- 69% dintre bugetele de Google Ads s-au concentrat pe campanii Performance Max;
- 40% creștere CPC în campaniile Google Ads;
- Cea mai mare creștere de AOV: +78% Jewelry & Watches
Eforturile companiilor de a crește prin intermediul promovării online continuă și în 2025 într-un context tot mai competitiv și cu noi provocări la nivel de costuri, dar și tehnologice.
MTH Digital, agenție de marketing online full service, remarcă salturi semnificative în costurile de promovare în acest început de an în diferite industrii.
Datele oglindesc cel mai bine comportamentul consumatorilor online, iar în lunile ianuarie și februarie ale acestui an, după un final de 2024 puternic impactat de peisajul politic, una dintre cele mai mari provocări ale business-urilor din România este aceea de a capta clienți noi menținând costurile de marketing în limita profitabilității.
Creșterea nivelului de concurență în campaniile Google Ads, Meta Ads și chiar Tik Tok Ads, precum și atenția publicului pe subiecte socio-economice și politice în mediul online, are ca efect în continuare creșterea costurilor de promovare.
Conform datelor înregistrate de MTH Digital, se înregistrează o creștere a Costului per Click (CPC) în campaniile Google Ads de 42% în primele două luni ale anului față de aceeași perioadă a anului 2024, și, specific pe segmentul de eCommerce, o creștere de 35%.

”Principala cauză a creșterii costului de marketing din observațiile noastre este dată de intrarea agresivă a platformelor internaționale de tip marketplace care cresc bid-ul prin cheltuielile masive în publicitatea online, dar și redistribuirea atenției utilizatorilor către conținut de tip News și Entertainment pe platformele care permit advertising. Creșterea costurilor de achiziție de trafic, păstrând bugetul la același nivel ca anul trecut, poate determina o ușoară scădere a numărului de click-uri și afișări ale reclamelor. În acest context, am mizat pe o abordare holistică, punând mai mult accent pe canalele care permit folosirea datelor proprii pentru optimizare, precum și zona de email marketing care ne ajută să maximizăm rezultatele generate de audiențele calde, deja familiarizate cu brandurile și chiar loiale acestora” a declarat Anca Toma, Head of Analytics MTH Digital.
Conform datelor analizate de agenția MTH Digital, și Costul per Mia de Afișări (CPM) este în creștere cu 50% față de începutul anului trecut, chiar cu 70% în cazul magazinelor online. Cu toate acestea, rata de click se menține relativ similară, având o creștere de 4.5% față de anul trecut în campaniile Google Ads, chiar +25% în cazul magazinelor online.
Ca și anul trecut, investiția în Google Ads a magazinelor online s-a concentrat pe Performance Max, însă a fost marcată de o ușoară scădere față de anul trecut, 73% în 2024 față de 69% în 2025, și o ușoară creștere în Search - 28.5% în 2025 față de 25% pentru aceeași perioadă a anului trecut.
Google Ads este în continuare canalul cu performanțele cele mai bune atât pentru magazinele online, cât și pentru servicii B2B și B2C.
În mixul de performance media specialiștii MTH Digital au observat o creștere a investițiilor în Youtube și Demand Gen în Google Ads, campanii menite să crească vizibilitatea business-urilor și să genereze trafic la un cost optim.

Pentru menținerea și chiar creșterea numărului de conversii s-a mizat pe strategii automatizate și folosirea datelor despre utilizatori pentru a antrena algoritmii în direcția potrivită fiecărui business în parte. Astfel, câteva verticale din eCommerce înregistrează creșteri la nivel de rată de conversie în acest început de an, ca urmare a accentului pus pe strategii de optimizare a Return on Ad Spend-ului.
Cele mai mari creșteri ale ratelor de conversii observate de la începutul anului curent au fost înregistrate în Home & Deco (+58%, ajungând la 2.3%), Beauty & Personal Care (+41%, ajungând la 5.6%), Apparel & Footwear (+64%, ajungând la 1.6%), Books, Movies & Games (+72%, ajungând la 2.5%).
”Folosirea Enhanced Conversions în Google Ads, asigurarea unei infrastructuri de tracking corecte și stabile, precum și sincronizarea datelor clienților existenți în conturile de publicitate (Customer Match), nu mai sunt opționale de ceva timp, însă acum observăm că au un impact major în campaniile tot mai dependente de machine learning. Erorile de tracking nu doar că impactează rapoartele pe care se bazează business-urilor, ci și rezultatele campaniilor, astfel că e esențial să ținem pasul cu nevoia de date corecte ale platformelor de publicitate online” completează Anca Toma, Head of Analytics MTH Digital.
Specialiștii MTH Digital au analizat, de asemenea, fluctuațiile valorii medii a comenzii (AOV) pe diferite verticale în acest început de an: +67% în Apparel & Footwear, +72% în Kids & Toys, +78% în Jewelry & Watches și o menținere a valorii în linie cu începutul lui 2024 pe verticalele Home & Deco și Apparel & Footwear.
”Odată cu schimbările aduse de Google Analytics 4, industria de digital marketing a trecut printr-un proces de repoziționare în ceea ce privește modul în care ne uităm la date, în special pe zona de e-commerce. Ultimii 4 ani au fost un bun prilej de re-evaluare a fiecărui Customer Journey în parte și nu mă refer aici doar la călătoria utilizatorului pe propriul site, ci la întreg parcursul lui online, prin tot mai multe opțiuni și formate de advertising tot mai bine mulate pe nevoile lui prin machine learning. Într-o piață atât de dinamică, suntem atenți atât la indicatorii de profitabilitate, cât și la cei care ne spun cât reușim să captăm din atenția unui public foarte divers ca obiceiuri de consum, ca timp petrecut online și apetit față de cumpărăturile online”, a declarat Anca Toma, Head of Analytics MTH Digital.
Dimensiunea pieței de comerț electronic la nivel mondial va ajunge probabil la 5,4 trilioane de dolari până în anul 2025, iar numărul total de cumpărători digitali va ajunge la 3,11 miliarde până în 2025, conform statista.com.
În România piața de e-commerce a fost de 7 miliarde de euro anul trecut, conform datelor GPeC și ARMO, iar creșterea pentru acest an este estimată la maxim 10%. Indiferent de tipul de comerț electronic provocările sunt peste tot, de la creșterea concurenței, adoptarea noilor tehnologii într-un ritm rapid, la creșterea așteptărilor clienților. Însă întotdeauna există soluții.
Agenția MTH Digital este alături de clienții săi în calitate de departament de marketing online externalizat încă din 2016. Pentru clienții săi din domenii variate, MTH Digital se ocupă de strategie, creație, copywriting, implementarea campaniilor de Google, Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Youtube Ads, TikTok, social media, content writing și email marketing. Din portofoliul de clienți ai agenției fac parte branduri precum Mega Image, Cineforum, Franui, MEZONI, La Fântâna și multe altele.