Cum vor arăta cele 100 de tramvaie noi pentru București? Astra Vagoane Arad a publicat primele imagini propuse

Cum vor arăta cele 100 de tramvaie noi pentru București? Astra Vagoane Arad a publicat primele imagini propuse

Astra Vagoane Călători a prezentat în premieră – într-un material de promovare – modelul de tramvai pe care îl propune pentru București.

Schița apare într-un material video de promovare al Astra Vagoane Călători postat pe site-ul publicației Club Feroviar.ro

Însa imaginile cu schițele noului tramvai au fost mediatizare de Asociația MetrouUşor.

Pasionații de infrastructură din această comunitate au remarcat că modelul „Imperio București” va avea o lungime de 36 de metri, 6 uși duble de acces și ar urma să fie fabricat în 100 de exemplare pentru a circula pe liniile 1, 10, 21, 25, 32, 40, 41 și 55.

Designul „custom-made” propus de #ASTRA pentru Capitală este deosebit de restul tramvaielor #Imperio care se livrează în acest moment la Cluj, Oradea și Arad, iar în viitor și la Galați”, a transmis Asociația MetrouUșor pe Facebook.

ADVERTISING

???????? Propunerea ASTRA pentru design-ul celor 100 de tramvaie noi pentru BucureștiÎntr-un clip de promovare al ASTRA Arad...

Posted by Asociatia Metrou Usor on Wednesday, November 4, 2020

Reamintim că Astra Vagoane Călători a câștigat de curând licitația lansată încă din 2018 de Primăria Capitalei pentru 100 de tramvaie noi. dar procedura a fost una de durată și cu multe probleme.

Inițial, Primăria Capitalei - condusă pe atunci de Gabriela Firea - i-a desemnat drept câștigători pe turcii de la Durmazlar Makine San. Vetic AS. Iar la comunicarea rezultatelor licitatiei către participanți, Primăria Capitalei a refuzat să pună la dispoziția Astra Vagone Călători o serie de documente pe care compania avea dreptul să le consulte.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Astra Vagoane a susținut, încă de la început, că Durmazlar nu fabrică tramvaie ca acelea pe care PMB a scris în documentația licitației că vrea să le cumpere. Și a făcut contestație la decizia PMB de a-i desemna pe turci câștigători ai procedurii.

Iar Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) le-a dat dreptate arădenilor și a constatat că oferta turcilor nu era conformă.

În cele din urmă, după un rând de procese, Astra Vagoane Călători SA a fost declarată câștigătoare a licitației.

Dar asta nu înseamnă că vom vedea prea curând noile tramvaie circulând pe șinele din București. După ce va semna contractul cu PMB, producătorul arădean va avea un an la dispoziție pentru a livra primul tramvai și încă 3 luni ca să-l omologheze. Am ajunge, deci, în anul 2022.

ADVERTISING

Și abia apoi ar urma să înceapă livrarea a câte 4 tramvaie pe lună.

Și cum la acest moment cele mai multe dintre cele 486 de tramvaie pe care le deține Societatea de Transport București (STB) sunt vechi, va trece o vreme până când suficienți bucureșteni vor simți că s-au îmbunătățit condițiile de transport, în Capitală.

Manevra de la licitația de tramvaie a prăpădit și licitația pentru troleibuze

Merită menționat că Primăria Capitalei condusă de Gabriela Firea a avut un comportament la fel de toxic și la licitația lansata în februarie 2019 pentru 100 de troleibuze noi pentru București.

Înca din primele etape ale procedurii, polonezii de la Solaris au depus o contestație în care au atras atenția că unii dintre participanți - anume turcii de la Bozankaya Otomotive - nu produc troleibuze ca acelea pe care PMB le-a cerut, prin caietul de sarcini.

Ar fi putut să facă unele, dar special pentru București. Or, în documentație, PMB scria că vrea troleibuze deja fabricate, nu prototipuri și care să fie omologate în UE.

Asociația Metrou Ușor a remarcat, de asemenea, problema.

Dar Primăria Capitalei, condusă de Firea, le-a încredințat contractul turcilor. Ulterior, fostul primar s-a lăudat, în campania electorală, cu respectivul contract.

Cu o zi înainte de învestirea lui Nicușor Dan în funcția de primar general, Firea a anunțat că a anulat procedura, din cauză că turcii n-au prezentat certificatul de omologare pentru troleibuze.

Or, trecuse deja mai bine de un an și jumătate de la momentul în care polonezii și pasionații de infrastructură de la noi avertizaseră: turcii nu pot livra un tramvai omologat și conform cerințelor PMB!

De ce a trebuit să pierdem atâta vreme? Firea și-a părăsit funcția fără să explice.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇