Deschiderea unui magazin virtual este mai mult decât o idee bună pentru o afacere în ziua de astăzi. Perioada pandemică a schimbat foarte mult comportamentul de consum; a fost un impuls pentru creșterea cumpărăturilor în mediul online. De ce? Pentru că accesarea unui magazin virtual aduce consumatorului confortul în timpul cumpărăturilor – acesta stă pe canapea, verifică produsele disponibile, le adaugă în coșul virtual și le primește la ușă în 2-3 zile lucrătoare.
În plus, deschiderea unui magazin virtual aduce și antreprenorilor avantaje suplimentare. De exemplu, nu mai trebuie să plătești chiria spațiului pentru un magazin fizic. Costurile pentru site-ul web, domeniu și hosting nu depășesc o sumă modică. În plus, multe dintre cheltuielile cu setup-ul magazinului virtual sunt unice, adică le plătești o singură dată.
Dacă ești decis să-ți deschizi un magazin online, iată 5 pași necesari pe care să-i urmezi:
Alege platforma potrivită pentru magazinul virtual
Platformele pentru magazinele online se numesc platforme de e-commerce - comerț electronic. O astfel de platformă îți permite să construiești și să creezi o experiență de magazin online pentru clienții tăi, să facilitezi vânzările, să îndeplinești comenzile și să evaluezi starea afacerii prin rapoarte săptămânale sau lunare.
O platformă de comerț electronic acționează ca un centru de control pentru întreaga afacere, o unitate pentru toate procesele de business, de la inventar și până la marketing. Pe scurt, îți oferă toate instrumentele de care ai nevoie pentru a-ți lista și vinde produsele online și pentru a oferi asistență clienților.
Decide cu privire la publicul țintă
Asemenea oricărei alte afaceri, conturarea publicului țintă și profilului consumatorului este o etapă importantă pentru succesul unui magazin online. Cunoașterea audienței, adică a persoanelor predispuse să achiziționeze și să folosească produsele listate, te va ajuta foarte mult în atragerea cumpărătorilor interesați pe platforma magazinului.
Strategiile de comunicare și promovare a magazinului vor fi mult mai eficiente, ducând la creșterea ratelor de conversie - deci la mai multe vânzări.
Alege produsele pentru magazinul virtual
Una dintre cele mai mari provocări cu care se confruntă antreprenorii magazinelor virtuale este găsirea produselor profitabile de vânzare. Să vii cu idei de produse poate fi un pic mai complicat, dar dacă ți-ai stabilit bine publicul țintă și ai observat de ce au nevoie, ești deja cu un pas înainte.
Din fericire, există o mulțime de oportunități de a găsi produse de vândut, indiferent dacă produci, revinzi sau faci dropshipping. Oricare ar fi sursa produselor, la început de drum vei avea nevoie de un credit pentru achiziționarea mărfurilor. Așa, ca să dai start afacerii cum trebuie!
Lansează magazinul
Lansarea magazinului înseamnă că ai produsele listate, fiecare cu o descriere care să atragă clienții și să vadă că au nevoie de produsul respectiv. Mai înseamnă, de asemenea, că procesul de plată online este actualizat și securizat conform normelor legale.
Dar, în același timp, lansarea magazinului nu înseamnă că platforma de e-commerce este perfectă. Trebuie să fie funcțională. Odată cu dezvoltarea magazinului pe zi ce trece, vei afla care sunt operațiunile care vor mai avea nevoie de îmbunătățire.
Promovează magazinul
Promovarea și marketingul sunt diferite pentru fiecare tip de afacere. Cu toate acestea, indiferent de strategia ta, este important să pui bazele promovării odată cu lansarea magazinul, astfel încât să poți profita la maximum de eforturile tale pe măsură ce conduci traficul către magazinul tău.
Poți să te folosești de rețelele de socializare pentru a-ți face vizibilă afacerea, dar și să investești în reclame plătite pe diverse platforme.