Parcurile de distracție reprezintă o atracție pentru turiști, dar și pentru comunitățile locale. Unele parcuri de distracție sunt temporare, perioada de funcționare fiind limitată la perioada verii. De exemplu, parcurile de pe litoral funcționează doar pe perioada sezonului turistic, însă numărul mare de vizitatori le face rentabile. Alte parcuri sunt deschise tot anul, fluxul de turiști fiind constant. Indiferent ce fel de parc de distracții vrei să deschizi, trebuie să-ți faci un plan bun înainte. Pentru a știi cum să te organizezi și a avea succes, ai nevoie de informații utile și relevante, așa cum sunt cele de mai jos.
Tipul parcului trebuie corelat cu specificul clienților
Înainte de a monta toate echipamentele și a deschide parcul de distracții, trebuie să știi cărui segment de clienți te adresezi. Alegerea segmentului de public se face în funcție de loc, tipul de vizitatori disponibili, trend și concurență. Cu siguranță vei instala jocuri electronice cu fise sau jetoane într-un parc de distracții urban, dar într-un parc de pe marginea unui lac s-ar putea să fie mai lucrative toboganele gonflabile sau hidrobicicletele. Dacă vizitatorii sunt în special copii mici, atunci trebuie să adaptezi echipamentul și jocurile la ei. În schimb, dacă ai clienți și din segmentul adolescenților și adulților, trebuie să amplasezi atracții și pentru ei, ca jocurile de box, de exemplu. Printre tematicile disponibile, se numără:
- lumea poveștilor;
- universul fantasy;
- SF;
- lumea animală;
- universul acvatic;
- istoria;
- sportul.
Nu trebuie neapărat să te limitezi la o tematică. Poți îmbina mai multe, pentru a te adresa tuturor segmentelor de public.
Un studiu preliminar îți oferă informații esențiale
Un parc de distracții este un proiect complex, cu multe variabile. De aceea, un studiu preliminar este necesar pentru estimarea potențialului afacerii, dar și pentru identificarea dificultăților. Un astfel de studiu trebuie să ia în calcul aspecte ca:
- birocrația și aspectele legislative;
- sursele de finanțare;
- nivelul și specificul concurenței;
- popularitatea parcurilor de distracții în zona respectivă;
- standardul de viață al potențialilor clienți;
- suprafața disponibilă și zona în care funcționezi;
- numărul de potențiali vizitatori.
Furnizorii fac diferența
Un parc de distracții are nevoie de echipamente atractive, funcționale și sigure. Este esențial să alegi un furnizor de produse de calitate, care asigură și montaj profesional. Cei mai bun furnizori îți oferă și consultanță și chiar te pot îndruma pentru a-ți amenaja parcul și dezvolta afacerea. Unii chiar îți amenajează locul pe baza unei schițe și a informațiilor despre clienți, astfel că primești afacerea la cheie.
Jocurile sunt baza parcului de distracții
Indiferent ce plan și obiective ai, la baza activității tale stau jocurile. Clienții vin pentru distracție, așa că ai nevoie de echipamente de calitate, rezistente și durabile. Cele mai populare sunt:
- jocuri video și simulatoare;
- jocuri de tip redemption, cu fise sau jetoane;
- electronice sport, ca aparatele de box, jocurile de baschet și mesele de air hockey;
- jocuri arcade pentru copii mici.
O echipă de profesioniști reprezintă baza afacerii tale
În orice afacere cea mai importantă resursă este cea umană. Formează o echipă de profesioniști și de oameni responsabili, dornici să învețe și să evolueze. Chiar dacă angajații capabili costă, orice ban investit în ei se va întoarce înmulțit. Stabilește un set de principii pentru afacerea ta și asigură-te că le faci cunoscute angajaților și partenerilor.
Promovarea este importantă
Poate că parcul tău de distracții este vizibil sau amplasat într-o zonă circulată, dar, dacă vrei să atragi clienți, trebuie să te promovezi. Construiește o strategie alături de profesioniști din domeniu și fă-ți afacerea cunoscută. Rețelele sociale și site-urile îți permit să ajungi ușor la clienți.
Deschiderea unui parc de distracții este un demers îndrăzneț, care se poate dovedi un succes. Informațiile de mai sus te ajută să începi bine afacerea ta de agrement.