Cum te poate ajuta o soluție CRM custom să optimizezi modul de funcționare al business-ului tău

Cum te poate ajuta o soluție CRM custom să optimizezi modul de funcționare al business-ului tău

A gândi o afacere de viitor înseamnă a lua în considerare o interconectare a tuturor proceselor care au legătură cu business-ul tău, într-un flow de lucru uniform și organizat. Iar cea mai importantă parte când vine vorba de toate aceste procese este legată de comunicare. 

Din fericire, însă, digitalizarea a creat variante prin care poți optimiza rapid procesele de lucru care au legătură cu afacerea ta. Iar un exemplu concret este dezvoltarea de soluții personalizate CRM, cu ajutorul unei companii de software development cu experiență în furnizarea unor astfel de servicii. 

Pe scurt, principalele avantaje ale unui sistem CRM

Dacă te-ai hotărât să apelezi la o soluție CRM custom, cele mai mari avantaje pe care aceasta ți le poate aduce sunt: 

ADVERTISING
  • integrarea rapidă a proceselor de lucru;
  • comunicare între departamente;
  • organizarea sarcinilor de lucru și a procesului de vânzare;
  • accesibilitate și mobilitate - un CRM permite accesul de pe orice device, ceea ce simplifică business-ul;
  • interconectare cu alte aplicații terțe de care ai nevoie pentru buna funcționare a business-ului tău;
  • economisiri importante de timp și resurse. 

Principalele procese de business care pot fi eficientizate cu ajutorul unui CRM:

Chiar dacă optezi pentru o soluție custom CRM, sunt câteva procese pe care nu trebuie să le pierzi din vedere pentru eficientizarea business-ului tău și prin care un CRM te poate ajuta. Iată câteva exemple: 

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe
  • Emiterea de rapoarte privind activitatea. Iar aici poate fi vorba de la rapoarte financiare, de tip încasări sau cheltuieli, la rapoarte de operațiuni specifice ale unui departament din companie (de exemplu, raportul de marketing). 
  • Partea de creare și management al ofertelor. Iar această parte se dovedește eficientă indiferent dacă ai un business care oferă produse și/sau servicii. 
  • Managementul resurselor umane. Această parte a CRM-ului poate include activități precum evidența angajaților sau a candidaților pentru un post, modificările salariale, crearea unui sistem de bonusare etc. 
  • Gestionarea relațiilor cu furnizorii / partenerii. Totul se realizează pornind de la cantitatea de marfă / resursele de care ai nevoie până la gestionarea facturilor. 
  • Starea proiectelor. Dacă te ocupi de diverse proiecte, poți folosi CRM-ul pentru setarea unui status al proiectului: în derulare, finalizat, anulat etc. De asemenea, poți organiza etapele fiecărui proiect, astfel încât să nu pierzi din vedere anumite detalii. 
  • Crearea unui istoric. Este vorba, mai degrabă de o evidență a activităților și / sau a resurselor, pentru a putea deține un control deplin al informațiilor. Poți crea diverse tipologii de useri, astfel încât permisiunile acordate să fie în funcție de necesitățile tale. Pot fi useri care doar să vadă informația și userii care să o poate edita. 
  • Automatizări. Partea de automatizări te va ajuta să economisești timp prețios, ajungând să elimini activitățile obositoare. De exemplu, crearea automată a ofertelor periodice pentru clienți este un tip de activitate pe care ai putea să o tai de pe listă de task-uri. De asemenea, poți automatiza și anumite rapoarte din soluția CRM custom. 
ADVERTISING

Și totuși de ce un CRM custom și nu unul predefinit? 

Din motive economice, poți fi tentat să alegi o soluție CRM predefinită. Însă, recomandarea noastră este să gândești în perspectivă. Pe măsură ce business-ul tău se dezvoltă, vei avea nevoie de un număr de specificații mai mare, adaptate activității tale. 

Companiile nu sunt identice, chiar dacă activitatea pe care o desfășoară este asemănătoare și chiar dacă aparțin aceleiași industrii. 

Și totul pornește de la faptul că oamenii care alcătuiesc business-ul respectiv sunt diferiți. Și vor acționa diferit, ceea ce înseamnă că vor avea nevoie de funcționalități specifice. 

Partea cea mai interesantă este că CRM-ul poate fi folosit atât de angajați, cât și de clienți, rolul său fiind de a elimina blocajele din fluxul de comunicare și vânzare. 

Iar atunci când alegi o companie de software development care să-ți furnizeze serviciile necesare, nu uita să verifici portofoliul de aplicații al acesteia. Un exemplu de dezvoltare soluție custom CRM te poate ajuta să vezi dacă firma respectivă ți se potrivește și dacă te poate ajuta să ajungi la rezultatele dorite.