat felul în care BBCStoryWorks a ales să spună povestea noastră și m-aș bucura ca publicul român să vadă acest film.

Personal sunt bucuroasă și mândră că BBCStoryWorks ne-a inclus în acest club select al celor mai mari branduri din industria cosmetică mondială. Sunt companii influente, care schimbă tendințe, inovează și sunt sustenabile, așa că prezența noastră alături de ele m-a emoționat și îmi dă energie să continui. Ceva trebuie să fi făcut bine, nu-i așa?

Ivatherm campaign #EssentialsForDailyLife - BBC StoryWorks

Care a fost cea mai importantă lecție pe care ați învațat-o în 2020?

Chiar dacă ne place predictibilitatea și, ca orice business, operăm după planuri bine stabilite dinainte, 2020 a fost anul care ne-a scos din acest modus operandi și ne-a obligat să îmbrățișăm agilitatea și adaptabilitatea, calități de care orice antreprenor are nevoie, dar care rămân cumva secundare pe măsură ce business-ul se așază pe un trend de creștere. 

În ceea ce ne privește, această agilitate și adaptare la context s-au tradus prin creșterea comunicării cu clienții, partenerii și angajații noștri în efortul de a le transmite informații corecte și de a le fi alături, în accelerarea procesului de digitalizare, precum și în crearea unor produse noi, necesare în actualul context epidemiologic. 

Anul 2020 rămâne pentru noi anul în care am învățat că un business rezistă și iese învingător dintr-o criză doar dacă inovează, se adaptează și, mai ales, rămâne fidel valorilor sale. 

Ce planuri mai aveți pentru acest an?

Am văzut ce înseamnă să te trezești peste noapte într-o cu totul altă realitate, așa că de-acum suntem nevoiți să cântărim cu mai multă atenție pașii următori.

Rămânem în alertă, dar nu ne abatem de la calendarul de business pe acest an. Continuăm să dezvoltăm produse noi și să intrăm pe alte piețe - Marea Britanie, India, Bahrain, Vietnam.

Pandemia a stimulat creșterea segmentului online, pe care dorim să îl dezvoltăm și noi în continuare și investim mai mult în departamentul de marketing digital.

Nu în ultimul rând, pentru că astăzi este esențial să ai capacitatea de a procesa și analiza rapid un volum uriaș de date, lucrăm intens la implementarea sistemelor ERP și Business Intelligence, care ne vor oferi o imagine de ansamblu a activității și performanțelor de business și ne vor ajuta să luăm rapid și în cunoștință de cauză deciziile corecte.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇